Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@15:59:03 GMT

ارز ترجیحی برای واردات شیر خشک کافی نیست

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۵۰۴۴

ارز ترجیحی برای واردات شیر خشک کافی نیست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا؛‌ شیرخشک از کالاهای ضروری است که هر نوع خلاء در تامین آن می‌تواند بر سلامت نوزادان به ویژه آن‌های که نیاز به مصرف نوع خاصی از این منبع تغذیه‌ای دارند اثر گذار باشد. به تازگی انجمن تولیدکنندگان شیرخشک و غذای کودک اعلام کرده؛ کشور به زودی وارد بحران تامین شیرخشک نوزاد می‌شود، چراکه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه دچار مشکل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هانی تحویل زاده، رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک و غذای کودک، در گفت‌وگو با ایلنا درباره دلایل ایجاد بحران در تولید شیرخشک نوزاد، اظهار کرد: از سال گذشته با کندی در تامین ارز ترجیحی مورد نیاز برای واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد، مشکلات در تولید آغاز شد.

وی آخرین تخصیص ارز ترجیحی برای واردات مواد اولیه شیر خشک را مربوط به دی ماه سال گذشته عنوان کرد.

تحویل زاده ادامه داد: علاوه بر کندی در تخصیص ارز میزان آن نیز ناکافی است و پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان نیست.

وی با تاکید بر اینکه 85 درصد از مواد اولیه شیرخشک نوزاد واردتی است،‌ افزود: واردات بخش عمده مواد اولیه، تنها مختص ایران نیست و تمامی کشورهای تولیدکننده شیر خشک عمده مواد اولیه خود را از کشورهای مختلف تامین می‌کنند.

تحویل زاده تصریح کرد: ‌در حال حاضر آب پنیر، لاکتوز، روغن و پروتئین مخصوص عمده مواد اولیه هستند که از طریق واردات تامین می‌شود.

به گفته وی؛ تنها 15 درصد از شیر بدون چربی مورد نیاز شیرخشک نوزاد از منابع داخلی تامین می‌شود.

تحویل زاده در پاسخ به این پرسش که با توجه به تولید بسیار بالای شیرخام در کشور چرا بخشی از مواد اولیه از داخل تامین نمی‌شود، گفت: به طور مثال آب پنیری که در تولید شیرخشک نوزاد استفاده می‌شود باید در سه مرحله املاح زدایی شود که تجهیزات و صنایع مورد نیاز آن در ایران وجود ندارد.

وی افزود: همانطور که گفتم تمام کشورهای تولید کننده شیرخشک بخشی مهمی از مواد اولیه خود را از طریق واردات تامین می‌کنند از جمله روغن شیرخشک که تنها تامین کننده آن کشور مالزی است.

تحویل زاده با اشاره به مشکلات دولت در تامین ارز ترجیحی خواستار جایگزینی آن با راز نیمایی در واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد شد.

وی گفت: اصرار دولت به تخصیص ارز ترجیحی به واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد در شرایطی در تامین آن مشکل دارد می‌تواند بحران در تامین این کالاهای مهم را شدیدتر کند.

رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک و غذای کودک اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی شرکت‌های شیرخشک نوزاد تنها تا 2 ماه دیگر مواد اولیه دارند پیش بینی می‌شود به زودی بحران تامین شیرخشک نوازد در کشور بسیار جدی شود.

پربیننده ترین دست انداز‌های بازار لوازم خانگی فملی در اردیبهشت ماه غوغا کرد / درآمد عملیاتی فملی در ماه گذشته چهار برابر شد با انتقال آب خلیج فارس به اصفهان، برداشت صنایع از زاینده رود به صفر می رسد انباشت ۶.۵میلیون تن کالای اساسی در گمرکات خودباوری ملی در صنعت قطعه سازی لوازم خانگی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شیر خشک ارز صادراتی انتخابات ۱۴۰۰ تحویل زاده ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد

سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای ضوابط جدید تأمین ارز از محل واردات در مقابل صادرات برخی کالاهای حوزه‌ جهاد کشاورزی را اعلام کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم سامانه جامع تجارت ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تغییرات زیر در خصوص درخواست‌های تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات خود و غیر» اعمال شده است:

مطابق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، واردات گروهی از کالاها صرفاً از محل صادرات گروه مشخصی از کالاها امکان پذیر است؛ به عنوان مثال واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها (مانند سیب) مجاز است؛ لذا در زمان ثبت درخواست تأمین ارز واردات موز، الزاماً باید کوتاژ صادراتی گروه مجاز ارائه شود، در غیر این صورت امکان تأمین ارز و پیشبرد فرآیند واردات وجود نخواهد داشت.

بنابراین کلیه درخواست‌های تأمین ارز از محل‌های «صادرات خود و صادرات دیگران» که مربوط به کالاهای حوزه جهاد کشاورزی باشند (سازمان مجوزدهنده ارزی «وزارت جهاد-تخصیص ارز» باشد) پس از ثبت، در وضعیت «منتظر استعلام مجوز» قرار گرفته و جهت استعلام مطابقت کالای ثبت سفارش با کالای صادراتی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.

پس از بررسی قواعد توسط وزارت‌خانه مذکور، در صورتی که کالاها منطبق باشد ادامه فرآیند طی شده و در غیر این صورت، درخواست به وضعیت «رد شده بر اساس ضوابط» تغییر یافته و خاتمه می‌یابد.

تذکر مهم: کلیه قواعد مربوط به انطباق گروه‌های کالاهایی، در مرحله تأمین ارز و پس از ثبت درخواست تأمین ارز صورت گرفته و در مراحل قبل (از جمله فرایندهای ثبت سفارش و تخصیص ارز) کنترلی بابت این موضوع صورت نمی‌گیرد. لذا ضروری است واردکنندگان کالاهای مذکور پیش از اقدام برای ثبت سفارش و خرید ارز حاصل از صادرات، از انطباق گروه کالایی پروانه صادراتی با کالای ثبت سفارش اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند