Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نشریه انگلیسی اعلام کرد که صدها نظامی آمریکایی و ترکیه‌ای برای جلوگیری از سقوط پایتخت افغانستان توسط گروه طالبان در کابل باقی می‌مانند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در حالی که براساس جدول زمانی اعلام شده توسط جو بایدن همه نیروهای خارجی باید تا 11 سپتامبر (20 شهریور) خاک افغانستان را ترک کنند، آمریکا برنامه دارد تا برای جلوگیری از تصرف کابل توسط طالبان، صدها نظامی خارجی به حضور در این شهر ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «سان»، آمریکا خواستار استقرار یک پادگان از نظامیان ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل و اعزام 600 تفنگدار دریایی آمریکا برای محافظت از سفارت این کشور در کابل است.

این نشریه انگلیسی به نقل از یک منبع امنیتی نوشت که انگلیس نیز ممکن است در تامین امنیت فرودگاه کابل کمک کند زیرا به گفته او فرودگاه کابل تنها راه ورود و خروج ایمن به کابل است و بدون آن کابل سقوط خواهد کرد.

پیش از این «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس به پارلمان این کشور گفته بود: من همه گزینه‌ها در داخل و یا خارج افغانستان را برای ادامه حمایت از نیروهای افغان بررسی می‌کنم.

از سوی دیگر ژنرال «نیک کارتر» رئیس ستاد نیروهای مسلح انگلیس گفته بود که اگر همه نیروهای ناتو از افغانستان خارج شوند این کشور با خطر جنگ داخلی مواجه خواهد شد.

منبع به سان گفت: نیروهای ترکیه‌ای مسلمان هستند، پس طالبان نمی‌توانند ادعا کنند که آن‌ها کُفاری هستند که در خاک افغانستان حضور دارند؛ با این حال ترک‌ها نمی‌خواهند به تنهایی این مسئولیت را به عهده بگیرند و سوال این است که چه کسی به آن‌ها کمک خواهد کرد.

پیش از این نیز نشریه یونانی «گریک سیتی تایمز» گزارش داده بود که پاکستان خواستار جایگزینی نظامیان ترکیه‌ای با نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان است.

تلاش پاکستان برای جایگزینی نظامیان ترکیه با نیروهای خارجی در افغانستانآمریکا بدنبال جایگزینی ترکیه در تامین امنیت فرودگاه کابلجزئیات تازه از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان؛ روند تخریب تجهیزات ادامه دارد

براساس این گزارش، پاکستان با کمک شبکه حقانی، طالبان را متقاعد کرده است تا با ادامه حضور نیروهای ترکیه‌ موافقت کند و حتی اجازه دهد نیروهای بیشتری از این کشور به افغانستان اعزام شود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی ترکیه طالبان اخبار افغانستان نظامیان آمریکایی ترکیه طالبان اخبار افغانستان فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد

سفیر چین در کابل طی دیداری با معاون اداری نخست‌وزیر حکومت طالبان روابط پکن و کابل را تاریخی و در بهترین حالت خود عنوان کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شنگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست‌وزیر حکومت طالبان روابط پکن و کابل را به عنوان دو کشور دوست و همسایه، تاریخی توصیف کرد و گفت در حال حاضر این روابط در بهترین حالت قرار دارد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، سفیر چین افزود: دولت چین خواهان ارتقا و گسترش هر چه بیشتر روابط کابل و پکن در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

ژائو شنگ ادامه داد: این کشور به خاطر تحکیم هرچه بیشتر روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف، بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع و رشته‌های مختلف را به دانشجویان افغان فراهم کرده و نیز دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را برای ارتقای ظرفیت افغان‌ها در بخش‌های مختلف به از جمله در زمینه بهداشت و درمان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به علاقمندی تاجران و شرکت‌های چینی جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان گفت: روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در وضعیت مناسب قرار دارد و تاجران و سرمایه‌گذاران چینی مایل‌ هستند در عرصه‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

آغاز آزمایشی کریدور ریلی بین چین و افغانستانآغاز جلسه مشترک وزرای خارجه پاکستان، چین و افغانستان

این دیپلمات چینی ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان، از کمک 100 هزار دلاری این کشور از طریق صلیب سرخ چین خبر داد و گفت این کمک به زودی به دسترس مسئولین مربوطه قرار خواهد گرفت.

حنفی نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع چین در مجامع بین‌المللی درباره افغانستان، گفت: هیئت حاکمه از سیاست چین واحد و نیز پروژه‌های اقتصادی این کشور مانند «یک کمربند، یک راه» حمایت می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: امارت اسلامی خواستار روابط و تعامل نیک با همه کشورها به ویژه با چین است و به هیچکس اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه امنیت کشورهای همسایه‌، منطقه و فرامنطقه را نمی‌دهد و از سایر کشورها نیز توقع دارد تا بر اساس احترام متقابل با افغانستان رفتار کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند