Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@04:09:22 GMT

مهرعلیزاده: اقتصاد باید شفاف باشد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۷۶۷۲

مهرعلیزاده: اقتصاد باید شفاف باشد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اقتصاد باید مثل آکواریوم، شفاف باشد و مردم ببینند کسی که ادعای کار اقتصادی می‌کند، واقعا کار اقتصادی انجام می‌دهد یا اینکه به نام کار اقتصادی، فساد می‌کند.

به گزارش مشرق، محسن مهرعلیزاده قبل از ورود به استودیوی رادیو اقتصاد برای ضبط نخستین برنامه رادیو و تلویزیونی خود با بیان اینکه اقتصاد باید مثل آکواریوم، شفاف باشد و مردم ببینند کسی که ادعای کار اقتصادی می‌کند، واقعا کار اقتصادی انجام می‌دهد یا اینکه به نام کار اقتصادی، فساد می‌کند،گفت: تا زمانی که اقتصاد ما داخل گاوصندوق باشد، در اقتصاد هم فساد و هم نابسامانی خواهیم داشت و نتیجه آن بیکاری فزاینده و همینطور از هم گسیختگی تولید و از هم پاشیدگی سامان‌های تولیدو فشار به مردم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اعتراف به هماهنگی همتی با جبهه اصلاحات

وی با بیان اینکه با روش‌های بگیر و ببند نمی‌شود، اقتصاد را کنترل کرد یا توسعه داد، تصریح کرد: آن‌هایی که اینگونه فکر می‌کنند هم فساد را نمی‌دانند چیست و هم هیچ درکی از اقتصاد ندارند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما اگر در برنامه‌های خود شفافیت و حذف رانت‌ها را یعنی از بین بردن امکان‌ها و فرصت‌های رانتی از جمله نرخ ارز و یارانه‌های پنهان در توزیع انرژی، نه یارانه مورد نیاز و روزمره مردم که قیمت آن‌ها به اندازه کافی بالاست و مردم واقعا در فشار هستند، بلکه یارانه‌های پنهان، به ویژه قیمت ارز که به ریز ما آن‌ها را محاسبه کردیم، را در برنامه‌های خود سامان بدهیم و موانع تولید را برداریم، کاری کردیم که اقتصاد جلوی چشم مردم به شکل شفاف به دست آن‌هایی که قابلیت کارهای اقتصادی دارند، انجام شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین محسن مهرعلیزاده انتخابات 1400 ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری کار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که با حضور مدیران ادارات تشکیل شد، با تاکید بر برنامه محوری مسؤولان اظهار کرد: باید همه اقدامات منطبق بر برنامه باشد و در ارائه از زیاده گویی ها خودداری و بدون محاسبه منابع و محدودیت‌ها برآورد انجام ندهیم.

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت انعطاف پذیری در برنامه‌ها گفت: با رعایت اصول و چارچوب‌ها و با توجه به اسناد بالادستی می‌توانیم به یک برنامه منعطف دست یابیم. فخاری با تاکید بر ارزیابی مدیران بر اساس عملکرد برنامه‌ها عنوان کرد: برنامه‌های ارائه شده باید طبق واقعیت‌ها باشند و برای مشارکت در برنامه ریزی استان نیازمند ادبیات مشترک میان همه مسؤولان هستیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی و آینده پژوهی دستگاه‌ها و سازمان‌ها بیان کرد: برای برنامه ریزی باید انتقادها را شنید و یک برنامه عملیاتی، اجرایی و واقع گرایانه تنظیم کرد و نتیجه کار را در قالب عملکرد دستگاه‌ها به قضاوت مردم بگذاریم، چرا که در این صورت سطح پاسخگویی به مردم با کیفیت بیشتری انجام می‌شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه برنامه مورد ارائه توسط مدیران باید در بستر اتفاقات تنظیم و تهیه شود گفت: در این صورت است که نیازها و ضروریات شناخته می‌شود و می‌توان برای آن برنامه ریزی صحیح انجام داد، زمانی که مدیری در تعامل با مردم باشد نیازمندی‌ها و ضرورت‌ها را شناسایی و برای آنها برنامه ریزی می‌کند.

وی با اشاره به همسو شدن افکار در مدیران بر ضرورت نظام برنامه ریزی تاکید و اظهار کرد: برای اداره کردن استان باید نسبت به میزان ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها شناخت دقیق داشته باشیم.

فخاری در خصوص انتظارات از سازمان برنامه و بودجه در حوزه برنامه ریزی عنوان کرد: ضروری است که سازمان برنامه و بودجه از رخوت حضور در صحنه و توزیع کنندگی پول خارج و ناظر بر اقدامات اجرایی دستگاه‌ها در جهت تحقق برنامه شود و برای ارزیابی پروژه‌ها به میدان بیاید.

کد خبر 6097586

دیگر خبرها

  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • لبه تیغ
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود