Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، در پی کشته شدن دست کم هشت نفر در یک محوطه تعمیر راه آهن در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا، معاون سخنگوی کاخ سفید گفت آمریکا از اپیدمی خشونت مسلحانه رنج می‌برد و رئیس جمهور این کشور از مجلس سنا خواسته است قانونی را تصویب کند که بررسی سوابق دارندگان سلاح را تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارک لوبل خبرنگار این شبکه گزارش داد: این محوطه تعمیر راه آهن در جنوب سان فرانسیسکو اکنون صحنه جنایت است. پس از آنکه یکی از کارکنان اداره حمل و نقل وَلی (Valley) به سوی همکاران خود تیراندازی کرد، یک گروه خنثی سازی بمب به محل حادثه اعزام شد. سپس گمان می‌رود فرد ضارب حدود ساعت ۶:۳۰ بامداد خودکشی کرده باشد.

سام لیکاردو (Sam Liccardo) شهردار سن خوزه گفت: «این روزی وحشتناک برای شهر ماست؛ و این روزی مصیبت بار برای کارکنان اداره حمل و نقل، ولی است.»

سیندی چاوز (Cindy Chavez) ناظر بخش سانتا کلارا نیز گفت: «این کارکنان طی (دوران شیوع) کووید-۱۹، قهرمان بودند. قطار‌ها هرگز متوقف نشدند. اداره حمل و نقل، ولی تعطیل نشد. آن‌ها به کارشان چسبیده بودند؛ و اکنون ما واقعاً از آن‌ها می‌خواهیم بار دیگر قهرمان باشند».

به دلیل تیراندازی‌های گذشته در این منطقه، خانواده‌های نگران برای یافتن عزیزان خود وارد یک مرکز گمشدگان شدند.

کِیْسی هالکن (Kasey Halcon) مدیر خدمات قربانیان در دفتر دادستان این بخش گفت: «متاسفانه، این اولین بار نیست که منطقه ما شاهد چنین چیزی بوده است. این اولین بار نیست که گروه من چنین کاری انجام می‌دهد».

این حادثه، به طور ویژه نگران کننده است، چون این تیراندازی وحشتناک در مرکز فناوری سیلیکون ولی (Silicon Valley) در کالیفرنیا روی داده است. این ایالت یکی از شدیدترین قوانین (حمل) سلاح در آمریکا را دارد.

کارین ژان پییر (Karine Jean-Pierre) معاون سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: «دل هایمان با قربانیان و خانواده‌های آنهاست. من می‌دانم مسئولان محلی به طور علنی به این موضوع پرداخته اند و همانطور که همه ما می‌دانیم تحقیقات در جریان است. ما به برقراری ارتباط نزدیک با آن‌ها ادامه خواهیم داد و هر کمکی که لازم باشد، ارائه خواهیم کرد. ما هنوز همه جزئیات را نمی‌دانیم، اما آنچه روشن است همانگونه که رئیس جمهور گفته است ما از اپیدمی خشونت مسلحانه در این کشور رنج می‌بریم. به همین دلیل است که وی (بایدن) پیشتر اقدامات اولیه در خصوص خشونت مسلحانه انجام داده است که باعث نجات جان‌ها خواهد شد. به همین دلیل بایدن از کنگره می‌خواهد در این زمینه اقدام کند، از جمله آن می‌توان به درخواست او از سنا برای تصویب سه لایحه به منظور تقویت بررسی سوابق (متقاضیان حمل سلاح) که پیشتر با حمایت دو حزبی در مجلس نمایندگان تصویب شده اند و از حمایت فراگیر مردم آمریکا برخوردار هستند، اشاره کرد.

پایگاه اینترنتی شبکه بی بی سی نیز نوشت: مقامات پلیس (سانتا کلارا) به شبکه سی بی اس نیوز گفتند فرد ضارب ساموئل کاسیدی (Samuel Cassidy) ۵۷ ساله است.

سسیلیا نلمز (Cecilia Nelms) همسر سابق کاسیدی به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت کاسیدی به او می‌گفت که می‌خواهد همکارانش را بکشد، اما او هرگز باور نمی‌کرد که وی چنین کاری بکند.

داگ سوه (Doug Suh) همسایه کاسیدی به مرکوری نیوز گفت وی فردی «تنها» و «عجیب» بود.

رسانه‌های محلی اعلام کردند کمی پیش از تیراندازی، آتش سوزی در خانه متعلق به کاسیدی روی داد. مقامات می‌گویند آن‌ها در حال تحقیق در این باره هستند که ممکن است مظنون پیش از تیراندازی، خانه خود را به آتش کشیده باشد.

گوین نیوسام (Gavin Newsom) فرماندار دموکرات کالیفرنیا که در جایی نزدیک صحنه جنایت صحبت می‌کرد، چرخه «تکراری» تیراندازی‌های جمعی در آمریکا را محکوم کرد.

وی گفت: «مشکل ایالات متحده آمریکا چیست؟ چه وقت سلاح هایمان را بر زمین خواهیم گذاشت؟

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز این حمله را «تراژدی وحشتناک» خواند و دستور داد پرچم‌ها به حالت نیمه افراشته درآیند. وی بار دیگر از کنگره خواست در زمینه کنترل سلاح، اقدام کند.

بایدن گفت: «هر جانی که با یک گلوله گرفته می‌شود، روح کشورمان را سوراخ می‌کند. ما می‌توانیم و باید اقدام بیشتری انجام دهیم».

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاخ سفید تیراندازی سیلیکون ولی خشونت مسلحانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آسوشیتدپرس نوشت: اعتراضات و بازداشت‌ها تقریبا در تمام بخش‌های آمریکا رخ داده است. اما اعتراضات ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس بیش از همه توجهات را جلب کرده است زیرا که اوایل روز پنجشنبه به وقت محلی با حمله پلیس ضدشورش به معترضان صحنه‌های پرآشوبی در آنجا ثبت شد.

صدها نفر از معترضان در دانشگاه کالیفرنیا از دستور پلیس برای ترک محل اعتراضات خودداری کرده و زنجیره انسانی تشکیل دادند. پلیس نیز برای سرکوب آنها از بمب‌های صوتی استفاده کرد.

مقام‌های پلیس کالیفرنیا اعلام کردند که در سرکوب این اعتراضات دستکم ۲۰۰ تن بازداشت شدند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به خیزش دانشجویان در سراسر دانشگاه‌های این کشور و بدون اشاره به اینکه این دانشجویان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه معترض هستند، مدعی شد: هرچند در آمریکا حق بیان اعتراض وجود دارد اما جایی برای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

وی افزود: من درک می کنم که مردم (آمریکا) احساسات قوی و اعتقادات عمیقی دارند و در آمریکا به حق بیان آنان احترام می گذاریم و از این حقوق محافظت می کنیم، اما این (مساله) باید بدون خشونت، بدون تخریب، بدون نفرت و در چارچوب قانون انجام شود.

بایدن معترضان (هواداران ملت فلسطین در برابر جنگ غزه) را متهم کرد که موجب ترس و ارعاب دیگران شده و گفت که آمریکا کشور بی قانونی نیست.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • حمله مسلحانه به هنگ مرزی کردستان؛ یک سرباز به شهادت رسید/ عکس
  • حمله مسلحانه به هنگ مرزی | یک مرزبان در کردستان به شهادت رسید
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • حمله هولناک دسته‌جمعی مسلحانه به یک پزشک در خوزستان
  • خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد