Web Analytics Made Easy - Statcounter

مروری بر قتل‌های صورت گرفته توسط ماموران پلیس آمریکا نشان می‎دهد که ادارات پلیس اطلاعات گمراه کننده یا نادرستی درباره افرادی که کشته شده‎اند، منتشر می‌کنند.

خبرگزاری میزان - یک سال پیش و در روز کشته شدن «جورج فلوید»، پلیس مینیاپولیس بیانیه مطبوعاتی کوتاهی را منتشر کرد و عنوان کرد که فلوید بر اثر حادثه دارویی جان خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «گاردین»، در خبری که در تاریخ ۲۵ می ۲۰۲۰ در رسانه‌های آمریکا منتشر شد عنوان شد که یک فرد به دلیل عارضه‌های دارویی به بیمارستان منتقل و جان خود را از دست داد.

این رسانه‌ها هیچ اشاره‌ای به این موضوع نداشتند که یک افسر پلیس، زانوی خود را بر روی گردن جورج فلوید برای چندین دقیقه فشار می‌داد.

این بیانیه که از آن زمان با واکنش آمریکایی‌ها روبرو شده نمونه‌ای از آن است که پلیس آشکارا قتل مرتکب شده توسط یک افسر را به طور نادرست و دروغین اعلام می‌کند.

البته این نکته مهم است که خبر‌های دروغ تنها مختص مرگ جورج فلوید نبوده است.

مروری بر قتل‌های صورت گرفته توسط پلیس در کالیفرنیا نشان می‎دهد که سخنگویان پلیس غالبا اطلاعات بسیار گمراه کننده یا بعضا نادرستی درباره افرادی که کشته‎اند، منتشر می‌کنند.

طی پنج سال گذشته، گاردین دستکم دوازده نمونه را در وضعیت اظهارات اولیه پلیس آمریکا پیدا کرده است که رویداد‌ها را اشتباه بیان می‌کند؛ از جمله قصور‌های اساسی در مورد اقدامات افسران، روایت‌های نادرست در مورد رفتار‌های قربانیان، یا دروغ‌های آشکار در مورد عوامل تعیین کننده.

در برخی موارد دیگر، ادارات پلیس به دروغ ادعا کردند که غیرنظامیان، مسلح بوده و یا بیش از حد مواد مخدر مصرف کردند.

بیشتر بخوانید: قتل یک زندانی به دست پلیس آمریکا با روش فشار بر گردن تبرئه افسران پلیس متهم به قتل شهروند سیاه پوست آمریکایی

در بیشتر موارد، رسانه‌های آمریکایی نسخه اعلامی پلیس را از حوادث تکرار می‌کنند.

این نادرستی‌ها توسط فیلم‌های منتشر شده از دوربین نصب شده بر روی لباس پلیس آمریکا، گزارش کالبد شکافی یا پرونده‌های دادرسی آشکار می‌شود؛ آن هم گاهی پس از چندین سال.

این موضوعات نشان می‌دهد که ارائه اطلاعات غلط و دروغین توسط پلیس آمریکا کاملا نظام‌مند و سیستماتیک است.

«جودی دیوید آرمور»، استاد حقوق دانشگاه و کارشناس پلیس دانشگاه جنوب کالیفرنیا، می‎گوید «اعلامیه مطبوعاتی درباره جورج فلوید غیر معمول نبود؛ این روش‌های عملیاتی معمول برای ادارات پلیس در سراسر کشور است.»

برخورد‌های مهلک پلیس آمریکا که به مرگ افراد می‌انجامد، به غیر از موارد تیراندازی، مانند مرگ بر اثر استفاده از شوکر و یا بر اثر خفگی، اغلب به عنوان مرگ به دلیل مشکلات پزشکی یا مرگ در حبس، برچسب گذاری می‌شوند، در حالی که این افراد معمولا به دلیل استفاده پلیس از زور جان خود را از دست می‌دهند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر پلیس آمریکا جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند

به گزارش همشهری آنلاین،خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

دقایقی است در فضای مجازی، خبری با عنوان فعال شدن «دهک ریاست جمهوری» در فضای مجازی که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است که این خبر جعلی است و چنین خبری نیز از سوی ایسنا منتشر نشده است.

مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند.

برای چندمین بار است که سودجویان و کلاهبرداران با سوء استفاده از نام و اعتبار ایسنا به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

چندی پیش نیز خبر جعلی دیگری با عنوان «واریز عیدی رئیس جمهور برای شهروندان» به نقل از ایسنا در فضای مجازی منتشر شده و از مردم خواسته شده بود به یک سامانه مراجعه کرده و برای دریافت عیدی خود اقدام کنند که ایسنا بلافاصله اعلام کرد چنین خبری را در هیچ یک از خروجی‌های خود منتشر نکرده است.

کد خبر 847603 منبع: ایسنا برچسب‌ها يارانه معيشتي خبر ویژه اینترنت - هکر سازمان هدفمندسازی یارانه ها سید ابراهیم رئیسی یارانه

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری