Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@06:34:47 GMT

افزایش ۳ برابری صفحات مجازی غیر مجاز روانشناسی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۸۴۰۰

افزایش ۳ برابری صفحات مجازی غیر مجاز روانشناسی

به گزارش «تابناک»، دکتر محمد حاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حدود ۳۵۰۰ صفحه غیر مجاز توسط روانشناس‌نماها که در فضای مجازی اقدام به ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره می‌کردند توسط این سازمان شناسایی شدند. به برخی از آنها تذکر و برای بخشی تشکیل پرونده دادیم. برخی نیز که تخلف محرزی داشتند به دادگاه‌ها معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این افراد تحصیلات روانشناسی و مشاوره ندارند؛ گاها پس از معرفی این افراد به دادگاه‌ها، منع تعقیب برایشان صادر می‌شود. از این رو لازم است هماهنگی میان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، قوه قضاییه، سازمان بهزیستی، صدا و سیما و سایر ارگانهای مجری شکل گیرد تا بتوان مقابل فعالیت غیر مجاز روانشناسی و مشاوره ایستاد.

حاتمی با بیان اینکه فعالیت صفحات غیر مجاز روانشناسی و مشاوره در دوران پاندمی کووید ۱۹ نسبت به گذشته حدود سه برابر افزایش داشته است، تصریح کرد: در این ایام مردم بیشتر از گذشته نیازمند دریافت خدمات روانشناسی و مشاوره بودند و از طرفی نمی‌توانستند مانند قبل به راحتی به صورت حضوری به روانشناسان مراجعه کنند، افراد غیر متخصص نیز از این فرصت استفاده و خود را مطرح کردند و آسیب‌های فراوانی به خانواده‌ها زدند.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: مقصر اصلی طبعا مسئولین هستند که مساله خدمات روانشناسی و مشاوره را مساله‌ای حاشیه‌ای و نه اصلی می‌پندارند و از این رو هماهنگی لازم برای جلوگیری از فعالیت غیر مجاز این سودجویان انجام نمی‌دهند. نسبت به این مسائل باید فرهنگسازی شود و به مردم آگاهی داد. ما همواره توصیه کردیم مردم به روانشناسانی که پروانه اشتغال سازمان نظام ندارند مراجعه نکنند اما صدای ما به تمام مردم نمی‌رسد. اگر تمامی ارگانها اعم از وزارت بهداشت، قوه قضاییه، هییت دولت، سازمان بهزیستی با ما همکاری کنند وضع موجود به راحتی قابل مدیریت است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای نگهبان مجید شهریاری قطعی برق نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نظام روانشناسی مشاوره خدمات روانشناسی صفحات غیرمجاز شیوع کرونا انتخابات 1400 شورای نگهبان مجید شهریاری قطعی برق نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روانشناسی و مشاوره غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

به گزارش قدس خراسان، عباس نظافت، امروز ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری و سال‌های گذشته شهرداری مشهد طرح‌های جامعه‌محوری را برنامه‌ریزی کرده و توانسته اقداماتی را جهت آشنایی مردم با مؤلفه‌های روانشناسی و مشاوره انجام دهد.
وی ادامه داد: یکی از این اقدامات طرح «باشگاه اجتماعی همسران مشهدی» یا «باهم» است که بر اساس رفرنس‌های علمی انجام شد. وقت برای ما اهمیت زیادی دارد و هر لحظه آمار طلاق افزایش پیدا می‌کند؛ بالاترین رشد طلاق در بین زوجین جوان مشهدی است.

نظافت اضافه کرد: در اولین اقدام از دانشگاه فردوسی کمک گرفته و علت بالا بودن آمار طلاق بین زوجین جوان مشهدی را جویا شدیم؛ به این نتیجه رسیدیم که زوجین جوان مشهدی دچار پنج باور ارتباطی غلط هستند و این پنج باور غلط پاشنه آشیل زندگی‌ها شده است. اقتصاد در بین این موارد ردیف ۱۲ را دارد.
وی با اشاره به پنج باور ارتباطی غلط بین زوجین جوان مشهدی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ۶۷ درصد از این افراد باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند، یعنی اصلاً گفتمان زناشویی در بین آن‌ها وجود ندارد و مفهوم زوجیت را درک نکرده‌اند.
رئیس اداره مراکز و خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: طرح «ترنم زندگی» ویژه زنان سرپرست خانواده در حاشیه شهر مشهد نیز از جمله دیگر اقدامات شهرداری مشهد بوده و ۲۰ هزار زن در این طرح آموزش دیدند. در نظرسنجی‌ها بیش از ۶۴ درصد از این بانوان با مؤلفهٔ‌های روانشناسی و مشاوره آشنایی نداشتند.
نظافت عنوان کرد: همچنین طرح «شهید مهرورزی» از جمله دیگر طرح‌های شهرداری مشهد بوده و هدف آن پیشگیری از اعتیاد است. با ورود به این حوزه به این نتیجه رسیدیم که تعداد مربی متخصص پیشگیری از اعتیاد در مشهد بسیار کم بوده و طی سال گذشته ۳۰۰ نفر به ما اضافه شدند. ‌امیدواریم در سال جاری ۱۷۰۰ مربی متخصص پیشگیری از اعتیاد داشته باشیم.
وی اضافه کرد: وظیفه ما در شهرداری مشهد آشنا کردن مردم با مؤلفه‌های مشاوره و روانشناسی و معرفی اساتید و مشاوران متعهد و متخصص است. کلینیک‌های متعهد و متخصص از سمت ما حمایت ویژه خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟
  • رئیس سازمان نظام روانشناسی: انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها نتیجه خوبی نداشت
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است