Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:52:10 GMT

۳۱ حکم قلع و قمع در اراضی کشاورزی میاندوآب اجرا شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۸۱۹۰

۳۱ حکم قلع و قمع در اراضی کشاورزی میاندوآب اجرا شد

علی دیانتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی به عنوان امانتی ارزشمند جهت انتقال به نسل آینده ضرورتی انکار ناپذیر و وظیفه همه افراد جامعه است، اظهار داشت: از این احکام هفت مورد در سال‌جاری اجرا شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت برای ۱۰۴ مورد به مساحت هزار و ۲۶۵ هکتار اخطاریه و توقف عملیات ساخت و سازهای غیرمجاز در اجرای قانون حفظ کاربری برای متخلفان اراضی کشاورزی و باغی، صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ اضافه کرد: علاوه براین تاکنون ۶۷ مورد مجوز تغییر کاربری اراضی از کمیسیون تبصره یک و تبصره چهار ماده یک، جهت احداث خانه کارگری و اجرای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی صادر شده است.

دیانتی با بیان اینکه حیات نسل کنونی و آیندگان مستلزم حفظ امنیت غذایی است، گفت: تامین این امنیت در گرو صیانت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی افزود: اگر باغ‌های کشاورزی به تفرجگاه تبدیل شوند روز به روز شاهد کاهش مساحت زمین‌ها و باغ‌ها خواهیم بود و با رشد روزافزون جمعیت، تامین نیازهای غذایی جامعه با مشکل روبرو خواهد شد؛ بنابراین باید تمام توان خود را در صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی بکار گیریم و امانتدار خوبی برای نسل آینده باشیم.

وی از کلیه کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی خواست که از هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات از جمله احداث بنا، دیوارکشی، فنس کشی، تفکیک و قطعه بندی، بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی خودداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ افزود: اجرای قوانین و مقررات قضایی حفظ کاربری اراضی، تخریب ابنیه‌های غیرمجاز و برخورد با متخلفین (مطابق ماده ۳ و تبصره های ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی)، موجب ضرر و زیان مالی و ایجاد نارضایتی در بین بهره برداران می شود.

دیانتی با بیان اینکه بهترین راهکار افزایش نظارت و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، قبل از هر گونه اقدام از طرف کشاورز است، اظهار داشت: در راستای اجرای قانون رفع تداخلات مقررات موازی وزارت جهاد کشاورزی، مستثنیات و منابع ملی، با هدف حفاظت، پایش و سندار کردن اراضی کشاورزی از ۲۰۲ پلاک میاندوآب و نقشه تجمیعی ۱۳۱ پلاک (روستا) در دستور کار کارگروه رفع تداخلات شهرستان قرار گرفته و تعداد ۴۰ پلاک به تأیید کمیسیون استان رسیده است.

میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است که سالانه بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی به میزان ۹۵۰ هزار تُن از این اراضی تولید می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی تغییر کاربری اراضی قلع و قمع اراضی کشاورزی میاندوآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی تغییر کاربری اراضی وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی تغییر کاربری اراضی قلع و قمع اراضی کشاورزی میاندوآب اخبار کنکور کشاورزی میاندوآب اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی تغییر کاربری کاربری اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۸۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری با اشاره به اجرای حکم قلع و قمع دو بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان بهشهر، گفت: این قلع و قمع برای جلوگیری از تغییرکاربری‌های غیرمجاز و اجرای بر اساس ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها با هماهنگی دادستان و دبیر حفظ حقوق بیت المال این شهرستان اجرا شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: با قلع و قمع این بناهای غیرمجاز 182 متر مربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

 

وی تصریح کرد: مردم می توانند هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را به شماره تلفن 131 اطلاع دهند تا از سود جویی ‏برخی افراد و قلع و قمع اراضی ارزشمند کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است، جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای مانور مبارزه با بیماری‌های لکه برگی غلات خصوصاً زنگ زرد در شهرستان میاندوآب 
  • اردبیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی رتبه اول را کسب کرد
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان میاندوآب
  • طرح جهاد میدانی محققان زراعت و حفظ نباتات در سرعین اجرا شد
  • دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد
  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر