Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله محسن اراکی امروز در جمع دانشجویان افسری و پاسداری سپاه علویون قم با بیان اینکه معنای اصلی انتخابات اعلام فرمانبرداری از نظام تشکیلات الهی است اظهار کرد: در رأس این تشکیلات رسول اکرم محمد مصطفی (ص) و بعد از رسول خدا در عصر ما امام زمان (عج) که از سوی حضرت ولی عصر (عج) هم ولی فقیه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اذعان به اینکه معنای انتخابات این است که مردم اعلام می‌کنند که ما فرمانبر این نظام تشکیلاتی هستیم و برای کمک به آن فرمانروای فعلی ما که ولی فقیه است یک بازوی اجرایی خوبی می خواهیم انتخاب کنیم تصریح کرد: ان‌شاءالله یک انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم داشته باشیم چراکه یک رئیس جمهور تحولگرا و جهادی و مخلص و میدانی می خواهیم و امیدواریم مردم یک «مرد میدان» را انتخاب کنند.

آیت الله اراکی با اشاره به تفاوت نظام های الهی و غیرالهی گفت: یکی از تفاوت های دولت الهی با دولت های غربی و سکولار این است که در نظام غیر الهی کار حاکم و فرمانروا این است که مردم با همان وضعیت موجود اداره و مدیریت می‌کند اما در نظام الهی علاوه بر این آنچه وظیفه مدیریت جامعه بوده بالا بردن جامعه است؛ یعنی باید جامعه را رشد و ترقی بدهد و تربیت کند و وظیفه تربیت جامعه بر عهده اوست؛ با این فرض ما فرمانروایان الهی را هادیان به سوی پیشرفت و مقامات بالا می دانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معیارهای انتخاب رئیس جمهور در انتخابات پیش رو تصریح کرد: ما امروز در انتخابات پیش‌رو نیاز به یک بازوی اجرائی توانمند در مدیریت کشور و رفع نیاز مردم ومشکلات مردم داریم و هم یک بازوی اجرائی برای رهبری می خواهیم که هادی باشد و مردم از او اخلاق یاد بگیرند، عامه مردم از او سبک زندگی بیاموزند و خود رئیس جمهور باید در رأس اخلاق های خوب باشد و مردم از او تواضع ببینند.

وی در خصوص حاشیه های ایجاد شده در راستای تضعیف نهادهای رسمی و قانونی کشور گفت: اگر حرفی نهادهای مقدس این جامعه را تضعیف کند مثل نهاد بسیج و سپاه، این خیانت به ملت و خلاف شرع است؛ کسی که می خواهد رئیس جمهور باشد نباید کسی باشد که این نهاد ها را تضعیف کند.

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به نقش قوه قضائیه در جلوگیری از فساد و تخلف خاطرنشان کرد: اگر قوه قضائیه مقتدری نداشته باشیم عناصر فاسد جامعه را می خورند و نابود می کنند، جامعه باید از قوه قضائیه بترسد و ما باید قوه قضائیه ای داشته باشیم که در سایه آن متخلفان ترس داشته باشند و در کنار آن مردم عادی احساس امنیت کنند. اگر کسی قوه قضائیه را تضعیف کند این صد در صد خواسته دشمن ملت ماست.

وی در پایان سخنان خود به نقش و اهمیت شورای نگهبان پرداخته و افزود: شورای نگهبان یک نهاد قانونی است ومخالفت با قانون به ضرر جامعه بوده واگر قانون تضعیف شد مجرمین زیاد می شوند و یقین بدانید کسانی که قانون را تضعیف می کنند در تقویت مجرمان و تبهکاران تأثیر دارند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تضعیف قانون به نفع دشمن است و شورای نگهبان تضمین قانونی بودن نهاد هاست؛ این نهاد تضمین کننده سلامت مجری و قانون گذاری است و افراد شورای نگهبان افتخارات کشور هستند. بعد از تصمیم‌گیری شورای نگهبان دیگر مخالفت با آن مخالفت با جمهوریت و اسلامیت نظام است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آیت الله محسن اراکی شورای نگهبان شورای نگهبان قوه قضائیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجوگفت : اختلاف نظر در مجلس تا زمانی که به پیشرفت قانون‌گذاری و حل مشکلات مردم کمک کند، مثبت است.

وی افزود: تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

عباسی اظهار داشت : وظیفه اصلی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت است، نه پرداختن به حاشیه‌ها و مسائل فرعی است و باید وحدت و انسجام در مجلس برای حل مشکلات مردم وجود داشته باشد.

وی افزود : تغییر در هیئت رئیسه مجلس امری طبیعی است و نمایندگان جدید با دیدگاه‌های تازه می‌توانند در راس مجلس قرار بگیرند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : احتمال اینکه یک گروه به تنهایی ریاست مجلس را تعیین کند بعید است و اتحاد گروه‌ها برای این کار لازم است.

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • تاکید نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری بر باشکوه برگزار کردن اجلاسیه شهدای استان
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است