Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:13:55 GMT

کرونا، هوادارن را به وادی مجازی کشاند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۲۱۴۱

کرونا، هوادارن را به وادی مجازی کشاند

به گزارش ایرنا، اگرچه تبلیغات نامزدهای انتخابات یک هفته پیش از انتخابات آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز زمان رای گیری ادامه دارد ولی متناسب با اهمیت مضاعف انتخابات ریاست جمهوری تلاش هواداران نیز برای تبلیغ بیشتر شده است.

تاکید ستاد انتخابات بر عدم برگزاری تجمع های انتخاباتی به علت شیوع ویروس کرونا، هواداران و نامزدهای احتمالی اعم از ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در مسیر رقابت تبلیغاتی را به وادی فضای مجازی کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مساله موجب شده است هواداران نامزدهای احتمالی بجای روش های حضوری جلب آرای مردمی نظیر تجمع های انتخاباتی یا شرکت در نشست های پرسش و پاسخ، استفاده از روش های مجازی را جایگزین کرده و با تشکیل گروه ها و کانال های مختلف در شبکه های اجتماعی از شیوه حضوری تبلیغ به فضای مجازی کوچ کنند.

یکی از این روش های موجود تشکیل کانال در شبکه های اجتماعی مختلف بویژه واتساپ و تلگرام است که هواداران با عضویت افراد مختلف سعی و تلاش برای جلب نظر مردم به نفع نامزد احتمالی مورد نظر و افزایش آمار این کانال ها دارند.

عضویت در این شبکه ها محدوده جغرافیایی خاصی ندارد و عمده گروه ها به دلیل تبلیغات زنجیره ای و پیوسته و مدیران گروه هایی که از استان های مختلف کشور هستند اعضایشان نیز غیر بومی و از مناطق مختلف کشور با فرهنگ‌های مختلف است.

همین تبلیغات زنجیره ای موجب شده است افراد به گروه هایی اضافه شوند که از طریق چندین رابط و بدون دعوت به عضویت این کانال ها در می آیند و از طرفی اعضای این‌گروه ها به صدها نفر نیز می رسد.

استفاده از این شیوه موجب شده است افراد هر روز که تلفن همراهشان را روشن و وارد شبکه های اجتماعی می شوند بی خبر از همه جا خود را عضو گروه های انتخاباتی دیده و بدون رضایت تبدیل به هوادار داوطلبان می شوند.

شیوه ای که شاید به دلیل شیوع ویروس کرونا بهترین روش موجود برای تبلیغ است اما تعدد بیش از پیش کانال ها و شیوه عضوگیری و تبلیغات آنها برخی مواقع به مذاق خیلی از افراد خوش نمی آید.

روشی که در آن ناخواسته هوادار نامزدهای احتمالی اعم از ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا می شوی، بدون اینکه خودت اطلاع داشته باشی.

این روش در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیشتر مشهود است، طرفداران داوطلبان که عمده از اقوام و آشنایان هستند پا بپای رقابت بین نامزدهای احتمالی، در عضو گیری افراد در کانال های فضای مجازی با هم رقابتی سخت دارند و سعی می کنند از دیگران پیشی بگیرند.

تلاش هواداران که محدود به گروه های سنی خاصی نیست تا جایی است که بدون پرسش از دوستان با نگاهی گذرا به عضو گیری آنها در شبکه های اجتماعی برای جلب هوادار تمایل آنها را به نامزد و گرایش سیاسی مورد نظر در انتخابات پیش رو براحتی می توان فهمید.

اگرچه در دوره های گذشته تبلیغات مجازی یکی از  شیوه های مکمل در کنار تبلیغات انتخاباتی بود ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا و منتفی شدن تبلیغات حضوری، شور انتخابات به فضای مجازی رفته و تب انتخاباتی با هیجان هواداران لحظه به لحظه بیشتر می شود.

با توجه به شرایط موجود پیش بینی می شود با نزدیک شدن به روز انتخابات و تایید نهایی داوطلبان، تبلیغات هواداران در فضای مجازی بیشتر و بیشتر شده و تعداد گروه ها و اعضای آنها که خواهی، نخواهی حامی می شوی هر لحظه بیشتر و بیشتر شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸خردادماه امسال برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ استان ایلام فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ استان ایلام فضای مجازی انتخابات ۱۴۰۰ استان ایلام فضای مجازی اخبار کنکور شوراهای اسلامی شهر و روستا نامزدهای احتمالی شبکه های اجتماعی ریاست جمهوری فضای مجازی کانال ها گروه ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا، پایان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: فردا پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ساعت ۸ صبح تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد.

حجت الله دهدشت افزود: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین دو نماینده دیگر حوزه انتخابیه آبادان و یک نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی متولدان ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و براساس قانون افرادی که در دور اول در حوزه انتخابیه رای دادند باید در همان حوزه در رای گیری شرکت نمایند.

در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجموع ۱۸ نماینده مردم خوزستان، ۱۵ نفر انتخاب و به بهارستان راه یافتند.

دیگر خبرها

  • حکمرانی فضای مجازی نباید به دست دشمنان بیفتد
  • کم کاری رسانه در تبلیغات جوانی جمعیت
  • حقوق معلمان از کارکنان دولت بیشتر شد؟
  • فردا، پایان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • حقوق معلمان از کارکنان دولت بیشتر شد!
  • معرفی روشی برای شناخت بیشتر آفت‌کش‌ها
  • قوانین جدید استفاده دانشجویان از شبکه‌های مجازی اعلام شد
  • یوسفی: انگیزه استقلال برای قهرمانی بیشتر از پرسپولیس است/حمایت هواداران تیم نکونام را به بازی برگرداند
  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • الفاظ رکیک سپهر حیدری پس از ممنوعیت حضور دختران پرسپولیسی در ورزشگاه