Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد کشتی، قایق و نیروهای گارد ساحلی به تعداد کافی در دریای سیاه و دریای آزوف مستقر هستند و در صورت تهدیدات جدید تعداد آن‌ها به سرعت افزایش می‌یابند.

ولادیمیر کولیشوف، رئیس سازمان خدمات مرزی و معاون اول سرویس امنیت روسیه " FSB"  در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: نیرو‌ها و امکانات واحد‌های گارد ساحلی در حال حاضر برای انجام وظایف محوله در منطقه آزوف - دریای سیاه کافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت بروز تهدید‌های جدید به تعداد کشتی‌ها و قایق‌های موتوری به سرعت اضافه خواهد شد.

به گفته کولیشوف، اوکراین از فعالیت‌های ضد روسی خود و تشدید تنش‌های منطقه‌ای به عنوان بهانه‌ای برای دریافت کمک‌های مالی و نظامی از آمریکا و اتحادیه اروپا به منظور اصلاح زیرساخت‌های نظامی، مرزی  و دریایی خود استفاده می‌کند.

کولیشوف گفت: ما می‌دانیم که آمریکا قایق‌های موتوری به اوکراین تحویل داده که عمدتا عمر طولانی دارند. همچنین از قرارداد اوکراین با فرانسه، انگلیس و سایر کشور‌های عضو ناتو برای ساخت قایق‌های موتوری جدید مطلع هستیم.

ماه گذشته، دولت بایدن یک محموله نظامی به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار را به اوکراین برای مقابله با روسیه  ارسال کرد. کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف در سال‌های اخیر به چیزی نزدیک به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

چندی پیش، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا و متحدانش در ناتو فعالیت‌های نظامی خود را در اوکراین و دریای سیاه افزایش داده و به نیرو‌های مسلح کی‌یف کمک مالی و تسلیحاتی می‌کنند. سرمایه گذاری در ارتش اوکراین برای صلح احتمالی در دونباس خوب نیست.

ماه گذشته، هنگامی که روسیه و اوکراین  نیرو‌های نظامی و تجهیزات خود را در شبه جزیره کریمه و مرز مشترک خود مستقر کردند، ترس از تشدید درگیری‌ها بار دیگر افزایش یافت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دریای سیاه سرویس امنیت روسیه نیروی دریایی روسیه دریای سیاه نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند