Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه طی سفری دو روزه راهی کشور رواندا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کاخ الیزه با صدور بیانیه‌ای از سفر دو روزه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به رواندا خبر داد.

گفته می شود این نخستین سفر رئیس جمهور فرانسه به رواندا طی ۱۰ سال اخیر بوده و کاخ الیزه، سفر ماکرون را حرکتی نمادین برای افزایش سطح مناسبات دو جانبه میان فرانسه و رواندا دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر بیانیه منتشر شده از سوی کاخ الیزه در همین خصوص، گفتگو در خصوص موضوع نسل کشی در منطقه «کیگالی» رواندا از محورهای اصلی سفر ماکرون به این کشور آفریقایی خواهد بود.

ماکرون همچنین قرار است در جریان این سفر، سفیر آکرودیته فرانسه در رواندا را معرفی کرده و وی را برای دوره‌ای ۶ ساله به این سمت منصوب کند.

لازم به ذکر است رواندا در سال ۲۰۰۶ روابط سیاسی خود با فرانسه را قطع کرده و پاریس را به دست داشتن در کشتار جمعی «توتسی‌» های رواندا در سال ۱۹۹۴ که منجر به جان باختن بیش از ۸۰۰ هزار نفر از این قبیله رواندایی شد، متهم کرد. ‌

کد خبر 5221701

منبع: مهر

کلیدواژه: کاخ الیزه امانوئل ماکرون رواندا فرانسه ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی سوریه عراق جنگ 12 روزه غزه نبرد شمشیر قدس ایران انتفاضه رمضان 2021 برجام روسیه آنتونی بلینکن بلاروس جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 848421 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه سازمان ملل

دیگر خبرها

  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم