Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان می‌گوید: سالانه حدو ٢ میلیون و ٩٠٠ هزار تن تولیدات کشاورزی داریم.

اسفندیار حسنی‌مقدم اظهار کرد: سطح اراضی کشاورزی لرستان حدود ٨٠٠ هزار هکتار است، در واقع ۴.۷ اراضی کشاورزی کشور در لرستان وجود دارد همچنین ٤٠ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند.

وی افزود:سطح جنگل‌های استان دو میلیون و دویست هزار هکتار است، ما به لحاظ سرانه جنگلی وضعیت مطلوبی داریم، سرانه جنگل در کشور ١٧٠٠ هکتار است اما در لرستان ٦٧٠٠هکتار بوده که رقم مناسبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی‌مقدم با بیان اینکه ١١ درصد آب‌های کشور در لرستان است، اضافه کرد: با این حال تنها ٢٣ درصد از اراضی کشاورزی لرستان آبی است و این یکی از دلایل عدم توسعه نیافتگی استان است، سهم لرستان از سدهای ساخته شده تنها نیم درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد: اختصاص آب مطالبه جدی بخش کشاورزی استان و مردم از وزارت نیرو است، مطالبه‌ای که تحقق آن توسعه استان را به دنبال دارد.

وی در ادامه با اشاره به سرانه مالکیت اراضی کشاورزی استان افزود: سرانه مالکیت ۶.۵ هکتار است که سهم اراضی دیم  ۵ هکتار و اراضی آبی ۱.۵ هکتار، متوسط قطعات اراضی در استان هفت دهم هکتار است و این نشان از خرده مالکی و معیشتی بودن کشاورزی در استان دارد.

حسنی‌مقدم با اشاره به تولیدات بخش کشاورزی گفت: سالانه حدو ٢ میلیون و ٩٠٠ هزار تن تولیدات کشاورزی داریم که سهم بخش زراعی حدود ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار تن، ٣٠٠ هزار تن محصولات باغی و ٤٠٠ هزار تن دام، طیور و آبزیان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: ارزش افزوده ناشی از فروش محصولات کشاورزی ٨ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان است در واقع ٤٠ درصد اقتصاد استان لرستان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در بخش تحقیقات مشکل تبدیل علم به ثروت را داریم، افزود: یکی از برنامه‌های ما عبور از کشاورزی سنتی به مدرن است که بخشی از این مهم توسط تحقیقات و ترویج انجام می‌شود، انتقال دانش روز به واحدهای تولیدی برای ارتقاء بهره‌وری و کاهش هزینه تولید از دیگر برنامه‌های ما در بخش کشاورزی است.

حسنی‌مقدم گفت: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، کاهش ضایعات محصولات زراعی، توسعه مکانیزاسیون، هوشمندسازی کشاورزی و اجرای الگوی کشت از دیگر اهداف و اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی وزارت جهاد كشاورزي زعفران تولیدات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اراضی کشاورزی بخش کشاورزی حسنی مقدم هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، لطیف صادقی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از برداشت ۲۰ هزار تن کلزا از اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: تا کنون از این سطح زیر کشت ۲۰ هزار تن کلزا برداشت شده که رکوردی در تولید این محصول در تاریخ شهرستان دهلران محسوب می‌شود.

فرماندار ویژه دهلران با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۶۷ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است، گفت: تا امروز بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از این سطح زیرکشت برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۲۰۰ هزار تن برسد.

کد خبر 6100161

دیگر خبرها

  • ۵۴ درصد اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شد
  • دستگاه قضایی به فعال شدن ۷۸ بنگاه راکد اقتصادی در کرمان کمک کرد
  • ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!
  • ۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شد
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد