Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ بازهم جاده حادثه‌ساز لردگان-ایذه، حادثه آفرید و موجب تصادف خونین شد؛ در پی این تصادف، مردم که از حوادث پی در پی به جوش آمده بودند این جاده را مسدود کردند تا شاید مسئولی پاسخگوی مشکل آن‌ها باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد، چندروز گذشته خبری مبنی بر وقوع تصادف در جاده همیشه حادثه‌ساز لردگان-ایذه منتشر شد؛ جاده‌ای که برخی مردم محلی به آن جاده مرگ می‌گویند، پس از وقوع تصادف مردم منطقه اقدام به بستن جاده کردند تا شاید مسئولی صدای آن‌ها را بشنود و این معضل را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه پس از ساعاتی این جاده باز شد و عبور و مرور از سر گرفته شد اما همچنان زمان دقیقی برای بهسازی این جاده ترانزیتی مشخص نیست و گویا مسئولان استانی و شهرستانی همتی بر رفع مشکلات این مردم ندارند.

با اینکه خبر مسرت بخش تخصیص اعتبار به جاده، بسیاری را خوشحال کرد اما یک واقعیت وجود دارد و آن هم اینکه هنوز جاده کلنگ‌زنی نشده، چه برسد به بهره‌برداری بنابراین همچنان خطر در کمین است و حادثه رخ می‌دهد لذا نباید نسبت به این مهم بی تفاوت بود که خسارات جانی و مالی تمامی ندارد.

با این وصف لازم است متولیان تا زمان کلنگ زنی و بهره‌‎برداری به خوبی این جاده پرخطر را مدیریت کنند که فریاد اعتراض مردم بلند شده است با آن که عنوان شده بود جاده به زودی کلنگ می‌خورد که این به خوبی نشان از تمام شدن تاریخ اعتبار جاده دارد.

باید پذیرفت که هر چیز تاریخ مصرفی دارد و نباید گذاشت تا حادثه‌‌های دلخراش پی در پی رخ دهد و صدای اعتراض همگان بلند شود که حق هر انسانی بهره‌مند بودن از امکانات ابتدایی است.

خبرگزاری تسنیم گزارش‌هایی با عنوان "بهسازی جاده لردگان-ایذه سرپیچ اعتبارات گرفتار شده است"  و "بهسازی جاده لردگان-ایذه پس از سال‌ها تاخیر به‌زودی کلنگ می‌خورد" در هفته‌های گذشته به مشکلات این جاده حادثه‌ساز پرداخت.

در این گزارش‌ها عبدالرضا امیری، سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان لردگان، مشکل این جاده را عدم تامین اعتبار بیان کرد و گفت: «با توجه به کوهستانی بودن این جاده به اعتبارات زیادی نیاز است که محقق نشده است.» و در نهایت فرماندار شهرستان لردگان سعید صالحی نیز گفته بود: «جاده لردگان - ایذه طبق برنامه‌ریزی انجام و به زودی کلنگ زنی می‌شود. برای این جاده در محدوده استان 180 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.»

بهسازی جاده لردگان-ایذه سرپیچ اعتبارات گرفتار شده استپیگیری تسنیم| بهسازی جاده لردگان-ایذه پس از سال‌ها تاخیر به‌زودی کلنگ می‌خوردپروژه ساخت جاده اهواز – ایذه – لردگان عملیاتی می‌شود

 تنها راه برون‌رفت از مشکلات جاده لردگان-ایذه، دوبانده شدن است 

سعید صالحی فرماندار لردگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: چند روز گذشته بر اثر تصادف در جاده لردگان- ایذه ، این جاده مسدود شد. مردم مبنی بر اعتراض جاده را مسدود کردند که دو ساعت بعد بازگشایی شد.

صالحی ادامه داد: روستاهای در مسیر این جاده تعداد زیادی هستند و زمانی که ترانزیت به روستا می‌رسید باید به سمت چپ یا راست منحرف می‌شد اما در حین تقاطع و تلاقی که روستاها با جاده اصلی دارند به دلایلی اعم از بسیاری خطاهای انسانی، برخی نبود زیرگذرهای مناسب و کنارگذرها مشکلات فنی وجود دارد که تنها راه دوبانده شدن جاده است.

فرماندار شهرستان لردگان تاکید کرد: در این جاده در مدت 24 ساعت حدود 30 هزار خودروی سبک و سنگین که غالبا تریلی هستند، عبور می‌کند و یک جاده ترانزیتی است، جاده هایی که منشعب به روستاهای در مسیر می‌شود باید کاملا استاندارد باشد، لذا به این علت تصادفات در این جاده زیاد است.

صالحی عنوان کرد: در محل با مردم صحبت کردم، مردم می‌گویند زیرگذرهای اصولی و استاندارد درست کنید که زیرگذرها برای تردد خیلی مناسب نیست و فقط برای "مال رو" است و باید جاده درست و حسابی داشته باشیم تا رفت و برگشت از زیرگذرها انجام شود که از جاده اصلی تردد نکنیم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی را دعوت کردیم تا از نظر کارشناسی آن‌ها استفاده شده و راه برون رفت از مشکل و پیشنهادات بررسی شود. راهکارهایی که پیشنهاد خواهد شد تا زمانی که کلنگ دو بانده شدن جاده به زمین بخورد اجرا خواهد شد.

فرماندار شهرستان لردگان در پایان از متولیان خواست با توجه به اعتبار مناسبی که برای دو بانده شدن جاده آمده و یک جاده ترانزیتی و ارتباط دهنده شمال به جنوب کشور است، آن را جزو اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/7540/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان لردگان زودی کلنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی با آرزوهای دوربُرد که برایمان عزت و اقتدار آفرید +عکس

«روزی که ما با بقایای موشک دشمن عکس یادگاری می‌گرفتیم» vs «روزی که دشمن سوار بر بقایای موشک‌های ایران عکس یادگاری می‌گیرد»

دیگر خبرها

  • پیگیری تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان در دستورکار دادستانی کرمان
  • تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان
  • تصادف در محور لردگان ۷ مصدوم برجای گذاشت
  • مردی با آرزوهای دوربُرد که برایمان عزت و اقتدار آفرید +عکس
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد