Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نعمت سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ۹۹۲ روستای تحت پوشش آب و فاضلاب استان، ۶۵۰ روستا از آب چشمه و چاه استفاده کرده و تأمین منابع آنها از این طریق انجام می‌شود.

وی به کاهش بارندگی‌ها در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: هم در مناطق شمالی و هم جنوبی استان روستاهایی که آب آنها از طریق چشمه و چاه تأمین می‌شود، قطعاً با کاهش آبدهی رو به رو شدند که انتظار می‌رود با تدبیری مناسب و کمک فرمانداری‌ها از تنش آبی پیش رو عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تصریح کرد: از محل اعتبارات تنش آبی و منابع ویژه سال ۱۴۰۰ که در بودجه امسال پیش‌بینی شده، تلاشمان بر این است تا طرح‌های بزرگ آبرسانی را در قالب مجتمع‌ها تکمیل کرده و آماده بهره‌برداری کنیم.

سلطانی افزود: با برنامه‌ریزی مناسب سعی خواهیم کرد تا تابستان پیش رو را با کمترین تنش، دغدغه و نگرانی سپری کنیم که البته در همه شهرستان‌ها کارگروه‌هایی با محوریت فرمانداران فعال شدند تا اولویت تأمین منابع آب را به عنوان یک کار ویژه هدف‌گذاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با استفاده از ظرفیت ۱۱ تانکر آبرسانی اهالی ۱۲۲ روستا از آب مورد نیاز بهره‌مند خواهند شد که با توجه به حجم بالای خشکسالی از ظرفیت تانکرهای بخش خصوصی نیز استفاده می‌کنیم تا به صورت روزانه آبرسانی به روستاهای فاقد منابع آب انجام شود.

سلطانی اضافه کرد: چنانچه روستاییان اصل صرفه‌جویی را در مصرف رعایت کنند و ما بتوانیم با همکاری خود روستاییان از انشعابات غیرمجاز جلوگیری کنیم، تابستان کم تنشی را سپری خواهیم کرد که اهالی روستاها از طریق سامانه ۱۲۲ می‌توانند مشکلات و گزارش‌های خود را از انشعابات غیرمجاز ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه در برخی از روستاها آب تأمین شده صرف کشت و زرع و یا باغات و احشام می‌شود، انتظار می‌رود با استفاده بهینه و کمترین تلفات در تابستان امسال بتوانیم در روستاهای با انشعاب آب حداقل هشت تا ۱۰ ساعت منابع آب پایدار را برای روستاییان تأمین کنیم.

کد خبر 5221471

منبع: مهر

کلیدواژه: مصرف آب اردبیل آبرسانی روستایی آب و فاضلاب روستایی انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر جنبش ازما گرگان آمار کرونا آزادسازی خرمشهر واکسن کرونا چالش شفافیت اردبیل عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ با اجرای این طرح، پارک خودرو فقط به مدت نیم ساعت رایگان خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار