Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@21:40:51 GMT

عجیب ترین پدیده های کره زمین+تصاویر

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۶۵۸۵

عجیب ترین پدیده های کره زمین+تصاویر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،این کره خاکی که روی آن زندگی می‌کنیم پر از اتفاقات عجیب و شگفت انگیز است که با دیدن آن‌ها به قدرت مادر طبیغت پی خواهیم برد. بعضی از این پدیده‌ها علاوه بر عجیب بودن بسیار زیبا نیز هستند. با ما همراه باشید تا از این عجایب طبیعی روی زمین بیشتر بدانید.

چشم صحرا

چشم صحرا که به ساختار ریچات نیز معروف است با قطر ۴۰ کیلومتر شباهت زیادی به شکل چشم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا دانشمندان تشخیص دادند که این ساختار در اثر برخورد شهاب ایجاد شده است. اما بعد‌ها زمین شناسان تشخیص دادند که این پدیده یک گنبد زمین شناسی متقارن است که زمان تقسیم ابرقاره پانگه آ فشار زمین باعث ایجاد آن شده است.

شکاف سیاه در White Rim Trail

شکاف سیاه یک شکاف طبیعی در پارک ملی Canyonlands است. به گفته برخی این شکاف توسط معدن چی‌ها برای این که به قسمت‌های عمیق تری در این منطقه دسترسی پیدا کنند ایجاد شده است و در سال ۱۹۵۰ توسط معدن چیان اورانیوم وسیع‌تر شده است. این شکاف یک پدیده طبیعی است که توریست‌های زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

ساحل درخشان بیولومینسنت

این ساحل درخشان در هنگ کنگ شب‌ها نور بسیار زیبا و چشمگیری از خود منتشر می‌کند. همانطور که می‌گویند این پدیده در اثر آلودگی کشاورزی ایجاد شده است و می‌تواند برای ماهی‌ها و موجودات دریایی بسیار مضر و خطرناک باشد. درست است که ظاهر زیبایی دارد، اما به همان اندازه خطرناک نیز هست.

کوهستان رنگین کمانی چین

شاید یکی از دلایلی که انسان را به نقاشی علاقمند کرده است همین کوهستان زیبای رنگین کمانی چین باشد که در پارک زمین شناسی Zhangye Danxia واقع شده است. این مکان جزو میراث یونسکو اعلام شده و رنگ‌های آن در اثر مواد معدنی و اکسید آهن بوجود آمده است.

جنگل کج

در نگاه اول به نظر می‌رسد این تصویر از کتاب هری پاتر گرفته شده، اما این درخت‌ها کاملا طبیعی هستند که در سال ۱۹۳۰ کاشته شده اند. تمام درختان این جنگل به سمت زمین خمیده هستند و هنوز هم کسی نتوانسته علت آن را کشف کند.

آبشار خون

به نظر می‌رسد قطب جنوب مرکز پدیده‌های عجیب و غریب باشد. آبشار خون که در سال ۱۹۱۱ توسط زمین شناسی به نام گریفیت تیلور کشف شده است رنگ خود را از اکسید آهن آب‌های شور می‌گیرد. همه ما از دوران مدرسه با این فرآیند آشنا شده ایم که آهن در اثر تماس با اکسیژن قرمز رنگ می‌شود.

آتشفشان ایجن

یکی دیگر از عجایب طبیعت شعله‌های آبی رنگ آتشفشان ایجن در اندونزی است. رنگ آبی شعله‌های این آتشفشان نتیجه گاز‌های سولفوری است که در دمای بالاتر از ۳۶۰ درجه سانتیگراد می‌سوزند. زمانی که این گاز‌ها با اکسیژن در تماس قرار می‌گیرند رنگ آن‌ها به آبی تبدیل می‌شود.

سنگ‌های زنده

این سنگ‌ها که در شیلی یافت می‌شوند بسیار عجیب، اما خوشمزه هستند. شاید کمی عجیب باشد که انسان‌ها سنگ بخورند، اما این موجودات سنگ نیستند بلکه موجوداتی دریایی هستند که گوشت قرمز رنگی دارند که با پوست ضخیم سنگ مانند از خود حفاظت می‌کنند. بومیان شیلی از این موجود عجیب غذا‌های خوشمزه‌ای درست می‌کنند.

آبشار زیردریایی

این پدیده جالب قانون فیزیک را به نوعی زیر پا گذاشته است. چگونه ممکن است در زیر دریا آبشار وجود داشته باشد؟ اما واقعیت این است که هیچ آبشاری در این مکان وجود ندارد بلکه ساختار شن هاست که این خطای دید را ایجاد می‌کند.

گودال یخ در قطب جنوب

گودال یخ در اکتبر ۲۰۱۷ روی زمین نمایان شده است و توسط ربات شناورکشف شد و دانشمندان را شگفت زده کرد.

فوران آتشفشان و طوفان رعد و برق در شیلی

زمانی که آتشفشان با رعد و برق تماس پیدا می‌کند پدیده بسیار شگفت انگیزی بوجود می‌آید. دلیل این پدیده جریان الکتریسته ذرات خاکستری است که توسط مواد مذاب به بیرون پرتاب می‌شود. این پدیده به قدری مردم را به خوف و وحشت انداخت که دستور تخلیه مناطق نزدیک آتشفشان را دادند.

رز صحرا

فکر می‌کنم همه شما آهنگ زیبا و معروف “the desert rose” از استینگ را شنیده باشید. باید بگویم که رز صحرا واقعا وجود دارد. این گل‌ها با خوشه‌های کریستالی سنگ گچ پر از دانه‌های شن است بوجود آمده است. زمانی که باران می‌بارد قطرات آب وارد لایه‌های شنی زمین می‌شود و با گرم شدن هوا بخار شده و به سمت بالا می‌آیند و کریستال‌های شنی ایجاد می‌کنند.

منبع: بدونیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عجایب کره زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی

ایسنا/البرز مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی به حالت آماده باش درآمدند .

به گزارش ایسنا، مهدی مهرور روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد و افزود: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم نمودن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی ادامه داد: بنابراین به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی، بر آماده باش مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، شرکت‌های خدماتی  آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه، ثابت و آب منطقه‌ای تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن، به همراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

مهرور تاکید کرد: تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها جهت کشاورزان، برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها و برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی به عمل آید.

گفتنی است هشدارهای هواشناسی به رنگ زرد، نارنجی و قرمز صادر می‌شود که هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد رنگ دارد. در این نوع از هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش تلخ از جان باختن پدیده کنکور 1402
  • گل ها و مهارت های فرانکو ماستانتونو، پدیده 16 ساله آرژانتینی و بازیکن مورد نظر رئال مادرید برای فصل آینده / فیلم
  • گزارش تمرین استقلال|مصدومیت یک بازیکن و غیبت هاشمی نسب/ هجوم تماشاگران به داخل زمین و بی نظمی عجیب در کمپ حجازی+ فیلم
  • گزارش تمرین استقلال|مصدومیت یک بازیکن و حضور پیشکسوتان/ هجوم تماشاگران به داخل زمین و بی نظمی عجیب در کمپ حجازی+ فیلم
  • مصدومیت شدید برای پدیده لیگ ۲۰
  • مصدومیت شدید برای پدیده لیگ 20
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۲ استان
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • پیشنهاد عجیب برای اهدای زمین‌های ایران به اتباع
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی