Web Analytics Made Easy - Statcounter

به عنوان یک هوادار فوتبال یا یکی از طرفداران میلیونی پرسپولیس،  اگر تصور کرده اید که ماجرای قرارداد برانکو ایوانکوویچ با باشگاه سرخ پایتخت تمام شده است، سخت در اشتباهید.

به گزارش تابناک ورزشی، این سرمربی محبوب و موفق کروات ، که یکی از بهترین کارنامه های ممکن را در پرسپولیس طی چهار سال رقم زد، قراردادی به امضا رسانده بود که قرمزها هنوز هم مشغول پرداخت اصل و خسارت تاخیر آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید بد نباشد بدانید همه مبالغی که پیش از این توسط پرسپولیسی‌ها به حساب وکیل برانکو واریز شد، فقط اصل رقم دستمزد پرفسور بود و این قرارداد بخش دیگری هم داشت که هنوز باقی مانده است؛ مالیات! 

 

آیا خسارت تخلف میلیاردی از مدیر متخلف پرسپولیس گرفته می‌شود؟

با اینکه چندسال پیش از سوی فدراسیون فوتبال گفته و ابلاغ شده بود که پذیرش مالیات مربیان و بازیکنان خارجی از سوی تیم‌های ایرانی ممنوع است و این مساله در سازمان لیگ ثبت نمی شود، اما حالا خبر می‌رسد مدیران پرسپولیس که از سوی وزیر ورزش منصوب می شده و می‌شوند، تخلف کرده و در قرارداد خود با برانکو، مالیات او را پذیرفته اند!

حالا که اخیرا موج درخواست های مردمی برای گرفتن خسارت امضای مدیران بی کفایت و متخلف از خودشان ، راه افتاده و به یک مطالبه جدی جامعه فوتبال و مردم عادی بدل شده است، وقتش رسیده که با ورود نهادهای نظارتی ، در پرونده برانکو نیز این رویه اجرا شود و مدیری که تن به این امضای خلاف قانون داده است، در دادگاه اداری حاضر و در صورت رد دفاعیات، کلیه خسارت های مالیاتی برانکو را از جیب خودش پرداخت کند.

یادمان نرفته که هیات مدیره و مدیرعامل پرسپولیس، بخشی از پاداش صعود این باشگاه به فینال لیگ قهرمانان آسیا در سه دوره قبل را بین خود تقسیم کردند و از این سفره متنعم شده اند، بنابراین بد نیست در مقابل آن پاداش، در جریمه های باشگاه که مستقیما در اثر عملکرد آنها ایجاد شده نیز شریک و سهیم باشند.

 

برانکو باز هم ممنوع الخروج می‌شود؟

حتی سابقه تاسف‌بار بدهی مالیاتی برانکو در دوره فعالیت به عنوان سرمربی تیم ملی ایران هم باعث نشد که مدیران وقت پرسپولیس، اشتباه گذشته را تکرار نکنند و این بار هم مالیات بر قراردادی که به جیب برانکو رفته است و پرداختش امری طبیعی در فوتبال اروپا و دنیاست را گردن گرفته اند. 

یادمان نرفته که این سرمربی کروات به همین دلیل بدهی مالیاتی ، حاضر نشد در جریان یکی از بازی های لیگ قهرمانان آسیا همراه تیم الاتفاق عربستان به ایران سفر کند تا مبادا در فرودگاه دچار مشکل شود. موضوعی که بازتابی وسیع در رسانه ها داشت و اعتبار کشورمان را زیر سوال برد.

سرانجام همین پرسپولیس بود که ناچار شد بدهی مالیاتی گذشته برانکو را هم تسویه کند تا وی بتواند در لیگ برتر ایران کار کند. مربی لی ک همواره،  ایران را وطن دوم خود نامیده و بارها خود را یک ایرانی دانسته است.

 

پول دو بازیکن تراز اول پرسپولیس؛ خرج مالیات دستمزد برانکو!

مدیران پرسپولیس در آخرین مذاکرات خود با سرمربی کروات، به او قول دادند که به زودی مشکل مالیاتی او را حال کنند اما میزان بدهی مالیاتی برانکو چقدر است که پرسپولیس هنوز نتوانسته تسویه ا کند؟

بر اساس اطلاعاتی که منابعی داخلی باشگاه پرسپولیس، در آبان‌ ماه سال ١٣٩٩ اداره مالیات بدهی حدود ٣ میلیارد تومانی را که مربوط به دستمزد برانکو بود به باشگاه پرسپولیس اعلام می‌کند، نکته جالب اینجاست که به خاطر پرداخت نشدن بدهی مالیاتی طی حدود چهار سال حضور برانکو در پرسپولیس، به اصل بدهی حدود ٣ میلیارد و ۵٠٠ میلیون هم جریمه اضافه شده بود؛ یعنی تا پیش از اینکه برانکو یک میلیون و ١۵٠ هزار یوروی پایانی قراردادش را - که در اواسط سال ٩٩ پرداخت شد- گ بگیرد، حدود ۶ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان بدهی مالیاتی داشت.

از قرار معلوم طی چهار سال حضور این مربی کروات در ایران، هر زمانی که نیاز به خروج از کشور داشت، پرسپولیسی‌ها مبلغ اندکی را به عنوان علی‌الحساب پرداخت می‌کردند تا مشکلی برای خروج برانکو ایجاد نشود اما هیچگاه مالیات قرارداد او - که پرداخت آن بر عهده باشگاه بود - تسویه نشده است.

این ۶ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان صرفا مربوط به دریافتی‌های برانکو تا پایان سال ١٣٩٨ است و بابت دریافت یک میلیون و ١۵٠ هزار یورویی که در سال ١٣٩٩ دریافت کرده باید مجدداً مالیات پرداخت شود. 

بر اساس قوانین مالیاتی به پرداختی آخر پرسپولیس به برانکو، حدود ١٧٢ هزار و ۵٠٠ یورو با نرخ رسمی بانک مرکزی در سال ٩٩ مالیات تعلق می‌گیرد. این یعنی پرسپولیسی‌ها برای این مبلغ هم حدود ۴ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان باید مالیات بدهند.

البته باشگاه پرسپولیس دوره افتاده که در ماه‌های پایانی دولت، بخشی از جرایم دیرکرد مالیات برانکو با توصیه مدیران دولتی از سوی اداره مالیات بخشیده شود که در غیر این صورت سرخ‌ها باید برای تسویه حساب مالیاتی برانکو حدود ۱۱ میلیارد تومان پرداخت کنند. اما قطعا نیازی به این کار نیست و وقتی از درآمد ناچیز کارمندان دولت و کارگران زحمتکش مالیات کسر می‌شود، باید تا ریال آخر این مالیات نجومی نیز به خزانه کشور وصول شود.

نویسنده: صادق لودریچه

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای نگهبان مجید شهریاری قطعی برق نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برانکو مالیات پرسپولیس غرامت انتخابات 1400 شورای نگهبان مجید شهریاری قطعی برق نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری میلیارد و ۵٠٠ میلیون مالیاتی برانکو بدهی مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی