Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، جعفر آهنگران در جلسه شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش که با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در سالن رازی مرکز همایش‌های کیش برگزار شد با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از امکانات مرکز نوآوری کیش در جهت توسعه فعالیت‌های فناورانه در منطقه از وزیر ارتباطات خواست تا با تقویت خدمات پستی و حمایت از تفکیک شرکت ارتباطات با مخابرات به توسعه امکانات ارتباطی و رفع چالش‌های این حوزه در کیش کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بالا بودن استهلاک جزیره به خاطر شرایط اقلیمی، از تمدید پروانه MNO و اعتباربخشی بیشتر به عنوان یکی ازدرخواست‌های حوزه فناوری ارتباطات کیش نام برد.

آهنگران با ذکر این مطلب که مناطق آزاد به مراکز مالی، بانکی و خدماتی تبدیل شده‌اند و این امر در کیش با محیط زیست حساسی که دارد، نیاز به نسل چهارم و اینترنت به عنوان مهم‌ترین ساختار و زیرساخت را بیشتر می‌کند گفت: در کیش شرایط آن مهیا می‌باشد و در نهایت خدمات الکترونیک و غیرحضوری بر پایه سرعت‌بخشی به اینترنت می‌تواند بسیاری از چالش‌های کشوری را کاهش دهد و رفع کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ،مهم‌ترین زیرساخت منطقه را، حرکت به سمت هوشمندسازی جزیره عنوان کرد و گفت: تمامی ظرفیت‌ها برای نیل به این هدف و نمونه شدن در کشور وجود دارد.

جعفر آهنگران با اشاره به طرح جامع مصوب ۱۳۸۴ کیش مبنی بر تبدیل این جزیره به شهر هوشمند و اهمیت آن، اظهار داشت: متاسفانه تا کنون در جهت هوشمندسازی اقدام موثری انجام نشده است.

وی مشارکت جامعه مدنی را از مهم‌ترین شاخصه‌های کیش دانست و گفت: هوشمندسازی در تمامی حوزه‌های کیش ضروری است و با توجه به مشارکت بخش خصوصی می‌توان از سرمایه‌گذاران برای تحقق این هدف دعوت کرد.

آهنگران میانگین سنی جزیره کیش را کمتر از ۲۹ سال عنوان کرد و با تاکید بر اینکه یکی از مطالبات اصلی جوانان، بهره‌وری از شبکه پرسرعت اینترنت می‌باشد، گفت: ارتقای فناوری های ارتباطی و نیل به رویدادهای دانش‌بنیان نیازمند دسترسی به شبکه قوی ارتباطی است.

وی افزود: طبقه متوسط در کیش بسیار پرتوان هستند و وجود ده هزار دانش‌آموز و ۷هزار دانشجو در جزیره تاثیر بسزایی از جهت فرهنگی در کیش داشته‌اند و این امر با نرخ ۹۸درصدی باسوادی مردم، باز مطالبه و حق آنها را از بهره‌وری از اینترنت قوی بیش از پیش نمایان می‌سازد.

‎انتهای پیام/88060

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات کیش ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

در جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران بررسی شد.

به گزارش ایسنا، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی