Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،جعفر اویسی رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: سه محور قدیم قم – تهران، سلفچگان – راهجرد و قنوات – مبارک آباد با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال از سیستم روشنایی برخوردار می‌شوند.

 رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم عنوان کرد: در قالب اجرای این طرح که در سه مقطع از راه‌های استان اجرا می‌شود افزون بر ۷۰۰ پایه روشنایی در مسیر نصب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اویسی در خصوص محور‌هایی که در این طرح از سیستم روشنایی برخوردار می‌شوند بیان کرد: طرح نخست اجرا و تکمیل طرح سیستم روشنایی محور سلفچگان – راهجرد و برعکس می‌باشد که طول مسیر آن افزون بر ۳۲ کیلومتر است.

 رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم تصریح کرد: اجرای طرح سیستم روشنایی محور مذکور در زمره طرح‌هایی است که طی سال‌های گذشته عملیاتی شده و به‌دلیل افزایش یکباره بهای تجهیزات و دیگر خدمات مورد نیاز، متاسفانه ادامه و تکمیل طرح امکان پذیر نبود.

اویسی در توضیحی تکمیلی در این خصوص افزود: با توجه به‌ضرورت اجرای طرح که از مطالبه‌های جدی کاربران جاده‌ای می‌باشد، به پی‌گیری موضوع اقدام و خوشبختانه از اوایل اردیبهشت‌ماه امسال عملیات اجرایی آن بار دیگر آغاز شد.

رییس اداره ایمنی راهداری قم با یادآوری مجدد آنکه طول مسیر اجرایی طرح روشنایی محور سلفچگان – راهجرد و بلعکس بیش از ۳۲ کیلومتر است تصریح کرد: جهت اجرا و تکمیل این طرح ۶۵۰ پایه روشنایی در طول مسیر نصب و مورد تکمیل قرار گرفته است

اویسی در خصوص اجرای طرح سیستم روشنایی در ۲ محور دیگر بیان کرد: در قالب این طرح، طرح ناتمام سیستم روشنایی محور قدیم قم – تهران تقاطع شهرک صنعتی شکوهیه نیز در دست اجرا و تکمیل می‌باشد.

او طول مسیر طرح سیستم روشنایی تقاطع شهرک شکوهیه را افزون بر سه کیلومتر عنوان و تصریح کرد: جهت اجرا و تکمیل این طرح ۴۰ پایه روشنایی در محل نصب و مستقر شده است.

اویسی طرح سیستم روشنایی تقاطع شکوهیه را از مطالبه‌های جدی استان دانست و یادآور شد: تقاطع مذکور در زمره نقاط حادثه ساز و پر تصادف در سطح راه‌های استان می‌باشد که با اجرای سیستم روشنایی در محل، شاهد کاهش چشمگیر حوادث محتمله باشیم.

رییس اداره ایمنی راهداری قم سومین طرح از اجرای سیستم روشنایی در سطح راه‌های استان را مربوط به محور قنوات دانست و ادامه داد: با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی و دیگر کاربران جاده‌ای که از این محور آمد و شد می‌نمایند و پی گیری‌های مسئولان امر، طرح سیستم روشنایی در محور قنوات، حد فاصل روستای مبارک آباد – شهر قنوات عملیاتی شد.

اویسی طول مسیر طرح را افزون بر ۷۰۰ متر عنوان و تصریح کرد: با نصب ۲۵ پایه روشنایی در طول مسیر، روشنایی مورد نیاز این محور تامین می‌شود.

او هزینه اجرایی این سه طرح را در مجموع بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال عنوان و یادآورشد: تمامی اعتبار مورد نیاز این طرح از محل اعتبار‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین شده است.

 رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم همچنین بازه زمانی اجرا و تکمیل طرح سیستم روشنایی مذکور را ۱۲ ماه عنوان و ابراز امیدواری کرد: با پی گیری و اقدام‌های جهادی مسئولان و مجریان طرح، شاهد برخورداری این سه محور از روشنایی، پیش از بازه زمانی اعلام شده باشیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل جاده ای محورهای جاده ای طرح سیستم روشنایی سیستم روشنایی پایه روشنایی روشنایی محور اجرا و تکمیل اجرای طرح طول مسیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، ایوب کرد گفت: در سال گذشته، هزار و ۳۸۰ کیلومتر از محور‌های حوزه استحفاظی این اداره کل روکش آسفالت شده است که از این میزان روکش آسفالت انجام شده، ۶۷۲.۵ کیلومتر با استفاده از توان ماشین آلات راهداری به صورت امانی انجام شده که موجب صرفه جویی شش هزار و ۷۲۲ میلیارد ریالی گردیده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از مجموع ۶۷۲.۵ کیلومتر روکش آسفالت که به صورت امانی انجام شده، میزان ۳۱۲ کیلومتر به محور‌های شریانی،۲۴۱ کیلومتر محور‌های فرعی و ۱۱۹.۵ کیلومتر به محور‌های روستایی استان اختصاص داشته است.
کرد یادآور شد: همچنین در سال گذشته با توجه به اینکه نقاط پرحادثه در محور‌های مواصلاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش بسزایی دارد، تعداد هفت نقطه پرحادثه در محور‌های مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال به طور کامل رفع شده است.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت ترانزیتی وجود بندر چابهار و پایانه‌های مرزی روکش آسفالت محور‌ها می‌تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده‌ای ایفا کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • مسدودی مسیر در محور روستایی ساردوئیه جیرفت
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • اطلاعیه انفجار و مسدودی مسیر در جیرفت
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود