Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ادامه پروژه های افتتاحی پنجشنبه ها که دولت از سال گذشته در دستور کار خود قرار داده است، امروز پنجشنبه ۵۲۶ طرح میراث فرهنگی و گردشگری با ۲ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری و با ۲ هزار و ۶۹۷ نفر اشتغالزایی در سراسر کشور با دستور رئیس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد و یکی از این پروژه ها، فاز نخست هتل آپارتمان آستارا در منطقه کوهستانی و گردشگری و در محوطه تله کابین حیران است که با حضور وزیر نیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار گیلان و مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آئین افتتاح این پروژه کمک به بهبود رفاه اجتماعی جوامع محلی، بازگشت بناها و بافت های تاریخی به حیات زندگی شهری، ارتقای کیفیت شهری و رونق گردشگری و صنایع مرتبط را از هدف های پروژه های اجرایی این وزارتخانه اعلام کرد.

علی اصغر مونسان افزود: امروز گردشگری کشور صرفاً متکی به گردشگری تاریخی و فرهنگی نیست، بلکه گردشگری دریایی و معدنی نیز به این مقوله ها افزوده شده و مورد اقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی در بحث اقامتگاه ها به کارهای ابتکاری وزارتخانه متبوع اشاره کرد و گفت: در این حوزه از ظرفیت های تاریخی کشور بهره گرفته ایم و در خصوص تصویب سند راهبردی گردشگری کشور نیز قبلاً برنامه مدونی نداشتیم که خوشبخانه در دولت دوازدهم این سند تصویب شد و سند برند ملی گردشگری برای توسعه گردشگری نیز اجرا شده است.

وزیر میراث فرهنگی نظام جامع آموزش گردشگری کشور را یکی از نیازمندی‌های این صنعت عنوان کرد و ادامه داد: با تدوین سند راهبردی گردشگری در این دولت، تحول خاصی در این خصوص روی خواهد داد.

مونسان گفت: تعداد تخت های اقامتی تا قبل از دولت تدبیر و امید در کشور حدود ۲۰۰ هزار تخت بود و اکنون به ۴۶۵ هزار تخت رسیده است و تعداد مراکز اقامتی از یکهزار و ۵۴۱ باب به ۲ هزار و ۳۴۲ باب افزایش یافته است و همچنین ۲ هزار و ۲۰۰ واحد بوم گردی نیز به مجموعه اقامتگاه ها افزوده شده و باعث ایجاد شغل و نشاط شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۵ باب هتل با ستاره های چهار و پنج در کشور داریم بیان کرد: ۶۷۰ هتل دیگر نیز درحال ساخت است که ۱۷۵ مورد دارای درجه استاندارد چهار و پنج ستاره هستند و ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه دیگر نیز با حجم سرمایه گذاری ۱۶۰ هزار میلیاد تومان در حال اجر است.

مونسان افزود: از ابتدای دولت دوازدهم هفت اثر ملموس و غیرملموس در فهرست جهانی به ثبت رسیدهاسن. همچنین ثبت کریدور شمال و جنوب نیز به واسطه کرونا به تعویق افتاده که در حال پیگیری ان هستیم. علاوه براین ۱۸۰ موزه در دولت تدبیر و امید بهره برداری شده است.

او ادامه داد: بیش از ۳۴ هزار شی تاریخی در این دولت مورد مرمت قرار گرفت و بیش از ۴۸۰ اثر ثبت ملی را  نیز به ثبت ملی رسانده ایم و امروز ۵۳۶ پروژه با دستور رئیس جمهوری در استان های مختلف ایران به بهره برداری می رسد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین اظهار داشت: امروز در گیلان در یکی از زیباترین نقاط دنیا و یکی از قطب های زبیای گردشگری ایران هستیم و با تله کابین از استان اردبیل پایین آمده و به استان گیلان وارد شدیم و امروز هتل پنج ستاره در این منطقه گردشگری افتتاح می شود.

وی ادامه داد: هفت هزار میلیارد تومان ردیف اعتبار برای حمایت از بخش های آسیب پذیر از کرونا در بودجه امسال ایجاد شده است و فعالانی که اغلب به صورت خانوادگی آمده و سرمایه گذاری کرده اند امیدواریم مورد حمایت دولت قرار بگیرند.

مدیرعامل منطقه گردشگری حیران آستارا نیز در خصوص پروژه هتل پنج ستاره آستارا به خبرنگار ایرنا گفت: مساحت کل پروژه هتل آپارتمان حیران هشت هزار و ۳۸۱ متر مربع است و ساخت آن از سال ۹۰ با همت احمد علی رستمی سرمایه گذار بخش خصوصی در پنج طبقه با ظرفیت اسکان ۱۴۴ مسافر و با امکاناتی نظیر کافی شاپ، ۷۲ سوئیت، فروشگاه و امکاکن تفریحی و اقامتی مناسب آغاز شده بود.

میرصادق سیدی افزود: این پروژه با ۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و بدون تسهیلات بانکی در حال تکمیل است و فاز نخست آن شامل طبقه سوم، چهارم و لابی آن است و با افتتاح این مرحله، زمینه اشتغال ۲۰ نفر فراهم شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه زمانبندی، پروژه هتل آپارتمان حیران آستارا تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل و در کل، زمینه اشتغال ۵۰ نفر فراهم خواهد شد و به دلیل ارتفاع کوهستان حیران و تعطیلی مراکز تفریحی آن در فصل زمستان، عمده فعالیت هتل آپارتمان حیران به فصول گرم و معتدل سال محدود خواهد شد.

کوهستان و گردنه حیران آستارا در حدفاصل این شهرستان و استان اردبیل با داشتن چشم اندازهای طبیعی، تله کابین و اماکن و امکانات اقامتی و تفریحی متعدد از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران محسوب می شود و همواره حجم زیاد تردد خودرو را شاهد است.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد و پیش از شیوع کرونا، هر سال میزبان چند میلیون مسافر و گردشگر بود و مرز این شهرستان نیز با تردد بیش از ۸۰۰ هزار مسافر و گردشگر داخلی و خارجی در سال، سومین مرز پر تردد کشور محسوب می شد.

برچسب‌ها آستارا گردشگری افتتاح پروژه مراسم افتتاح میراث فرهنگی گیلان جهانگردی کارآمدی دولت سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها افتتاح طرح مقام معظم رهبری استان اردبیل سرمایه گذاری پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا گردشگری افتتاح پروژه آستارا گردشگری افتتاح پروژه مراسم افتتاح میراث فرهنگی گیلان جهانگردی کارآمدی دولت سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها افتتاح طرح مقام معظم رهبری استان اردبیل سرمایه گذاری اخبار کنکور گردشگری و صنایع هتل آپارتمان میراث فرهنگی سرمایه گذاری ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی متقیان ظهر شنبه در همایش روز ملی شوراها اظهار کرد: ولایت و مردم دو رکن اصلی پایداری انقلاب اسلامی طی این سالیان هستند و این مردم بودند که با حضور پر شورشان موجب پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه عامل تاب‌آوری جمهوری اسلامی حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، عنوان کرد: این شوراها هستند که مسبب قدرت گیری نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی با بیان اینکه مرتفع نمودن بسیاری از مشکلات در شوراها حاصل می‌شود، ابراز کرد: شورای اسلامی دقیقاً مقابل نظام استبدادی قرار دارد و اینچنین نظام‌هایی از مردم و مشارکت آنها غافل هستند.

متقیان بیان اینکه عوارض سنگین موجب کاهش ساخت و ساز و افزایش تخلفات در این خصوص می‌شود، خاطرنشان کرد: معماری ایرانی اسلامی در ساختمان سازی و این قبیل مباحث بسیار حائز اهمیت بوده و امروز سبک آپارتمان نشینی یکسری آسیب‌های را در پی دارد.

کد خبر 6090233

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد