Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: با مراجعه یکی از دانشجویان دانشگاه های استان یزد به اداره پلیس فتا که مدعی بود هنگام امتحانات مجازی میانترم موفق به امتحان دادن در آن دروس نشده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوطالبی بیان کرد: شاکی در ادامه اظهاراتش گفت که با بیان موضوع به مسئولان مرتبط دانشگاه مشخص شد که قبل از ورود او به سامانه امتحانات مجازی، فرد دیگری وارد حساب کاربری او شده است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه آزمون به صورت آنلاین بوده و فقط یک دفعه می توان در آن شرکت کرد، فرد شاکی موفق به گذراندن آزمون در آن دروس نشده است.

رئیس پلیس فتا یزد گفت:کارشناسان پلیس فتا در بررسی های صورت گرفته و تحلیل مستندات جمع آوری شده، سرانجام موفق به شناسایی متهم شدند و نامبرده با هماهنگی مراجع قضایی، به پلیس فتا احضار شد.

او اظهار داشت: متهم که یکی از دانشجویان همان دانشگاه بود، بعد از روبرو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، چاره ای به جز اعتراف نداشت.

ابوطالبی افزود: متهم در اظهارهای خود گفت که با به دست آوردن اطلاعات پیش فرض نام کاربری و رمز عبور شاکی در سامانه دانشگاه مانع امتحان دادن همشاگردی خودش شده است.

او عنوان کرد: از محصلان و دانشجویان درخواست می کنم برای پیشگیری از سوء استفاده افراد سودجو، هرگز نام کاربری و رمزهای عبور خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

ابوطالبی ادامه داد: دانش آموزان و دانشجویان رمز عبور پیش فرض خود را تغییر دهند و یک رمز عبور قوی و مناسب انتخاب کنند همچنین رمز عبور نباید کوتاه باشد و باید ترکیبی از حروف کوچک، بزرگ، اعداد و نشانه ها باشد.

او بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و برگزاری کلاس ها و امتحانات دانشگاه ها و مدارس به صورت غیر حضوری و آنلاین مشاهده شده است که برخی افراد سودجو از این موضوع سوء استفاده مجرمانه می کنند.

رئیس پلیس فتا یزد گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امتحانات مجازی و غیر حضوری سودجویی فرصت طلبان رمز عبور پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، ماشین سرکوب آمریکا در تداوم سرکوب دانشجویان حامی فلسطین و مخالف اسرائیل در دانشگاه‌های این کشور، ۹۱ تظاهرات کنندگان را در اطراف دانشگاه ویرجینیا و ۶ دانشجوی دانشگاه تگزاس را هم بازداشت کرد.

پایگاه خبری واشنگتن پست روز دوشنبه به وقت محلی گزارش داد که پلیس آمریکا بیش از ۹۰ نفر را محوطه دانشگاه ویرجینیا و ۶ دانشجوی دانشگاه تگزاس را هم بازداشت کرد.

در همین ارتباط، دانشگاه تکنیک ویرجینیا روز دوشنبه به وقت محل اعلام کرد: پلیس بیش از ۹۰ نفر از جمله دانشجویان را در یک چادر اعتراضی در محوطه چمن مرکز زندگی فارغ التحصیلان دانشگاه دستگیر کرد.

مقامات دانشگاه ویرجینیا در بیانیه‌ای اعلام کردند: ۹۱ نفر که ۵۴ نفر از آنان دانشجوی فعلی تکنیک ویرجینیا هستند، دستگیر شدند و همه متهم به ورود غیر قانونی هستند.

پلیس ایالت تگزاس آمریکا نیز دستگیری تعدادی از معترضان در دانشگاه تگزاس در آستین را آغاز کرده است.

تیم خبری سی‌ان‌ان در آستین، شاهد دستگیری حداقل شش دانشجوی معترض در بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی بوده است.

گروهی از افسران پلیس با تجهیزات ضد شورش گروهی از معترضان را محاصره کردهاند.

با گذشت ۲۰۶ روز از حملات غیرانسانی اسرائیل به نوار غزه و کشتار هولناک تعداد زیادی از مردم غزه، اعتراضات دانشجویی در سراسر آمریکا از چند روز پیش آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه‌های آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده‌اند.

کد خبر 6092617

دیگر خبرها

  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا