Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: شایسته‌سالاری رویکرد اصلی شورای ائتلاف در انتخاب نامزدهای شورای شهر مشهد است.

به گزارش قدس آنلاین ، حمیدرضا ترقی شامگاه پنجشنبه در جمع مجمع تشکل‌های دانشجویی مشهدمقدس با عنوان پیگیری شفافیت لیست‌بندی‌ ائتلاف‌های سیاسی اظهار داشت: برای ایجاد وحدت و انسجام میان تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی تلاش داریم که با بالا بردن ظرفیت نیروهای سیاسی و انقلابی و تشکل‌های علاقمند به تاثیرگذاری در سرنوشت استان، انسجام بهتر و بیشتری ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در گذشته تصمیم گیری در زمینه ائتلاف‌ها در مشهد توسط تعداد محدودی از احزاب و یا جریان‌های مردمی و یا به صورت مختلط صورت می‌گرفت که بدنه جامع و کاملی صورت نمی‌گرفت و تصمیم‌گیری‌ها محدود بود و دموکراتیک نبود و مبتنی بر یک سرمایه اجتماعی کامل نبود.

ترقی افزود: برای اینکه نقش بدنه جامعه را گسترش دهیم ائتلافی را شکل دادیم که چهار ضلع داشت؛ تشکل‌های سیاسی که حدود 30 تشکل مجوزدار در مشهد بودند؛ ضلع دوم تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی که دارای بدنه اجتماعی هستند؛ ضلع سوم نخبگان و متخصصان جامعه و ضلع چهارم معتمدین محلات مشهد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه این چهار ضلع در کنار یکدیگر قرار گرفت و براساس یک مرامنامه مشخص و با هدف پیگیری خواسته‌های مردم از طریق منتخبان مردم این هدف را دنبال کرده و این ائتلاف حول آن مرامنامه شکل گرفته و یک شورای مرکزی تشکیل شده که تصمیم گیر در کل دوران فعالیت است و تصمیمات کلان‌تر از طریق مجمعی اتخاذ می‌شود که با سازو کاری دموکراتیک تشکیل شده است.

ترقی گفت: اعضای هیئت موسس ائتلاف ترکیبی از تشکل‌های سیاسی و معتمدان محلات و تشکل‌های فرهنگی هستند؛ به لحاظ قانونی باید از برند شورای ائتلاف تهران بهره بگیریم این هیئت موسس در تمام استان‌ها مورد تائید شورای ائتلاف تهران باید باشد و حکم اعضای هیئت موسس از طریق رئیس شورای ائتلاف تهران صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای هیئت موسس براساس سابقه کار تشکیلاتی و گروهی که در گذشته داشته‌اند و توانمندی لازم را برای ایجاد چنین اجماعی داشته‌اند و امتحان پس داده هستند انتخاب شده‌اند. بر این اساس و با هماهنگی برخی مسئولان استان اعضای هیئت موسس انتخاب شده‌اند. این افراد در سال‌های اخیر تجربه کاری بالایی داشته‌اند و مرتبط با مجموعه تشکل‌های سیاسی و فرهنگی استان بوده‌اند.

ترقی تصریح کرد: زمانی شما قرار است حزب تشکیل دهید و سازوکارش با ائتلاف متفاوت است؛ چهار ضلع تشکیل دهنده شورای ائتلاف و وحدت به هم پیوسته هستند و طبیعی است که روال انتخابی در مرحله اول شکل نمی‌گیرد اما در مرحله بعد و برای مجمع عمومی این روال انتخابی را ایجاد کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با وضعیت فعلی احزاب در کشور خیلی از احزاب هیئت موسس خود را حفظ کرده‌اند و در ترکیب شورای نظارت و داوری شورای مرکزی خود آن را نگاه داشته‌اند. هیئت موسس سیاست و هدفی را برای تشکیلات قائل است که از آن باید محافظت کند.

ترقی بیان کرد: اگر قرار باشد که ائتلافی از بین اجزاء مختلفی شکل بگیرد و با هدف مشخصی حرکت خود را دنبال کند هیئت موسس نمی‌تواند کار را رها کند. بهترین شیوه‌ای که بسیاری از تشکل‌ها آن را انتخاب می‌کنند مشابه روشی است که شورای ائتلاف و وحدت آن را دنبال کرده است.

وی گفت: شاخص‌هایی که کمیته تطبیق شورای وحدت و ائتلاف برای بررسی برنامه نامزدها در نظر می‌گیرد کاملا روشن و شفاف است و از نظر کارشناسان در این زمینه بهره می‌گیریم. گرایش ما تخصص گرایی و شایسته‌سالاری است و غلظت سیاسی را کاهش داده‌ایم. در شاخص‌های تخصصی، نامزدها را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: در مجمع عمومی نیز افراد و نامزدها برنامه خود را ارائه می‌دهند و مجمع شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی اعضای کمیسیون‌های مختلف شورای شهر را انتخاب می‌کنند و در نهایت به 15 نفر نهایی می‌رسیم.

انتهای پیام/281/ ع

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حمیدرضا ترقی شورای شهر اعضای هیئت موسس شورای ائتلاف داشته اند تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۹۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات

سخنگوی جبهه پایداری می‌گوید که ائتلاف این جبهه با شانا برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز پایدار خواهد بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب(شانا) در دور اول انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی موفق به ارائه یک لیست مشترک 30 نفره برای تهران شدند که از بین 30 گزینه پیشنهادی، 13 گزینه به دور دوم انتخابات که قرار است جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار شود، راه یافتند.

اختصاصی| لیست 16نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

 

یک عضو شورای ائتلاف در همین زمینه به خبرنگار تسنیم گفته است که برای دور دوم انتخابات لیست 16 نفره ارائه خواهد شد و به گفته وی، قرار شده است 3 نامزد از لیست‌های دیگر به لیست شانا اضافه شود؛ او گف که سه نامزد از بین نامزدهای راه‌ یافته به دور دوم انتخابات توسط شواری انتخاب شانا به لیست 13 نفره فعلی اضافه و در نهایت لیست 16 نفره به مردم معرفی خواهد شد.

بر همین اساس و با توجه به اینکه لیست آتی قرار است به زودی منتشر شود، این سوال مطرح است که آیا ائتلاف شانا و جبهه پایداری برای دور دوم انتخابات همچنان برقرار است یا ممکن است جبهه پایداری لیست مستقل ارائه کند. مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این سؤال به خبرنگار تسنیم گفت: ائتلاف جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات نیز پایدار است و ما همانند دور  اول انتخابات، در دور دوم نیز لیست واحدی با شانا ارائه خواهیم کرد.

وی درباره سه گزینه دیگری که قرار است به لیست مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف اضافه شوند، گفت: درباره 3 گزینه باقی‌مانده، جبهه پایداری پیشنهادهای دارد و پیشنهادهای خود را به شورای ائتلاف اعلام کرده است ما سعی می‌کنیم که لیست پیشنهادی خود به مردم را انقلابی‌تر کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان