Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از گذشت دوازده روز از بمباران‌های ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی پناه در نوار غزه، کشتار زنان و کودکان و ایجاد ویرانی‌های گسترده، درست زمانی که این رژیم از تحقق موفقیت نظامی، مقابله با موشک‌های گرو‌ه‌های مقاومت، بازدارندگی آن و ترور فرماندهان اصلی نظامی و رهبران سیاسی عاجز ماند، مجبور شد به شروط مقاومت در مورد آتش بس و توقف تجاوزات خود علیه اهالی محله شیخ جراح، قدس و مسجد الاقصی تن دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیلگران این پیروزی گروه‌های مقاومت و مشارکت فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی در انتفاضه اخیر را پیروزی بسیار مهم و تاثیرگذار در روند آزادسازی سرزمین‌های اشغالی از سیطره صهیونیست می‌دانند و تأکید کرده اند که ملت فلسطین با چنین اتحادی می‌تواند با سرعت بیشتر به حیات رژیم اشغالگر پایان دهد. جنایاتی که رژیم صهیونیستی در این جنگ مرتکب شد، در حد جنایات جنگی است و حقوق بشر و قوانین جنگی نیز به طور کامل زیر پا گذاشته شد؛ از این رو این رژیم و سران آن به ویژه بنیامین نتانیاهو مستوجب پیگرد قانونی توسط فلسطینی‌ها و محاکمه در دادگاه‌های بین المللی هستند.

علی رغم این جنایات و تجهیزات و تسلیحات مدرنی که رژیم صهیونیستی داشت و به شدت از سوی آمریکا مورد حمایت قرار گرفت؛ به گونه‌ای که حتی مانع از صدور بیانیه علیه صهیونیست‌ها در سازمان ملل شد، اما گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین موفق شدند با اراده راسخ خود و انبوهی از موشک‌های چند ده دلاری، این رژیم را به زانو درآورند و آن را مجبور به توقف تجاوزات خود کنند.

حسن لاسجردی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پیروزی اخیر نیرو‌های مقاومت فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: چند مورد در درگیری‌های اخیر قابل توجه است، نخست اینکه جنگ اخیر امنیتی نبود، بلکه مسئله رفتار غاصبانه رژیم صهیونیستی در بیرون راندن اهالی شیخ جراح از خانه هایشان بود که این اتفاق آتش اختلاف را آغاز کرده و بهانه این دور از درگیری‌ها شد.

وی افزود: از سوی دیگر با آغاز درگیری‌ها آتش اختلاف زبانه کشید و به سایر مناطق هم سرایت کرد و اهالی سایر مناطق و شهر‌ها نیز به دفاع از مردم شیخ جراح پرداخته و خواستار باز پس‌گیری املاک غصبی از سوی رژیم صهیونیستی شدند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: در این مرحله از جنگ شاهد بودیم، خلاف دفعات قبل بدون اینکه نیرو‌های مقاومت اعلام کنند، طی اقدامی پیش دستانه برای برقراری موازنه قدرت موشک باران را آغاز کردند، تا از این طریق رژیم صهیونیستی را مجبور به تصمیم زود هنگام کنند.

بیشتر بخوانید

شکست صهیونیست‌ها در نبرد ۱۱ روزه / انگشت مبارزان فلسطینی روی ماشه است

لاسجردی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دولت مستقر و مقتدری نداشته است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی توانایی مقابله و دفاع در برابر این درگیری‌ها را ندارد، تکلیف دولت مشخص نیست و دولت از استحکام برای آمادگی در برابر تهدیدات برخوردار نیست، بنابراین موشک باران نیرو‌های مقاومت موجب شد تا فشار زیادی به نتانیاهو وارد شود به عنوان کسی که در قبال نیرو‌های مقاومت توان لازم را به کار نگرفته است.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: در این دور از درگیری‌ها برای اولین بار نیرو‌های مقاومت از غزه به سایر سرزمین‌های اشغالی هم موشک شلیک کردند و معادلات جنگ، درگیری و کشمکش و رقابت نظامی به دلیل عنصر موشک تغییر پیدا کرد. یکی از سران موساد هم اعلام کرد که در مقابل نیرو‌های مقاومت زودتر از همه شکست خوردیم این حرف عمق مسئله و ضعف اسرائیل را نشان می‌دهد که تا چه اندازه شکننده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محور مقاومت رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر قدس نیرو های مقاومت رژیم صهیونیستی درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی کانتینری در دریای سرخ با چند موشک هدف قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، شرکت امنیت دریایی امبری انگلیس اعلام کرد که یک کشتی کانتینری با پرچم مالت، از جیبوتی به مقصد جده عربستان، در دریای سرخ هدف حمله حداقل سه موشک قرار گرفته است.

امبری با هشدار به کشتی‌های عبوری از دریایی سرخ اعلام کرد که دلیل هدف گرفته‌شدن این کشتی، روابط تجاری اپراتور آن با اسراییل بوده است.

ارتش ملی یمن با هدف اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور برقراری آتش‌بس در نوار غزه و خروج اشغالگران از این باریکه، شروع به هدف قرار دادن کشتی‌های وابسته یا متعلق به اسراییل در دریای سرخ و خلیج عدن اقدام و تاکید کرده است مادامی که آتش‌بس برقرار نشود، به حمله‌های خود ادامه خواهد داد. در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 6092124

دیگر خبرها

  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • کشتی کانتینری در دریای سرخ با چند موشک هدف قرار گرفت
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج