Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، احمد حیدری معاون اسبق وزارت آموزش‌ و پرورش در نشست مجازی‌ جمعیت فرهنگیان جوان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم به سمت مراحل تکوینی در جامعه برسیم باید به آموزش و پرورش مطلوب برسیم که سه عنصر بسیار مهم در ایجاد این مهم نقش ایفا می‌کنند؛ اولین عنصر، معلم به‌عنوان رکن اصلی است دومین عامل دانش‌آموز و نحوه پرورش و سومین عامل هم امکانات و ارتباطات اجتماعی جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مطلوب زمانی اتفاق می‌افتد که معلم به جایگاه رفیع خودش از لحاظ منزلت و معیشت بدون دغدغه برسد، گفت: معلم اگر دغدغه‌ای خارج از محیط درس داشته باشد قطعا تمرکز اصلی بر روی تعلیم‌ و تربیت نخواهد داشت و تعلیم‌ و تربیت به‌درستی انجام نمی‌شود؛ جامعه‌ای می‌تواند پیشرفت کند که شالوده اصلی آن یعنی فرهنگ و معلم پیشرفت کنند.

حیدری اضافه کرد: ما در دولت نهم و دهم به یک پویایی و یک روند رشد بسیار خوبی در معیشت و منزلت معلمان رسیدیم به‌عنوان مثال بیمه طلایی معلمان بسیار کارآمد و مثمر ثمر بود و به‌عنوان یک منزلت برای معلمان حساب می‌شد و همچنین مشکل مسکن معلمان در این دوره حل‌ شده بود؛ ضمن اینکه زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده بود و همین تشکل فرهنگیان جوان ماحصل همین دانشگاه فرهنگیان است که ما زیرساخت‌های آن را ایجاد کردیم و تشکل شما می‌تواند آموزش‌وپرورش را از کوهپایه به نوک قله برساند.

 وی در نقد عملکرد دولت فعلی بیان کرد: در هشت سال این دولت متاسفانه در آموزش و پرورش سیاسی‌بازی‌های زیادی اتفاق افتاد و متأسفانه جامعه تعلیم و تربیت ما تبدیل به یک جامعه سیاست زده شده است. 

معاون پارلمانی وزیر آموزش‌ و پرورش در دولت نهم گفت: متأسفانه در دوره وزارت یکی از وزرا، اطلاعات بسیار غلطی به مجلس داده‌ شده بود که یکی از این اطلاعات این بود که ما در آموزش‌ و پرورش صد هزار نیروی مازاد داریم و این اطلاعات غلط باعث شد که دانشگاه فرهنگیان که نخبگان جامعه در آن حضور داشتند عملاً به تعطیلی کشیده شود، دانشگاهی که می‌توانست 30 هزار دانشجو جذب کند فقط به جذب حدوداً سه هزار دانشجو اکتفا کرده بود و ما وقتی‌که به کمبود معلم رسیدیم شروع به مدرسه فروشی کردیم و دانش‌آموزان ما توسط معلمین که تخصص در امر تربیت نداشتند تربیت شدند و عمر این دانش‌آموزان تباه شد.

وی با بیان اینکه اگر مسؤولان ما به سند تحول بنیادین اعتقادی نداشته باشند عملاً در اجرای آن توفیقی حاصل نمی‌شود، ادامه داد: متأسفانه این دولت، سند تحولی که همه زیرنظام‌های آن نوشته شده بود را به تباهی کشاند و به‌جای آن سند ۲۰۳۰ را که تربیت نیرو در تراز جامعه لیبرال را مطرح می‌کرد را اجرا کرد که خوشبختانه رهبر معظن انقلاب جلوی این امر را گرفت.

حیدری افزود: متأسفانه در این دولت تورم زیادی داشتیم باعث شد که سفره معلمان خالی شود و حقوق معلمان نسبت‌به تورم نسبت‌به سال‌های گذشته حدوداً به یک هشتم برسد.

این کارشناس آموزش‌ و پرورش گفت: بودجه‌ای که آموزش‌ و پرورش دارد باید آن را در راستای زیرنظام‌های سند تحول آموزش‌ و پرورش خرج کند کما اینکه این دولت برای اجرای سند تحول درخواست بودجه از مجلس را داشت و می‌گفت که یکی از دلایلی که سند را اجرایی نمی‌کنیم به‌خاطر کمبود بودجه است 

وی افزود: امیدواریم که رتبه‌بندی معلمان آن‌طور که باید و در شأن معلمان است، اجرایی شود نه آن‌طوری که متأسفانه این دولت این طرح را به مجلس آورده‌ است؛ حقوق معلمان و فرهنگیان ما باید نزدیک به اساتید دانشگاه  باشد چون که  معلمان ما زحمات بسیار زیادی می‌کشند و قوانین آموزش و پرورشی ما حتما باید مورد بازنگری در مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش فرهنگیان احمد حیدری حقوق معلمان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان

افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در شورای آموزش و پرورش استان گفت: امسال بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در آموزش و پروش استخدام می‌شوند و سهم دانشگاه فرهنگیان از این تعداد ۴۵۶ نفر است.

وی افزود: امسال علاوه بر دانش آموزان پایه دوازدهم امتحان دانش آموزان پایه دهم و یازدهم هم نهایی است.

بیشتر بخوانید

تصویب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری

امیریان اضافه کرد: حدود ۴۲ هزار دانش آموز در این سه پایه امتحان نهایی دارند که برای فراهم شدن فضای امتحان، همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف استان لازم است.

برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه و توجه به مشارکت‌های مردمی در ساخت و ساز و زیباسازی مدارس مباحث شورای آموزش و پرورش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش