Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به جرائم انتخاباتی گفت: سوءاستفاده و بهره برداری ابزاری از اقوام، فرق و مذاهب در جهت اهداف انتخاباتی باید در اولویت جرایم انتخاباتی قرار گیرند.

"سیدمهدی قویدل" در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان جیرفت با اشاره به دستورالعمل اجرایی بخشنامه انتخاباتی، اظهار کرد: اعضای ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی بایستی به منظور هماهنگی، برنامه ریزی و پیگیری به موقع وقایع انتخاباتی اخبار و اطلاعات مهم مربوط به انتخابات را به صورت روزانه و سایر اخبار، اطلاعاتی و آمار غیرفوری را به صورت هفتگی به دبیرخانه ستاد مرکزی ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ستادهای استانی و شهرستانی نیز باید حداقل هر 10 روز یک جلسه عادی برگزار کنند، افزود: به منظور هماهنگی، همکاری و پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی، ضرورت دارد برگزاری جلسات مشترک با مسئولین احزاب، گروه ها، ستادهای انتخاباتی و شخصیت های حقیقی و حقوقی مؤثر در انتخابات، در دستور کار ستادهای شهرستانی قرار گیرد.

قویدل بیان کرد: با توجه به پیش بینی استفاده گسترده و وسیع کاندیداها، احزاب، گروه های سیاسی از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، ستادهای استانی موضوع رصد، پایش، پیشگیری و برخورد با جرایم احتمالی انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار داده و تمهیدات لازم اتخاذ شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با یادآوری اینکه سامانه جامع ارتباط مردمی(سجام) یکی از ابزارهای مهم جهت پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی به شمار می رود، تاکید کرد: لازم است اخبار، اطلاعات و گزارش های انتخاباتی واصله به این سامانه به طور مرتب جهت اقدامات بعدی در اختیار دبیرخانه ستاد مرکزی قرار گیرد .

قویدل ادامه داد: ستادهای شهرستانی بایستی در اجرای ماده 69 قانون انتخابات ریاست جمهوری مراتب ممنوعیت الصاق تبیلغات بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلو بیمارستان ها، مدارس، موسسات آموزشی را به ستادهای تبلیغاتی کاندیداها ابلاغ و شیوه برخورد مامورین انتظامی، بخشداری ها و شهرداری ها با موارد تخلف احتمالی را هماهنگ کنند.

وی گفت: در اجرای ماده 73 قانون انتخابات ریاست جمهوری باید هرگونه تبلیغ مقامات اجرایی و نظارتی انتخابات له یا علیه کاندیداها ثبت و مستند سازی شده و جهت رسیدگی فوری به شعب ویژه منعکس شود.

قویدل درخصوص راهبردهای ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز بیان کرد: صیانت و حمایت از آزادی و سلامت انتخابات و امانت داری از آراء، فراهم کردن زمینه حضور گسترده و فراگیر مردم (مشارکت حداکثری)، حمایت از حضور گرایش های سیاسی مجاز در انتخابات و فصل الخطاب قرار دادن قانون در کلیه امور و مراحل انتخابات باید در راس امور ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی قرار گیرد.

این مقام قضایی افزود: همچنین ایجاد فضای سالم، رقابتی و امن، توجیه، ارشاد، اقناع، هشدار و برخورد به هنگام در مواجهه با جرایم و تخلفات انتخاباتی، جلب مشارکت و استفاده از توان آحاد جامعه در پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی از قبیل سامانه سجام و جرائم و تخلفات اولویت دار انتخابات از دیگر راهبردهای ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی به شمار می روند.

قویدل در ادامه به اولویت بخشی به برخی جرایم نیز اشاره و یادآوری کرد: سوءاستفاده از اموال عمومی و بیت المال له یا علیه کاندیدای معین یا همه کاندیداها، سوءاستفاده از مقام و موقعیت اعم از لشکری و کشوری له یا علیه نامزد معین یا همه نامزدها، تخریب وجهه نامزدها، تخریب وجهه نظام و سیاه نمایی از دستاوردهای نظام و سوءاستفاده و بهره برداری ابزاری از اقوام، فرق و مذاهب در جهت اهداف انتخاباتی بایستی در اولویت جرایم انتخاباتی قرار گیرند.

وی افزود: همچنین تبلیغات زودهنگام، غیر قانونی و نامتعارف، اظهارات تهدیدی و تخریبی کاندیداها، ایجاد بی نظمی و تعرض نسبت به نشست های انتخاباتی، همکاری و تعامل جدی و موثر بین ستادهای پیشگیری، رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی و هیات های اجرایی و نظارت، تهیه گزارش های دقیق و مستند از تخلفات و جرایم انتخاباتی و ارجاع فوری آن به شعب ویژه قضایی جهت پیگیری و رسیدگی خارج از نوبت و سایر مراجع ذیصلاح از دیگر اولویت های جرایم و تخلفات انتخاباتی محسوب می شوند.

دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان اظهار کرد: طرح و تصویب کلیه برنامه‌ها و اقدامات پیشگیرانه مربوط به جرایم و تخلفات انتخاباتی در ستادهای استانی و شهرستانی(در چهارچوب تدابیر سیاست های ستاد مرکزی)، توجیه ستادهای تبلیغاتی و مسئولین اجرایی، نظارتی، احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی فعال در امور انتخابات توسط ستادهای استانی و شهرستانی در چهارچوب تدابیر سیاست های ستاد مرکزی و آگاهی بخشی عمومی در خصوص جرایم و تخلفات انتخاباتی و مجازات های مربوط با استفاده از ظرفیت های رسانه ای بایستی مد نظر ستادهای استانی و شهرستانی قرار گیرد.

قویدل تاکید کرد:  عدم تداخل در وظایف و اختیارات مسئولین اجرایی و نظارتی انتخابات، حفظ هویت گزارشگران جرم و تخلف توسط کلیه مراجع اجرایی، نظارتی، امنیتی و قضایی در کلیه مراحل انتخابات، حفظ بی ‌طرفی کامل مسئولین اجرایی و نظارتی در کلیه مراحل انتخابات و جلوگیری از تضییع حقوق  نامزدها، ستادهای تبلیغاتی، احزاب، گروه ها و برخورد قانونی با گزارشگران متخلف و مغرض نیز به صورت جدی مد نظر قرار گیرد.

وی سپس با اشاره به اینکه اتخاذ تصمیم و تدابیر مربوط به پیشگیری از جرم برای ارتقای سلامت، امنیت، رقابت و به ویژه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مورد تاکید است، گفت: رصد و پیشگیری از سوء استفاده های انتخاباتی در پوشش امداد رسانی و توزیع کالا و خدمات بین افراد؛ توسط نهادها و سازمان های حمایتی، پیش بینی  و برآورد دقیق شرایط و وضعیت های محتمل بی نظمی یا نا امنی در شهرستان ها و بخش های حساس و نیمه حساس و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه لازم در حوزه های یاد شده و دقت و اهتمام لازم در اخذ تصمیمات و اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای ستادها به منظور پیشگیری از شائبه دخالت در امر انتخابات نیز از جمله مسائل بسیار حائز اهمیت و ضروری ستادهای مذکور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ جرایم انتخاباتی مشاركت حداكثري پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی ستادهای استانی و شهرستانی ستادهای پیشگیری پیشگیری از وقوع ستاد مرکزی قرار گیرد گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود

رمضانی در همایش عوامل اجرایی مرحله دوم انتخابات در استان البرز گفت: تعداد حوزه‌ها در شهرستان کرج، فردیس و اشتهارد و نیز بخش پلنگ آباد، مشکین دشت و آسارا تا کنون بر اساس آنچه که هیأت‌های اجرایی و نظارت بنا بر تشخیص تعیین کرده‌اند ۸۷۶ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات تصویب و تعیین شده است که ۶۶۹ شعبه متعلق به کرج و ۱۵۹ فردیس و هشت شعبه اشتهارد است.
 
او با بیان اینکه در این مرحله هم از آمادگی کامل برخوردار هستیم، گفت: عوامل اجرایی آموزش‌های لازم را کسب کنند و همچنان آموزش‌های لازم را خواهند دید. همچنین عوامل اجرایی سر صندوق‌های رأی هم آماده برگزاری انتخابات با شور و نشاط هستند.
 
رمضانی گفت: مدت مجاز تبلیغات هفت روز از ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت است و نامزد‌های انتخاباتی تبلیغات خود را در این یک هفته انجام دهند و روز جمعه ۲۱ اردیبهشت مرحله دوم انتخابات استان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
رییس حوزه انتخابی کرج، فردیس و اشتهارد با اشاره به اینکه مرحله دوم انتخابات استان به صورت نیمه الکترونیکی برگزار خواهد شد افزود: افرادی که قبلاً در حوزه انتخابیه کرج رأی داده‌اند می‌توانند مجددا در این دوره از انتخابات شرکت کنند. افرادی که هیچ رأیی نداده‌اند در سراسر کشور می‌توانند رأی دهند. مدارکی که برای اخذ رأی نیاز است کارت ملی یا شناسنامه یا کارت پایان خدمت یا گذرنامه است.
 
او گفت: برگزاری محله محور انتخابات در ۱۴ حوزه در دور اول باعث شد تا کمترین مشکل و نقص را در روز انتخابات داشته باشیم و با تلاش‌های صورت گرفته برخی نواقص به ویژه در راه اندازی شعب و آماده سازی دستگاه‌های احراز هویت برطرف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی