Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز(پنج شنبه) در شصت و نهمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و افتتاح طرح های ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سراسر کشور، با بیان اینکه از توسعه و اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به خود می بالیم و افتخار می کنیم، افزود: در این دولت با تلاش ها و اقدامات حقوقی انجام شده دو هزار و 723 اثر تاریخی ایران که سالها در کشورهای دیگر بود، بازگردانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحانی با اشاره به اهمیت گردشگری در اقتصاد کشور، اظهار داشت: صنعت گردشگری یک اقتصاد بسیار پررونق برای کشور و منبعی تجدید پذیر است و مثل چاه نفت تمام شدنی نیست و گردشگری و میراث فرهنگی منابع ارزشمند و ثروت آفرین هستند که خلق ثروت و اشتغال می کنند و هویت ایرانی و اسلامی ما را به جهانیان نشان می دهند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در این دولت با هدف تنوع بخشی به حوزه گردشگری، اقدامات بسیار زیادی در زمینه توسعه روستاها انجام شده که به راحتی قابل مشاهده است، گفت: امروز روستاهای ما برای ماندگاری جاذبه دارند و در حوزه اشتغال روستایی اقدامات بسیار زیادی انجام شده است.

رئیس جمهور در آغاز سخنان خود خردادماه را ماه خلق حماسه‌ها در تاریخ کشور نامید و گفت: امیدواریم امسال نیز ماه خرداد مژده‌ها و بشارت‌های خوش برای ملت ایران به ارمغان آورده باشد.

روحانی در ادامه با اشاره به شصت و نهمین هفته پیوسته افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، افزود: آنقدر طرح و پروژه  برای افتتاح آماده شده ‌است که ناچاریم از این به بعد روزهای دوشنبه را نیز به روزهای افتتاح طرح‌های عمرانی اضافه کنیم و باز هم تعداد زیادی پروژه آماده افتتاح باقی می‌ماند که دولت بعد می‌تواند در هر روزی که خواست آنها را افتتاح کند.

رئیس جمهور  با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری ،افزود: در این 8 ساله توانستیم تمرکزی که در حوزه گردشگری در چند استان محدود بوجود آمده بود را اصلاح کنیم و امروز با ایجاد زیرساخت‌های لازم، ظرفیت‌های گردشگری بسیاری در سراسر کشور از جمله در روستاها فعال شده و ظرفیت‌های بی‌شمار دیگری نیز به راحتی قابل بهره‌برداری هستند.

 روحانی تنوع‌بخشی به ظرفیت‌های گردشگری و از جمله اضافه شدن بخش کشاورزی به مراکز گردشگری را از دیگر اقدامات ارزشمند در دولت یازدهم و دوازدهم دانست و خاطر نشان کرد: اگر اندکی انصاف در وجود هرکس باشد، کافی است تا ببیند که چه تعداد روستا و چه حجمی از ظرفیت‌های گردشگری در سرتاسر کشور با اقدامات دولت برای تأمین زیرساخت‌های لازم مثل گازرسانی، آب و برق‌رسانی، احداث جاده، تأمین امکانات ارتباطی به فعلیت رسیده به شکلی که توانسته روستاهای کشور را به رونقی بی‌سابقه برساند که حتی باعث مهاجرت معکوس به روستاها بشود.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه متأسفانه در حدود 15 ماه گذشته شیوع کرونا آسیب بسیاری به صنعت گردشگری و حمل و نقل وارد کرده است، گفت: شیوع کرونا، بیش از 100 میلیون فرصت شغلی را در دنیا تحت تأثیر قرار داد و در ایران نیز بیش از 1.5 میلیون  فرصت شغلی از این محل آسیب دیده است .

روحانی افزود: امیدواریم با گسترش واکسیناسیون و اجرای برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال 1400 بر این مشکل فائق شویم و ان‌شاء الله در نوروز سال 1401 و البته با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی لازم، خسارت‌های وارده به صنعت گردشگری تا حدودی برطرف شود و رونق به این عرصه بازگردد.

رئیس جمهور با اشاره به آمارها در زمینه پروژه‌های افتتاح شده و پروژه‌های در دست احداث در زمینه گردشگری اضافه کرد: تعداد تخت‌های اقامتی در کشور از 219 هزار به 465 هزار تخت افزایش یافته و علاوه بر 461 هتل افتتاح شده 670 هتل نیز در دست ساخت است و امروز 160 هزار میلیارد تومان پروژه در دست احداث داریم.

روحانی اظهار داشت: در زمینه تأمین برق نیز که در روزهای اخیر دچار مشکلاتی شده بود در این دولت بیش از 20 هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق افتتاح شده و 19 هزار مگاوات ظرفیت نیز در دست ساخت است.

رئیس جمهور تصریح کرد: تمام تلاش دولت این است که تا پیش از پایان دوران فعالیت خود به مشکل تحریم پایان داده و مشکلات فراوان ناشی از کرونا را مهار و مدیریت کند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده 14 میلیون نفر از آحاد آسیب‌پذیر جامعه تا پایان تیرماه واکسینه خواهند شد که به شکل چشمگیری مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش خواهد داد و یک آرامشی در این زمینه برای مردم ایجاد خواهد کرد. در زمینه تحریم نیز اگر برخی مشکل‌آفرینی‌ها نبود، امروز تحریم‌ها پایان یافته بود. اما با این حال تحریم‌ها را نیز با همفکری و اجماع پایان خواهیم داد.

روحانی خاطر نشان کرد: این تصمیم خود ما بود و تصمیم صحیحی نیز بود که رفع تحریم‌ها پس از توافق کامل درباره چگونگی اقدام برای رفع آنها انجام شود و امیدوارم که با مهار کرونا و رفع تحریم‌ها شرایط بسیار بهتری پیش روی ملت ایران باشد.

کد خبر 603853 برچسب‌ها دولت دوازدهم حسن روحانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دولت دوازدهم حسن روحانی رئیس جمهور انجام شده تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طهرانچی ظهر در دوشنبه همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود ما امروز با یک شلختگی و آشوبناکی در طراحی شهرهایمان مواجه هستیم، تاکید کرد: امروز شاهد هستیم با آپارتمان سازی مفاهیمی مانند محله نابود شده و به جای محله‌هایی که مسجد محور و یک عنصر اجتماعی محسوب می‌شد و حتی قواعد خودش را داشت، برج‌هایی ساخته‌ایم که با قواعد هیأت مدیره ها اداره شده و انسان‌ها به ماشین بدل شده‌اند تا جایی که همسایه‌ها از هم خبر ندارند.

وی با بیان اینکه آپارتمان سازی درختان و حیاط و زنده شدن بهار را از خانه‌ها از بین برده است، افزود: امروز شاهد هستیم که رابطه انسان و خاک قطع شده اساساً ارتباطات را به صفر کشانده‌ایم و به عبارت ساده در ساختار ما نه با میراث نیاکان و نه با طبیعت الهی همخوان نبوده‌ایم. ما امروز در معماری و فرهنگمان شبیه گذشتگانمان نیستیم و تنها نام شیخ بهایی را به عنوان روز مهندس یدک می‌کشیم اما شباهتی با آن میراث نداریم.

تربیت رکن اصلی و مهم

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه صرفاً حوزه علم نیست بلکه ساحت تربیت است، تاکید کرد: دانشگاه نظام علمی را در کنار نظام فناوری دارد و سومین رکن دانشگاه نیز جهت دهنده است که تعیین می‌کند علم و فناوری در کدام راستا گام بردارند و این همان نظام فرهنگی دانشگاه است.

طهرانچی با بیان اینکه نمی‌دانیم که امروز معماری، شهرسازی، گردشگری کشورمان در ساحت علم تمدنی حرکت می‌کند یا بر فناوری رفاه؟ و لذا تکلیف خودمان روشن نیست، ابراز کرد: امروز ماحصل این تناقض آن است که ما در معماری و شهرسازی و گردشگری و … نمی‌دانیم کجا ایستاده‌ایم.

وی با بیان اینکه رشته‌های ما در دو دهه قبل به این شکل بود که هیأت علمی ما در هیچ رشته‌ای بیش از شش درصد نبود اما امروز پنج رشته تمام اعضای هیأت علمی را به خود اختصاص داده و این نشان دهنده تغییر نوع اقبال اجتماعی به رشته‌های دانشگاهی است، افزود: ما دچار تغییرات نسلی متأثر از رشد فرهنگی هستیم.

ماشین مظهر دانایی!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در گذشته دانایی را ما کسب می‌کردیم و ماشین‌ها مظهر توانایی بودند اما امروز ماشین‌ها هستند که مظهر دانایی محسوب می‌شوند و انسان به دنبال توانایی است، گفت: امروز معماری بهتر است که با نرم افزارهای سه بعدی بهتر کار کند امروز معماری قوی‌تر است که بتواند فناوری را بهتر استفاده کند و دانایی را از هوش مصنوعی می‌پرسد.

طهرانچی با بیان اینکه وقتی صرفاً فناوری شدیم جامعه هم نوآور شده و از خلاقیت دور می‌شود و لذا ما خلاقیت در شهرسازی نداریم و نمونه آن مسکن مهر است، افزود: مسکن مهر خلاقیت ندارد حتی اگر در نوآوری توانسته باشد قیمت مسکن را کاهش دهد و این ماحصل جامعه‌ای است که در آن خلاقیت وجود ندارد لذا سوال اینجا است که همین مسکن مهر را چه کسی جز فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ساخته‌اند؟

وی با بیان اینکه گردشگری ما تنها رفتن به شمال شده و به محض اینکه دو الی سه روز تعطیلی باشد همه مردم در اتوبان به سمت شمال هستند و مجبور هستیم جاده را در رفت و برگشت یک‌طرفه کنیم و این همه گردشگری امروز ما است، تاکید کرد: این وضعیت ماحصل گردشگری است که علم و تفکر را به عنوان پشتوانه ندارد لذا نباید توقع داشته باشیم که وقتی دانشگاهیان ما صرفاً به جنبه فناوری گردشگری می‌پردازیم، مرد قدر گذشته میراث خودشان را در گردشگری بدانند لذا اوج گردشگری ما گردشگری تفاخر است و فقط به اینکه گذشتگان ما چه ساخته‌اند فخر می‌فروشیم اما کسی نمی‌گوید که حالا چه کرده‌ایم؟

دوری از آموزش خلاق

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه در معماری به سمت آموزش حرفه‌ای رفته‌ایم اما آموزش خلاق تخصصی برگرفته از مدیریت دانش نیاز داریم تا بتوانیم دانش در سینه را به دانش مکتوب تبدیل کند، گفت: بعد از این مرحله باید به آموزش اجتماعی در معماری، شهرسازی و گردشگری برویم. امروز یک سوم مباحث دانشجویان ما در این رشته‌ها باید اجتماعی باشد.

طهرانچی بیان کرد: دانشجوی ما باید از فرهنگ و اجتماعی اطلاع داشته باشد باید بداند که زیارت، چه مفهومی است و چه جایگاهی دارد و چون نمی‌دانیم برای آن نام گردشگری مذهبی را برگزیده‌ایم در صورتی که زیارت مفهوم دیگری است، تاکید کرد: همین موضوع سبب می‌شود که به جای توسعه حرم، زیر زمین در حرم می‌سازیم تا ارتباط انسان را با آسمان و فضا قطع کنیم و همه را به یک زیرزمین سوق دهیم لذا اصلاح این رویه‌ها و آموزش‌ها رسالت نوین دانشگاه‌ها است.

وی افزود: دانشگاه آزاد قرار است ۵۰ هزار خانه برای تأمین مسکن دانشگاهیان در سراسر کشور بسازد از همین امروز اساتید معماری گرد هم بیایند و تعاونی مهندسی معماری و شهرسازی را برای ساخت این مسکن‌ها ایجاد کنند تا کار معماری و طراحی این مسکن‌ها را در دست بگیرند و نوع معماری ویژه‌ای را اجرا کنند باید شروع کنیم و آموزش دهیم باید بتوانیم سبک معماری را احیا کنیم و دانشگاه آزاد این آمادگی را دارد که طراحی این خانه‌ها را به گروه معماری بسپارد.

کد خبر 6098363

دیگر خبرها

  • شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در برخورد با جنگ غزه در تاریخ ثبت خواهد شد
  • مصائب فلسطینیان خواهد گذشت، اما چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در تاریخ ثبت می‌شود
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!