Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-29@16:05:41 GMT

جایگاه ایران در رنکینگ فیفا مشخص شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۵۲۰۸

جایگاه ایران در رنکینگ فیفا مشخص شد

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام : فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) امروز (پنجشنبه)، تازه‌ترین رده‌بندی ماهیانه تیم‌های ملی جهان را اعلام کرد که بر این اساس تیم ملی ایران با ۱۴۹۹.۵۲ امتیاز همچنان در رده سی‌ویکم جهان و دوم آسیا قرار گرفته و تغییری در جایگاهش ایجاد نشده است.

فیفا اعلام کرده که با توجه به اینکه تنها یک بازی ملی نسبت به رده‌بندی قبلی برگزار شده، بحرین تنها تیمی بوده که یک پله صعود را تجربه کرده و به رتبه نودوهشتم جهان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب تیم‌های ملی بلژیک، فرانسه، برزیل، انگلیس، پرتغال،‌ اسپانیا، ایتالیا، آرژانتین، اوروگوئه و دانمارک، رتبه ماه گذشته خود را حفظ کرده‌اند و در جایگاه‌های اول تا دهم این رده‌بندی ایستاده‌اند.

در قاره آسیا ژاپن با ۱۵۰۹.۳۴ امتیاز همچنان صدرنشین است و در رده بیست‌وهشتم جهان جای دارد. پس از تیم ملی ایران هم کره‌جنوبی با ۱۴۶۰.۲۵ امتیاز (رده ۳۹ جهان)، استرالیا با ۱۴۵۷.۴۹ امتیاز (رده ۴۱ جهان) و قطر با ۱۳۹۷.۹۲ امتیاز (رده ۵۸ جهان) به‌ترتیب جایگاه‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در میان تیم‌های گروه C مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پس از ایران، تیم‌های ملی عراق، بحرین، هنگ‌کنگ و کامبوج در رتبه‌های ۶۸، ۹۸، ۱۴۴ و ۱۷۴ رده‌بندی جهانی قرار دارند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی اخبار تیم ملی اخبار تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی تیم ملی فوتبال ایران فیفا رده بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط قطعی شدن قرارداد سردار با رم مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ باشگاه رُم به طور فزاینده‌ای متقاعد شده که قرارداد سردار آزمون را قطعی کند. گفته می‌شود جالوروسی از مهاجم ایرانی خود نه تنها به خاطر عملکردش، بلکه به خاطر نگرش و تعهدی که به تیم دارد، فوق‌العاده راضی است. باشگاه رُم در ماه‌های اخیر تماس‌هایی با بایرلورکوزن برقرار کرده تا در مورد احتمال حفظ آزمون پس از پایان مدت قرضی‌اش، تبادل‌نظر کند.

به نقل از تسنیم روزنامه ایتالیایی «گاتزتا دلو اسپورت» گزارش داد؛ دانیله دِروسی اولین کسی است که از احتمال ماندن آزمون در این تیم خوشحال خواهد شد. با این حال، آینده این بازیکن همچنان بسته به کسب سهمیه لیگ قهرمانان توسط جالورسی دارد. طبق گزارش روزنامه ایتالیایی، رُم تنها در صورتی می‌تواند گزینه بند خرید 12.5 میلیون یورویی سردار آزمون 29 ساله را فعال کند که بتواند فصل آینده در رقابت‌های لیگ قهرمانان حضور داشته باشد که این آزادی مالی بیشتری را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

سردار آزمون که تابستان اخیر با قرارداد قرضی یک ساله از بایرلورکوزن به رُم پیوست، این فصل در 23 بازی برای این تیم به میدان رفته و در کنار به ثمر رساندن 3 گل، 2 پاس‌گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخته است.

با راهیابی تیم‌های فوتبال رُم و آتالانتا به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ اروپا و صعود فیورنتینا به مرحله نیمه‌نهایی لیگ کنفرانس اروپا، ایتالیا در رقابت‌های فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا پنج سهمیه خواهد داشت، رقابت‌هایی که به جای 32 تیم، با حضور 36 تیم برگزار خواهد داشت.

رُم در حال حاضر با 58 امتیاز در رده پنجم جدول رده‌بندی سری A ایتالیا است و با بولونیای چهارم جدولی چهار امتیاز اختلاف دارد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900285

دیگر خبرها

  • پیروزی تیم ملی امید آقایان و تیم ملی بانوان در مسابقات خانتی مانسیسک در دور هشتم
  • فوری؛ سهمیه ایران در لیگ نخبگان مشخص شد
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • شرط قطعی شدن قرارداد سردار با رم مشخص شد
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • زمان نبرد فینال آسیا بین ایران _ تایلند مشخص شد