Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری با توجه به کارنامه سیاه حقوق بشری عربستان خواستار لغو خدمات رایانش ابری گوگل در عربستان شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید، سی و هشت نفر و یک سازمان برجسته حقوق بشر از گوگل ، به دلیل ترس از نقض حقوق بشر و جاسوسی علیه مخالفان خواستار لغو پروژه رایانش ابری شده‌اند که غول فناوری آمریکایی قصد دارد در توافق با آرامکو در عربستان سعودی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این در دسامبر گذشته آرامکو اعلام کرد در راستای توافق اتحاد استراتژیک که بین این شرکت و گوگل کلود امضا شد، عربستان سعودی به شبکه جهانی مناطق پلتفرم گوگل کلود افزوده شد. این همکاری پاسخگویی به توسعه پرسرعت تقاضا برای خدمات ابری در عربستان سعودی را هدف گرفته است که پیش بینی می‌شود تا سال 2030 حداکثر 10 میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

در بیانیه مشترکی شخصیت‌ها و گروه‌های بین‌المللی حقوق بشر از جمله سازمان دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل، به نگرانی‌های جدی پس از کشته شدن « جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی توسط عوامل سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول در سال 2018 اشاره کردند.

این سازمان‌ها همچنین مقامات سعودی را به استفاده از ابزار الکترونیکی برای جاسوسی مخالفان متهم کردند.

همچنین سازمان‌های مدافع حقوق بشر نسبت به سوابق گسترده عربستان سعودی در تلاش برای جاسوسی از شهروندان خود و اتهامات دادستان آمریکا در سال 2019 مبنی بر استفاده دو کارمند سابق توییتر برای جمع آوری اطلاعات حساس درباره مخالفان سعودی ابراز نگرانی کرده‌اند.

افزایش کمپین‌های حمایت از زندانیان آزادی بیان در عربستانآسمان عربستان به روی پرواز‌های اسرائیل بسته شدتلاش عربستان برای جلوگیری از رسیدن کمک‌های مالی به فلسطینیان

این سازمان‌ها در بیانیه خود تاکید کردند که خطرات بالقوه در خصوص در ایجاد پلتفرم گوگل کلود در عربستان سعودی از جمله نقض حقوق بشر و آزادی بیان وجود دارد.

در این بیانیه همچنین آمده است: دولت سعودی بارها و بارها چه از طریق اقدامات مستقیم خود علیه مدافعان حقوق بشر و چه جاسوسی از طریق سیستم عامل‌های دیجیتال شرکتی حقوق بشر را نقض کرده است.

این سازمان‌ها در ادامه تاکید کردند: ما می‌ترسیم که گوگل در نقض حقوق بشر ملت سعودی و خاورمیانه با دولت سعودی همکاری کند.

بر اساس توافق بین گوگل و آرامکو گلود کلود منطقه ابری جدیدی را در عربستان سعودی ایجاد و اداره می‌کند و شرکت جدیدی پس از تاییدیه‌های رگولاتوری تشکیل می‌شود تا راهکارهای ابری را فراهم کرده و برای مشتریان در این کشور خدمات رسانی کند.

در حال حاضر اپراتورهای مخابراتی سعودی در میان فراهم کنندگان خدمات ابری در عربستان سعودی هستند.

عربستان سعودی تحت برنامه اصلاحات اقتصادی افق 2030 سرمایه گذاری خارجی به خصوص در بخش فناوری را تشویق کرده و از بازیگران بزرگ سیلیکون ولی دعوت کرده است.

با این حال، برخی از این شرکت‌ها به دلیل کشته شدن خاشقجی و سایر موارد نقض حقوق بشر واقعاً عقب نشینی کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عربستان سعودی نقض حقوق بشر حقوق بشر سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضائیه، کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به آمار منتشر شده پیرامون دستگیری ۹۰۰ تن از دانشجویان و اساتید در آمریکا طی روزهای گذشته در جریان خیزش ضدصهیونیستی، اظهار کرد: در حالی که طی روزهای اخیر شاهد برپایی تجمعات گسترده ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و بازداشت چندصد نفر از دانشجویان و اساتید آمریکایی در این رابطه هستیم، دفتر کمیساریای حقوق بشر طی همین مدت بدون کوچکترین توجه و اعتنایی به اتفاقات رخ‌داده در آمریکا، سه بیانیه حقوق بشری علیه ایران صادر کرده است که این موضوع مؤید تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری است.

کد خبر 6092237

دیگر خبرها

  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶