Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی‌که روسیه از انگلیس خواسته تا اقدامات بی‌ثبات کننده خود در نزدیکی مرزهای این کشور را متوقف کند، مانور نظامی مشترک نیروی دریایی اوکراین و انگلیس در مناطق شمالی دریای سیاه به پایان رسید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، دفتر مطبوعاتی نیروی دریایی اوکراین اعلام کرد که نیروهای نظامی-دریایی اوکراین و انگلستان مانورهای مشترکی از نوع "PASSEX " را در مناطق شمال غربی دریای سیاه انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این اطلاعات، هدف از برگزاری این مانور نظامی حمایت از امنیت منطقه دریای سیاه و بهبود آموزش نظامی خدمه نیروی دریایی اوکراین، بر اساس استانداردهای ناتو بود. در این مانور نظامی، بالگردهای میگ-14 نیروی دریایی اوکراین نیز مشارکت داشتند.

این تمرینات نظامی-دریایی مشترک در چند مرحله و طی دو روز انجام گرفت و در جریان آن، کشتی‌های اوکراینی و انگلیسی اقداماتی همچون سازمان‌دهی پدافند هوایی، دفع حملات شناورهای دشمن فرضی و انجام عملیات جستجو و نجات و سایر آموزش‌های نظامی برای خدمه را انجام دادند.

روسیه اقدامات انگلیس در نزدیکی مرزهای خود را تحریک آمیز ارزیابی می‌کند

در خبر دیگری گزارش شده، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه عصر روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد  که این کشور از دولت انگلیس می‌خواهد تا از اقدامات غیرسازنده و بی ثبات کننده خود در نزدیکی مرزهای روسیه دست بردارد. به گفته وی، مقامات مسکو به سخنان "بن والاس" وزیر دفاع انگلیس توجه کرده‌اند که به تازگی روسیه را "دشمن شماره یک" برای این کشور نامیده است.

زاخارووا ادامه داد: «اظهارات ضدروسی وی که فاقد هرگونه پایه و اساس واقعی است، در شرایطی شنیده می‌شود که نیروی دریایی انگلیس در منطقه دریای سیاه، جایی بسیار دور از خاک این کشور حضور یافته است و ما از مقامات لندن می‌خواهیم تا اقدامات بی ثبات کننده و غیرسازنده خود در نزدیکی مرزهای روسیه را متوقف کنند.»

وزیر دفاع انگلیس روسیه را "تهدید شماره یک" برای این کشور نامیدروسیه اقدامات کشتی نظامی انگلیسی در دریای سیاه را زیر نظر دارد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اخبار انگلیس اخبار روسیه اوکراین اخبار انگلیس اخبار روسیه نیروی دریایی اوکراین نزدیکی مرزهای مانور نظامی دریای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به کانادا هشدار داد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، اولگ استپانوف سفیر روسیه در کانادا جمعه گفت: ترجیح می‌دهم که در مورد اقدامات بعدی کانادا پیشگویی نکنم. اما ما برای هر سناریویی اقدامات تلافی‌جویانه داریم.

وی در مورد واکنش احتمالی مسکو به مصادره دارایی‌هایی روسیه در کانادا اظهار کرد: در حوزه کیفیت و سطح روابط دیپلماتیک هیچ چیزی را نمی‌توان رد کرد. همه گزینه‌ها روی میز است.

در همین حال، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه ریانووستی در رابطه با اقدامات احتمالی کشورهای گروه هفت برای مصادره دارایی‌های روسیه گفت که واکنش مسکو به مصادره دارایی‌هایش توسط کشورهای گروه هفت، می‌تواند شامل اقدامات متقابل اقتصادی و دیپلماتیک باشد.

به نوشته ریانووستی، ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

واشنگتن مدت‌هاست که از مصادره دارایی‌های روسیه حمایت می‌کند تا این پول در حمایت از رویارویی نظامی اوکراین با روسیه، به کی‌یف تحویل داده شود.

قانون موسوم به REPO که قانونگذاران واشنگتن آن را به تازگی همراه با بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند، به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اجازه داد تا وجوه روسیه که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شد را مصادره کرده و به کی‌یف تحویل دهد.

بیش از ۶ میلیارد دلار از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه در بانک‌های ایالات متحده است. سناتور آمریکایی رند پل که نسبت به این پیشنهاد بدبین است، اوایل سال جاری هشدار داد که این اقدام، آغاز یک جنگ اقتصادی خواهد بود.

مقام‌های چندین کشور غربی به‌ویژه ایالات متحده و بریتانیا، بر مصادره کامل دارایی‌های روسیه با وجود نگرانی‌های گسترده مبنی بر اینکه این امر مبنای قانونی ندارد، اصرار دارند.

دیگر خبرها

  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند