Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

اشرف بروجردی، در خصوص روند بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، اظهار کرد: رد صلاحیت فله‌ای و بی‌حساب و کتابی که شورای نگهبان انجام داد، دموکراسی در کشور را نابود کرد یعنی ما چیزی به اسم دموکراسی و آزاداندیشی نداریم و همه باید تحت‌الامر باشیم.

وی افزود: همچنین اقبال مردم به صندوق‌های رأی و حمایت از دولت و حاکمیت کاهش پیدا می‌کند و مردم احساس می‌کنند که در قفسی گرفتار شده‌اند و طبیعتاً‌ هر کسی که احساس کند در قفس است، تمایل دارد که قفس را بشکند و خود را نجات دهد بنابراین چنین شرایطی در این حد آسیب‌زاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: شورای نگهبان براساس چارچوب و قانون شکل گرفته و هدف از ایجاد این شورا این است که صلاحیت افرادی که قصد ورود به عرصه انتخابات را دارند، بررسی کند. همه ما درک می‌کنیم که یکی از صلاحیت‌های لازم این است که شخص کاندیدا سلامت فکر و روان داشته باشد که البته ظاهراً به سلامت روان اهمیت نمی‌دهند. در دوره دولت نهم و دهم شاهد بودیم که رئیس‌جمهور از لحاظ سلامت روان شخصی نبود که بتوان به او تکیه کرد.

وی اضافه کرد: همچنین کاندیداها از جهت تعلق خاطر به ایران و اسلام، باید شایستگی و علم داشته باشند. این معیار‌ها را قانون تعیین کرده است و اگر شخصی قصد داشته باشد براساس سلیقه خود عمل کند، آسیبی جدی به ساختار نظام وارد خواهد شد و موجب می‌شود مردم باور کنند که در سرنوشت خود تأثیرگذار نیستند.

بروجردی با بیان اینکه موضوعی که امام خمینی، ائمه ما، پیامبر اسلام و خدا به آن تأکید کرده «لا اکراه فی‌الدین» است، گفت: اگر مبانی دینی ملاک است، دین خیلی صریح این موضوع را روشن کرده است و اگر مبانی عقلانی ملاک آنهاست، هر انسان عاقلی می‌فهمد که رئیس‌جمهور باید چه خصوصیاتی داشته باشد. متاسفانه همه چیز ما سیاست زده است. حتی قوانین ما نیز در سیطره سیاست قرار گرفته است. شورای نگهبان براساس سیاسی‌کاری این رفتار را می‌کند؛ طبیعتاً مردمی که امروز صبوری می‌کنند یک روز به این نتیجه می‌رسند که این مملکت به همه ما تعلق دارد و متعلق به چند نفر خاص نیست که بخواهند بر سرنوشت مردم حکومت کنند.

وی ادامه داد: اگر سیاسی کاری نبود، فکر کردن برای حل مسأله کار آسانی بود اما متاسفانه امروز سیاست مقدم بر قانون و دین و انصاف و عدالت شده است. بنابراین تبعاً نتیجه کار حذف نیروهای کارآمد خواهد بود. دست‌های پنهان ما را هدایت می‌کنند و این حضرات نیز از روی سادگی و ندانم‌کاری و سیاسی‌کاری، چنین لیستی را تایید می‌کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در خصوص رد صلاحیت علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری نیز بیان کرد: اگر افراد به جای اینکه منتسبین خود برایشان ملاک باشد، به منافع کشور، نظام و اسلام بیاندیشند، اوضاع به این صورت نخواهد بود. مملکت‌داری به این صورت نیست و افراد باید سال‌ها سابقه و تجربه و تخصص کسب کنند. آقای لاریجانی و آقای جهانگیری سال‌ها تجربه اندوخته‌اند؛ حالا ما دوباره باید از صفر شروع کنیم و اشخاص ناپخته‌ای که نمی‌توانند مصالح نظام را تشخیص بدهند، روی کار بیایند؟ دوباره آزمون و خطا؟ طبیعی است که این نهادها مصالح خود را در نظر می‌گیرند نه مصالح کشور، نظام، دین و ملت را؛ اگر روزی مردم دستشان برسد موضوع شیخ فضل الله نوری مجدداً تکرار برای همه ماخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بروجردی رد صلاحیت شورای نگهبان دموکراسی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجاد شده در طرح مالیات بر سوداگری گفت: شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده ۸ این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ماده ۸ از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده ۸ یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است.

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها ۵ دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ بنابراین اینطور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را ۸۵ میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

منبع: رکنا

tags # بانک مرکزی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند
  • خواسته برخی اعراب از اسرائیل برای نابودی حماس محال است
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان