Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:08:24 GMT

عینیت، مشارکت و راه پیش رو

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۸۷۶۴

عینیت، مشارکت و راه پیش رو

انتخابات ریاست جمهوری در پیش است و شورای نگهبان هفت نامزد این رقابت بسیار راهبردی و مهم را احراز صلاحیت کرده است زنگ رقابت‌های انتخاباتی نیز چند روز است که نواخته شده است. میدان فراهم شده و با وجود وضعیت کرونایی در سطح کشور، رسانه ملی و انواع و اقسام رسانه‌های فضای مجازی و مطبوعات، آماده‌اند تا سخنان، برنامه‌ها و ایده‌های همه نامزدها را به گوش و چشم مردم برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون آحاد ملت ایران منتظر هستند تا بشنوند و ببینند که هر یک از مدعیان چه برنامه‌هایی به میدان آورده‌اند و چگونه می‌خواهند صلاحیت، کارآمدی و اهلیت خود برای اداره کشور را به رای دهندگان ثابت کنند.

آنچه بیش از هر چیز نمایان است رشد سیاسی و توانایی اجتماعی ملت ایران در انتخاب است انتخابی که اگر چه هر چهار سال یک بار امکان آن پیش می‌آید اما چهار سال و عموما نیز، هشت سال از مقدرات زندگی عمومی، شیوه مدیریت منابع، سیاست‌های اجرایی کل کشور و ... به واسطه آن تعیین و مشخص می‌شود. رشدی که سخن از آن رفت، مانع از توجه به حواشی، لفاظی‌های احتمالی و وعده‌های دست نایافتنیِ برخی نامزدهاست. شرایطی که در دوره های گذشته به طور فزاینده‌ای شاهد آن بودیم.

ملت ایران هر چه بیشتر روی به سوی عینیت‌ها و واقعیت‌ها نهاده و کسی را انتخاب خواهد کرد که برنامه مشخص، مدون و نظامند و روشمندی را ارائه کند. برنامه‌ای دقیق که در آن مسائل مشخص، اولویت‌ها معین و راه‌های روشن‌تر ترسیم شده باشد.  مردم دنبال این هستند که چه کسی دارای مدیریت و قوت عمل و کارآمدی برای حل مشکلات است.

بر این اساس، مشارکت دیگر نه بر مبنای هیجان سازی‌های مقطعی، تحریک احساسات با استفاده از برجسته سازی مباحث دست چندم به جای توجه به مسائل اصلی و دوگانه سازی‌های کاذب سیاه و سفید که یکی را منجی و دیگری را مخرب وضعیت آینده معرفی می‌کند، بلکه بر مبنای نگرش دقیق و رصد واقعیت‌ها و عینیت‌ها انجام خواهد شد.

بنابراین راه نامزدها بسیار دشوار است. اقناع ملت به عنوان رای دهندگان بالقوه‌ای که با درایت در حال رصد برنامه‌های آن‌ها هستند، جز با تکیه و تاکید بر واقعیت‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

واقعیت‌ها و عینیت‌های اجتماعی می‌گوید که اولویت‌ها و مسائل اصلی امروز ایران ویژگی و خصلتی اقتصادی دارند این مهم در ارتباط تصویری روز پنج شنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفت.

از دید مقام معظم رهبری مساله‌ اصلی مردم بیکاری جوان‌ها است، مساله‌ اصلی مردم معیشت طبقات ضعیف جامعه است، مساله‌ اصلی مردم مافیای وارداتی است که کمر تولید داخلی را می‌شکند، مساله‌ اصلی مردم سیاست‌های غلطی است که فلان جوان مبتکر را که می تواند کار انجام بدهد، مأیوس می‌کند مسائل اصلی مردم اینها است.

نامزدها بر حول محور این حوزه و با تمرکز بر حل مشکلات پیچیده پیش آمده در آن که نه تنها اقتصاد کلان بلکه اقتصاد خرد و معیشت روزانه مردم را دچار مشکل کرده است، می‌توانند توجه‌ها را به سوی خود جلب کرده و با ارائه راه کارهای اقتصادی دقیق برای برون رفت از وضعیت موجود که مردم را گله مند کرده است، فضای رای آوری را به نفع خود تغییر دهند.

اگر نامزدها بتوانند نشان بدهند که مدیری قوی و کارآمد هستند و حل مشکلات اقتصادی را در اولویت برنامه‌های دولت قرار داده‌اند مردم مشارکت بالایی در انتخابات خواهند داشت.

مشارکت مردم در چنین وضعیتی رشد خواهد کرد در رشد سیاسی اجتماعی پیش آمده از پس تجربه‌های فراوان انتخابات ریاست جمهوری، مردم با اشخاص و حواشی آنها کاری نخواهند داشت بلکه این برنامه‌ها و تمرکز بر حل مسائل اقتصادی است که تعیین کننده میزان مشارکت است.

انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری از اشخاص و حواشی شبه سیاسی عبور کرده و بر برنامه‌ها و پاسخ‌های مسائل و مشکلات موجود تمرکز کرده است. با دریافت این نکته اساسی و راهبردی، نامزدی موفق خواهد بود که با درک چنین شرایطی خود را برای فتح صندوق‌های رای در ۲۸ خرداد آماده کند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان مقام معظم رهبری انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان انتخابات ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان مقام معظم رهبری انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور ریاست جمهوری اصلی مردم واقعیت ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛رضاعلی معصومی فرماندار بویین میاندشت در جلسه ستاد برگزاری دهه کرامت ضمن تاکید به مشارکت همه دستگاه‌ها اداری واجرایی در اجرای برنامه‌های دهه کرامت گفت:با توجه به مطالبه مردمی و همچنین برنامه‌ریزی کانون خدمت رضوی، برنامه‌ها باید مردم محورباشند و به صورت جامع و فراگیر باشد در تمام شهرستان اعم از شهرها، روستا‌ها و مدارس اجرا شوند.
مرتضی احمدی دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان هم با تبیین عناوین برنامه‌های دهه کرامت گفت: در دهه کرامت امسال بیش از ۳۰ عنوان برنامه از جمله حضور کاروان زیر سایه خورشید، جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع)، تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران شهرستان، اجرای سرود خیابانی و پاتوقی، شب شعر، میز خدمت سلامت، تجلیل از مزدوجین دهه کرامت، تجلیل از متولدین دهه کرامت، تجلیل از مادران با ۵ فرزندوگردهمایی رویش سبز می‌باشد.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم