Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه انگلیسی سان، این روزنامه انگلیسی مدعی شد آمریکا قرار است قبل از خروج کامل از افغانستان، صد‌ها نیروی ویژه آمریکایی را در کابل مستقر کند تا امنیت فرودگاه پایتخت افغانستان را از حملات طالبان تامین کنند.

روزنامه سان به نقل از منابع خود که نامی از آن‌ها نبرده است، نوشت آمریکا در نظر دارد ۶۰۰ تفنگدار نیروی دریایی خود را به افغانستان اعزام و آن‌ها را مامور تامین امنیت سفارت این کشور در کابل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه همچنین گفته است که سربازان انگلیسی در این زمینه به آمریکایی‌ها کمک خواهند کرد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، در مکالمه‌ای با «حمدالله محب» همتای افغانستانی خود، بر حفظ روابط آمریکا و افغانستان، علی‌رغم خروج نیرو‌های واشنگتن از کابل تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

تعهد طالبان به تأمین امنیت دیپلمات‌ها و امدادگران

این روزنامه انگلیسی زبان با اعلام اینکه یک واحد نظامی ترکیه‌ای تامین امنیت فرودگاه و حریم هوایی کابل را عهده‌دار خواهد شد، نوشت: «نیرو‌های ترکیه مسلمان هستند، بنابراین طالبان نمی‌توانند ادعا کنند که کافران در خاک افغانستان هستند.»

طبق برنامه دولت جو بایدن، آمریکا قرار است تا یازدهم سپتامبر سال جاری تمام نیرو‌های خود را از افغانستان خارج کند.

روزنامه سان همچنین مدعی شد: «فرودگاه یک نقطه حیاتی است و بدون آن راه امنی برای ورود و خروج وجود ندارد که افراد بتوانند از آن بیرون بروند. بدون آن (فرودگاه)، کابل فرو می‌پاشد.»

به نوشته این روزنامه ترکیه ۶۰۰ سرباز در چارچوب ناتو در افغانستان دارد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد نظامیان آمریکایی پیش از خروج از خاک افغانستان باید نحوه خروج افراد افغان را مشخص کنند که در طول این سال‌ها در اختیار نیرو‌های آمریکایی بودند. اگر تدابیر لازم برای خروج آن‌ها از افغانستان اندیشیده نشود ممکن است این افراد به دست گروه‌های طالبان کشته شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان افغانستان نیروهای آمریکایی کابل افغانستان فرودگاه کابل تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۷۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل

منابع خبری گزارش داده اند طالبان سید نبی نبیل، دیپلمات‌ ارشد وزارت امور خارجه این گروه را بازداشت کرده‌اند.

این دیپلمات از خانه‌اش در منطقه شهرک مسعود از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت شده است.

دلیل بازداشت نبیل که عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز است، معلوم نیست.

‏سید نبی نبیل، باشنده اصلی روستای سنگ‌اتش ولسوالی فرخار ولایت تخار است و در حکومت پیشین، معاون سفارت‌های افغانستان در کویت و عربستان سعودی بود.

او در مقاومت اول یکی از افراد کلیدی احمدشاه مسعود نیز بود و پس‌ از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در وزارت خارجه زیر اداره این گروه کار و در شهر کابل زندگی می‌کرد.

طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی