Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سخنانی به دست داشتن کشورش در نسل کشی سال ۱۹۹۴ اذعان کرد.

مکرون که به کیگالی، پایتخت رواندا سفر کرده، در سخنانی گفت: فرانسه در (نسل کشی) روآندا نقش داشته، تاریخی را رقم زده است که در این زمینه مسئولیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر نیز فرانسوا گرانر، مدیر مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (CNRS) که سال‌هاست در مورد نقش پاریس در پرونده نسل کشی روندا فعالیت می‌کند، از نقش فرانسه در نسل کشی سال ۱۹۹۴ پرده برداشته بود.

او در سخنانی گفته بود حمایت فرانسه از دولت تحت رهبری قوم هوتو در نسل کشی رواندا، که در آن بیش از ۸۰۰ هزار نفر کشته شدند، را می‌توان همدستی در جرم توصیف کرد.

گرانر که با همکاری «رافائل دوریدانت» کتاب «دولت فرانسه و نسل کشی توتسی‌ها در رواندا» را منتشر کرده و عضو انجمن بقا (Survie) که در حوزه سیاست فرانسه در آفریقا فعالیت می‌کند، در این رابطه گفته بود: همه بایگانی‌ها، حمایت فرانسه از هوتو‌ها را تایید می‌کند. به اطلاع مقامات فرانسوی رسانده شده بود که در حال آماده سازی برای نسل کشی هستند. فرانسه نه تنها در طول نسل کشی، بلکه قبل و بعد از نسل کشی از هوتو‌ها حمایت کرد.

گفتنی است در سال ۱۹۹۴ به دنبال سقوط هواپیمای حامل جووینال هابیاریمانا، رئیس جمهور وقت روآندا در نزدیکی کیگالی پایتخت این کشور، «قوم هوتی» این اتفاق را به «قوم توتسی» نسبت داد. همین مساله منجر به آغاز درگیری‌های شدید میان دو قوم شد. پاسکال سیمبیکانگوا، رئیس سازمان اطلاعات روآندا نیز از آغازگران حمله به اقلیت توتسی در این کشور بود.

براساس گزارش‌های دولتی، درگیری‌ها و نسل کشی صد روز به طول انجامید و بیش از ۸۰۰ هزار نفر کشته شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نسل کشی نسل کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رئیس PSG بعد از دوازدهمین قهرمانی

آفتاب‌‌نیوز :

پاری‌سن‌ژرمن برای سومین سال پیاپی و دوازدهمین بار در تاریخ قهرمانی در لیگ فرانسه را به دست آورد. یکشنبه‌شب در ادامه هفته سی‌ویکم لوشامپیونه لیون در خانه موناکو را شکست داد تا قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن در لیگ فرانسه قطعی شود. به این ترتیب شاگردان لوئیس انریکه با ۷۰ امتیاز و سه هفته قبل از پایان لیگ، قهرمانی در لیگ یک فرانسه را قطعی و جایگاهشان را در صدر جدول پرافتخارترین تیم‌های این کشور تثبیت کردند.

ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، در پیامی نوشت: قهرمانی در لیگ فرانسه زیباست، اما قهرمانی برای دوازدهمین بار در تاریخ لیگ فرانسه اتفاق خاص‌تری است. این قهرمانی را به همه بازیکنان، لوئیس انریکه، سرمربی تیم، لوئیس کامپوس، مدیر ورزشی و همه هواداران و اعضای باشگاه تبریک می‌گویم.

در ادامه پیام مالک قطری پاری‌سن‌ژرمن آمده است: تیم از ابتدای فصل در کنار هم و بسیار متحد بود. نباید هواداران را فراموش کرد که همواره و با هر نتیجه‌ای در کنار تیم بودند. به عنوان یک خانواده از این لحظه لذت خواهیم برد. بازی به بازی ادامه می‌دهیم و تا آخرین لحظه برای هدف بزرگ خود خواهیم جنگید.

پاری‌سن‌ژرمن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز راه پیدا کرده و بسیار امیدوار است برای نخستین بار در تاریخ قهرمان این رقابت بزرگ شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تعلیق یارانه دانشگاه «سیانس پو» پاریس پس از حمایت دانشجویان از فلسطین
  • پیوستن دانشگاه سوربن به جنبش ضدصهیونیستی 
  • گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • پیام رئیس PSG بعد از دوازدهمین قهرمانی
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود