Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت : در حال حاضر استفاده از آب آشامیدنی قم برای آبیاری فضای سبز به‌ندرت انجام می‌شود و در حال حاضر میزان برداشت به‌شدت کاهش‌یافته است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به توافق‌هلی صورت گرفته برای واگذاری بخشی از آب خاکستری شهر افزود: در ازای این کاهش استفاده از آب شرب، قرار شد از منابع آب پایدار در اختیار شهرداری قرار داده شود که‌این مهم نیز در قالب اجرای طرح‌های مختلف در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامع در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر سیاست‌گذاری‌های تدوین‌شده در موضوع فضای سبز شهر قم تصریح کرد: آنچه در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و موضوع بسیار مهمی نیز به شمار می‌رود اقلیم شهری قم است.

او با بیان اینکه در چشم‌انداز باید به‌دنبال آن باشیم که قم شهری خرم در کشور باشد تصریح کرد: در گذشته باغ‌های مختلفی در قم که مردم از آن خاطره‌های زیادی دارند، از این باید با برنامه‌ریزی‌های متناسب با اقلیم قم شاهد احیای سرسبزی و طراوت در این شهر باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم یادآورشد: اینکه بتوانیم فضای سبز متناسب با اقلیم شهر قم از نظر بستر، خاک، هوا و میزان مصرف آب داشته باشیم، از اهمیت بالایی برخوردار است.

سامع با اشاره به آغاز چند طرح مطالعاتی از سال ۹۴ یادآور شد: در این طرح‌های مطالعاتی به‌دنبال شناسایی گونه‌های مناسب شهر، طرح جامع آب شهر قم، شناسنامه‌دار کردن و احیای باغ‌ها بودیم.

او عنوان کرد: در طرح‌های جامع مطالعاتی فضای سبز شهری کمترین میزان برداشت از منابع زیرزمینی و بهره‌وری مناسب به‌عنوان یک اولویت دنبال شده است.

معاون شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: خوشبختانه یکی از بخش‌های مهمی که در چند سال گذشته در فضای سبز شهرداری قم انجام‌شده، اجرای شبکه‌های انتقال آب و دیگری آبیاری با روش‌های جدید از جمله آبیاری تحت‌فشار، قطره‌ای و سایر سامانه‌های آبیاری است که در پس از این اقدام مهم نیز به نتایج مثبت و خوبی دست‌یافته‌ایم.

سرانه فضای سبز قم شامل شهری و جنگلی در مجموع بالغ بر ۳۵ متر مربع می‌باشد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم فضای سبز فضای سبز شهر شهرداری قم شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در پی سقوط درختان خطرآفرین در فروردین و اردیبهشت سال جاری، این سازمان نسبت به رفع مشکل درختان خطرآفرین اقدام کرده است.

مجتبی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش میزان سقوط درختان خشک در شهر اصفهان اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری این کلان‌شهر برای پیشگیری از هرگونه حادثه جانی و مالی در روزهای تعطیل اقدام به ایمن‌سازی خیابان‌ها، حذف و اصلاح درختان خطرآفرین کرده است.

وی افزود: در پی سقوط درختان خطرآفرین در فروردین و اردیبهشت سال جاری، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نسبت به رفع مشکل درختان خطرآفرین اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: رسالت سازمان پارک‌ها نگهداری از میراث چندین ساله اصفهان است.

حق‌شناس با اشاره به درختان با تاج سنگین بیان کرد: مسئولان تلاش کردند در صورت سلامت درخت برای حفظ آن، تنها شاخه‌ها یا دستک‌های خطرآفرین و مزاحم را حذف کنند.

وی خاطرنشان کرد: درختان خشک با سقوط احتمالی روبه‌رو هستند و باید قبل از هرگونه حادثه جانی و سقوط بر خودرو نسبت به رفع خطر آن‌ها اقدام شود؛ درختان مسن نیز که به سن بهره‌برداری رسیده‌اند، در سطح شهر شناسایی شده‌اند و با تأیید کمیسیون حفظ و گسترش، در حال ایمن‌سازی هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: ایمن‌سازی درختان به دلیل خلوت بودن شهر در روزهای تعطیل انجام شده است تا به‌آسانی از هرگونه حادثه جانی و سقوط بر خودرو جلوگیری شود.

کد خبر 750971

دیگر خبرها

  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • خبر خوب| شهری که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی هست
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر