Web Analytics Made Easy - Statcounter

میچل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه گفت که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌تواند «جنایت جنگی» محسوب شود.

به گزارش یورونیوز، وی افزود که شواهدی مبنی بر استفاده نظامی از ساختمان‌هایی که صهیونیست‌ها آنها را هدف گرفتند دریافت نکرده است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در جلسه فوق العاده شورای حقوق بشر این سازمان گفت: «این حملات اگر مشخص شود که تاثیرشان بر روی غیرنظامیان بی‌رویه و نامتناسب بوده می‌تواند جنایت جنگی محسوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در جریان جنگ ۱۱ روزه اسرائیل با شبه نظامیان فلسطینی ۲۵۴ نفر بر اثر حملات اسرائیل به نوار غزه شهید شدند.

باچله درباره دور اخیر درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و مبارزان حماس و جهاد اسلامی گفت: «این تنش‌ها مستقیما با تظاهرات [فلسطینی‌ها] و واکنش تند نیروهای امنیتی اسرائیل در شرق بیت المقدس، سراسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین و خاک اسرائیل در ارتباط است.»

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد پرتاب راکت از سوی مقاومت فلسطینی نیز ادعا کرد: «[در پرتاب راکت‌ها] تمایزی بین اهداف نظامی و غیرنظامیان وجود ندارد و به همین دلیل استفاده از این راه نقض آشکار حقوق بشردوستانه بین‌المللی است.»

حملات راکتی مقاومت فلسطین به خاک اراضی اشغالی از روز ۱۰ تا ۲۱ مه (۲۰ تا ۳۱ اردیبهشت) به کشته شدن ۱۲ صهیونیست منجر شد.

/خبرآنلاین

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه جنگی اسرائیل مرحله اول عملیات رفح را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی نوشت: پس از آنکه به ساکنان جنوب نوار غزه هشدار داده شد که به مناطق امن بروند، وزرای کابینه جنگی اسرائیل به اتفاق آرا به عملیات علیه رفح، در پی حمله حماس به گذرگاه کرم ابوسالم و شکست مذاکرات آزادی اسرا، رأی مثبت دادند.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.

کد خبر 6098439 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • کابینه جنگی اسرائیل مرحله اول عملیات رفح را تایید کرد
  • فداکاری معلمان فلسطینی در شرایط جنگی حاکم بر نوار غزه/عکس
  • فداکاری معلمان فلسطینی در شرایط جنگی حاکم بر نوار غزه+ تصاویر
  • هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند
  • فاجعه انسانی در غزه؛ هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • ملکه رانیا: نمی‌توان منتظر حکم دیوان لاهه بود زیرا مردم غزه در حال کشته شدن هستند