Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه گاردین، «لیزا شو» گوینده رادیویی بی سی انگلیس در پی دچار شدن به خون لختگی بعد از دریافت واکسن ضد کرونای «آسترازنکا» جان خود را از دست داد.  این خبر را خانواده وی اعلام کرد.

خانواده شو با صدور بیانیه ای اعلام کرد که لیزای 44 ساله که از سال 2015 در رادیو بی بی سی فعالیت خود را آغاز کرد یک هفته بعد از تزریق واکسن آسترازنکا دچار سرگیجه شدید شد و چند روز بعد از آن احساس خستگی و بیماری شدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که لیزا شو هفته پیش در بیمارستان«رویال ویکتوریا» در شهر«نیوکاسل» و پس از آن که در اثر خون لختگی و خونریزی در بخش مراقبت های ویژه بستری شده بود، درگذشت.

سازمان سلامت دارو در انگلیس ماه جاری میلادی اعلام کرد که به بیشتر افراد بالغ که عمر آنها از 40 سال کمتر است واکسن جایگزین آسترازنکا می دهد زیرا این واکسن در موارد نادری با خون لختگی مرتبط شده است.

در همین حال، پس از ماه‌ها و بحث و جدل بین شرکت دارویی آسترازنکا و اتحادیه اروپا بر سر تاخیر در تحویل واکسن کووید-۱۹ به کشورهای عضو اتحادیه، دادگاه بررسی این پرونده در بروکسل آغاز شد.

در نخستین جلسه دادگاه، اتحادیه اروپا، شرکت آسترازنکا را متهم کرد که با ارسال دُزهای واکسن به کشورهای دیگر در زمانی که به ۲۷ کشور عضو اتحادیه وعده تحویل فوری را داده بود، سوء نیت خود را نشان داده است.

بروکسل از دادگاه خواست تا شرکت آسترازنکا را برای هر مورد نقض مفاد قرارداد ۱۰ میلیون یورو جریمه کند و شرکت در آینده نیز برای هر روز تاخیر به ازای هر دُز واکسن، ۱۰ یورو جریمه شود. همچنین اتحادیه اروپا از دادگاه خواست تا این شرکت مجبور به تحویل فوری واکسن‌های وعده داده شده شود.

قرار بود تا پایان ماه ژوئن ۳۰۰ میلیون دُز واکسن آسترازنکا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحویل داده شود اما تنها یک سوم این میزان تامین شده است.

«رافائل جفرالی» وکیل اتحادیه اروپا به دادگاه گفت که شرکت اکنون می‌گوید کل دُزهای وعده داده شده را تا پایان دسامبر تحویل می‌دهد. وی افزود: «تاخیر شش ماهه، مسلما کوتاهی است.»

وکیل اتحادیه اروپا تاکید دارد که آسترازنکا باید از سایت‌های تولید واکسن در داخل اتحادیه و انگلیس برای تامین واکسن ۲۷ کشور اروپایی به‌عنوان بخشی از بند قرارداد که به «بهترین تلاش مناسب» اشاره داشت استفاده می‌کرد. وی تصریح کرد که ۵۰ میلیون دُز که باید به اتحادیه اروپا تحویل داده می‌شد، در عوض «با نقض» قرارداد به کشورهای خارج از اتحادیه ارسال شد.

تیم حقوقی اتحادیه اروپا همچنین این شرکت داروسازی را متهم کرد که به جای تحویل دُزهای واکسن به اتحادیه اروپا، آن‌ها را در انگلیس توزیع کرده است. آسترازنکا می گوید بواسطه قرارداد آکسفورد با دولت انگلیس در مورد میزان واکسنی که در خاک این کشور تولید می شده تعهداتی داشته است که ملزم به رعایت آنها بود. در همین حال وکلای این شرکت انگلیسی/ سوئدی بارها تکرار کرده اند که توافق با اتحادیه اروپا الزام آور نبوده و تعهدات شرکت به «تلاش در بالاترین حد منطقی» محدود می شده است.

یکی از وکلای اروپا در این پرونده تصریح کرده که آسترازنکا حتی برای جبران عقب ماندگی در تعهدات خود تلاش هم نکرده است. رافائل جفرالی، گفته است که شرکت آسترازنکا برای تحویل واکسن به اتحادیه اروپا باید از هر چهار کارخانه مندرج در قرارداد استفاده می‌کرد چراکه این نهاد ۲.۳ میلیارد یورو از جمله ۳۳۶ میلیون یورو برای تامین هزینه تولید سرم آسترازنکا در چهار کارخانه سرمایه‌گذاری کرده است.

در حالی که اتحادیه اروپا اصرار دارد که شرکت آسترازنکا تعهدات ذیل قرارداد خود را نقض کرده است اما این شرکت می‌گوید که این توافق را کاملا رعایت کرده است. این شرکت داروسازی استدلال می‌کند که ساخت واکسن دشوار است و برای تحویل به موقع تمام تلاش خود را انجام داده است.

«حکیم بولاربا» وکیل شرکت آسترازنکا گفت که توافق نامه ماه مه سال ۲۰۲۰ این شرکت با دولت انگلیس و دانشگاه آکسفورد به‌عنوان سازنده واکسن به وضوح اولویت را به انگلیس داده است. بولاربا افزود: «متهم شدن به کلاهبرداری بسیار تکان دهنده است.» وی این موضوع را یک اتهام بی‌اساس توصیف کرد.

جلسه دوم دادرسی در این پرونده برای روز جمعه در نظر گرفته شده است. پیش‌بینی می‌شود طبق دو یا چهار هفته پس از جلسه نهایی دادگاه تصمیم اعلام شود که قابل اعتراض خواهد بود.

کمیسیون اروپا تاکنون تامین بیش از ۲.۵ میلیارد دُز واکسن را ازطریق تولید کنندگان مختلف قطعی کرده است. حدود ۴۶ درصد از جمعیت اتحادیه اروپا تاکنون دست‌کم یک دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 ویروس کرونا واکسن آسترازنکا خون لختگی واکسن آسترازنکا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است