Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@15:54:49 GMT

از حواشی اخیر هیئت قایقرانی تا ادعای وجود مافیا

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۹۴۴۹

از حواشی اخیر هیئت قایقرانی تا ادعای وجود مافیا

روزهای اخیر حواشی زیادی در هیئت قایقرانی استان اصفهان پیرامون مسابقات انتخابی کشور و مسابقات جهانی پاریس که تیرماه سال جاری برگزار می‌شود شکل گرفته است. این در حالی است که برخی افراد ادعای وجود مافیای قدرتمند را در این هیئت مطرح می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روزهای اخیر حواشی زیادی در هیئت قایقرانی استان اصفهان پیرامون مسابقات انتخابی کشور و مسابقات جهانی پاریس که تیرماه سال جاری برگزار می‌شود شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عده‌ای از ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته وجود مافیای قدرتمند در این هیئت را در جهت انتخاب ورزشکاران برای مسابقات انتخابی کشور مؤثر دانسته و به تصمیمات رئیس سابق هیئت معترض هستند. این در حالی است که مدتی می‌شود عباس مرادیان تصدی هیئت قایقرانی استان را به عنوان سرپرست برعهده گرفته و همه ذی‌نفعان این هیئت منتظر برگزاری انتخابات مجمع هیئت قایقرانی هستند تا مطالبات خود را از رئیس جدید بخواهند. در این راستا و برای روشن شدن حواشی‌های اخیر محسن ریاحی پیشکسوت کایاک قایقرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۲۵ سال است در این رشته فعالیت می‌کنم و سوابقم برای همه قایقرانان استان مشخص است. متأسفانه در هیئت قایقرانی فضا را به گونه‌ای مهیا کرده‌اند که نمی‌گذارند افراد از بیرون به جمع آنها وارد شوند و عده‌ای خاص فعالیت‌ها را پیش می‌برند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به گروه ما اعلام شده است که قصد اعزام تیم رفتینگ برای مسابقات جهانی فرانسه را دارند و هر کس می‌تواند وارد گود شود اما مشخص شده که هیچ اطلاع رسانی در این خصوص نشده است و تنها تیم‌های چهارمحال و بختیاری از این موضوع با خبر شدند. در واقع انحصار فدراسیون قایقرانی لو رفته و آنها قرار است مسابقات قهرمانی کشوری را طی روزهای آتی برگزار و نفرات برتر را به مسابقات جهانی اعزام نمایند.

دو نفر جایگزین من و فرهاد رحیمی شد

پیشکسوت کایاک قایقرانی تصریح کرد: در گذشته طبق صحبت‌هایی که با رئیس سابق هیئت قایقرانی داشتیم ایشان به ما اعلام کردند که در قالب تیم‌های ۵ نفره سه تست انتخابی مسابقات را شرکت کنید که ما در همه آنها حضور داشتیم اما در حال حاضر اسم بنده و فرهاد رحیمی را از ترکیب نهایی خط زده و آقایان اسماعیل زاده و صفدریان جایگزین شدند در حالی که هیچیک از افراد مذکور در روزهای تست حضور نداشتند.

وی افزود: روز پنج شنبه در نهایت پس از رایزنی‌های زیاد جلسه‌ای را با آقای مرادیان سرپرست فعلی هیئت داشتیم و ایشان دستور داده‌اند که اتفاقات گذشته از طریق آقای قاضی عسگر پیگیری شود. البته خروجی دیگر جلسه ما با معاونت قهرمانی اداره کل این بود که روز گذشته توانستیم وارد مسابقات انتخابی استان در شهر سامان از توابع شهرکرد شویم و در صورت جلب نظر داوران بتوانیم نماینده استان اصفهان در مسابقات کشوری باشیم.

ریاحی اظهار کرد: بسیاری از افراد مستعد و پیشکسوت این رشته حتی به عنوان دست اندر کاران فعالیت‌های هیئت حضور ندارند و تست روز جمعه نیز به گونه‌ای برگزار شد که می‌خواستند به گونه‌ای رفع مسئولیت کنند. این دعوت برای تست نهایی نیز در حالی صورت گرفته است که همه موارد با هزینه‌های شخصی است و حتی هیئت حاضر نشده وسیله ایاب و ذهاب تهیه کند.

برای مسابقات پاریس قرار نبوده کسی مطلع شود!

وی در افزود: همانطور که گفتم برای مسابقات فرانسه نیز قرار نبوده کسی مطلع شود و همه چیز در سکوت خبری پیش رفته است تا اینکه تیمی از چهارمحال و بختیاری از اقدام آنان با خبر می‌شود. حتی مسابقات قهرمانی کشوری نیز به نظر می‌رسد کاملاً فرمالیته برگزار خواهد شد چرا که فرصت بسیار کمی تا مسابقات جهانی داریم و در واقع با محدودیت‌های ترددی که بین شهرهای کشور در هفته‌های آتی اعمال می‌شود این مسابقات هم انتخابی واقعی نیست.

پیشکسوت کایاک قایقرانی در خصوص مافیایی که در هیئت قایقرانی و این رشته شکل گرفته است افزود: متأسفانه مافیای قدرتمندی چه در تهران و چه در اصفهان شکل گرفته است. رئیس سابق هیئت استان در هیئت ترویج آسیا کرسی دارد و اگر امسال نتواند مسابقاتی برگزار کند این منصب را از دست می‌دهد و کشوری دیگر جایگزین آن می‌شود. بنابراین می‌خواهد به هر صورتی شده گروهی را به مسابقات جهانی برده و وانمود کند که در کشورمان در این زمینه فعالیت خوبی انجام می‌شود در حالی که اصل ماجرا چیز دیگری است.

هیچ حمایتی از ما در سال‌های اخیر صورت نگرفته است

ستایش پیر نجم الدین عضو تیم قایقرانی رفتینگ استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مسابقات انتخابی که در حال حاضر از آن صحبت می‌شود تنها برای آقایان است و تیم ما از سوی هیئت هیچ تماسی نداشته تا در تست پیش از مسابقات شرکت یا حتی خودمان را برای آن آماده کنیم. در حالی که قبل از شیوع پاندمی کرونا در کشورمان در مسابقات حاضر بوده‌ایم و حتی اعزام به خارج از کشور داشته‌ایم و در اصل جز تیم‌های خوب رفتینگ ایران هستیم.

وی ادامه داد: نمی دانم واقعاً چطور دغدغه‌های چند ساله گذشته را مطرح کنم. هیچ حمایتی از ما در سال‌های اخیر صورت نگرفته است. انتخابات همگی سلیقه‌ای بوده‌اند و آنهایی که می‌خواستند را برای مسابقات اعزام کرده‌اند. در واقع کسانی که با آنها موافق باشند مورد حمایت همیشگی هیئت هستند. در حالی که ما اعتراضاتی از قبیل نداشتن محل تمرین، عدم حمایت مطلوب و مواردی از این دست داشتیم و جز افراد خاص برای آنان قرار نگرفتیم.

عضو تیم قایقرانی رفتینگ با اشاره به تغییرات مدیریتی در هیئت قایقرانی استان اصفهان تصریح کرد: عملاً سرپرست جدید هیچ نقشی در تصمیمات ندارد و همان تیم سابق تصمیم گیرنده هستند. در واقع هنوز هم شاهد تصمیمات رئیس سابق هیئت هستیم و آمدن آقای مرادیان به عنوان سرپرست جدید هیچ تأثیری در روند کاری نگذاشته است.

برای اعزام به مسابقات جهانی هنوز تردید و بلاتکلیفی وجود دارد

عباس مرادیان سرپرست هیئت قایقرانی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: صبح پنج شنبه جلسه چند ساعته با افرادی که در خصوص حواشی اخیر معترض بودند داشته‌ام و تمامی صحبت‌های آنان را شنیده و قرار شد که مشکلات مرتفع شوند. ابتدا گفته شد که افراد در جریان مسابقات انتخابی نبوده‌اند اما در همین جلسه صحبت‌های برخی از افراد حاضر خلاف این مورد بود.

وی در خصوص تست انتخابی که روز جمعه در توابع شهر سامان برگزار شده است تصریح کرد: فدراسیون در خصوص برگزاری مسابقات به هیئت‌ها دیر اعلام کرده است و همچنین با توجه به شرایط بیماری کرونا هنوز هم برای اینکه تیمی از کشورمان به مسابقات جهانی اعزام شود تردید و بلاتکلیفی وجود دارد.

سرپرست هیئت قایقرانی استان اصفهان تصریح کرد: در مورد هزینه‌های ایاب و ذهاب تست روز جمعه اعتراض‌هایی مطرح شده است که قرار شد بعد از انتصاب رئیس جدید هزینه‌ها جبران شود. اما در خصوص تست‌ها و زمانی که برای مسابقات وجود دارد به دلیل زمانبندی فدراسیون در دیگر استان‌ها وضع به همین منوال بوده و این طور نیست که تنها در اصفهان شاهد این اتفاقات باشیم. گفتنی است در گذشته هر استان می‌توانست دو تیم را به مسابقات کشوری اعزام کند اما در سال جاری این سهمیه نصف شده است.

حفظ کرسی ایران در آسیا مشروط به برخی امور نیست

وی با رد صحبت‌هایی که در خصوص از دست دادن احتمالی کرسی آسیایی ایران در صورت عدم اعزام تیم به مسابقات پاریس مطرح شده است ادامه داد: چنین چیزی وجود ندارد، کشورمان قبل از شیوع کرونا در جهان اعزام داشته است. آقای قاضی عسگر نیز بر اساس توانایی‌های خود به این جایگاه رسیده و مطمئناً از دست دادن این کرسی مشروط به عدم اعزام تیم نیست.

مرادیان در پایان افزود: در حال حاضر در دوران گذار برای هیئت قایقرانی قرار داریم. امیدوارم که با روی کار آمدن رئیس جدید ورزشکاران به حق و حقوق خود برسند و مطمئناً در اداره کل ورزش و جوانان برای این مهم تلاش می‌شود.

کد خبر 496666

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قایقرانی هیأت قایقرانی استان اصفهان تیم ملی قایقرانی فدراسیون قایقرانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هیئت قایقرانی استان اصفهان مسابقات جهانی هیئت قایقرانی مسابقات انتخابی رئیس سابق هیئت خبرنگار ایمنا برای مسابقات حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم

سخنگوی شورای شهر گفت: برخی هرچه می توانند انجام می دهند که مدیریت شهری این دوره نتواند توفیق پیدا کند؛ تا بتوانند در انتخابات بعدی استفاده‌اش را ببرند.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با مافیای خودرو اظهار داشت: اگر بخواهم خیلی صریح و قابل لمس بگویم، به هر دلیلی و بدون قضاوت کردن، در دوره گذشته و در چهارسال پیش از دوره‌ی ما در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس، تاکسی و ون) اتفاقات مناسبی نیوفتاده است.

 

وی افزود: حتما باید پای صحبت آن عزیزان نیز بنشینیم، شاید دلایل خاص خودشان را، مانند در عدم همکاری دولت وقت داشته باشند. چون به هر حال این امری است که اگر در آن کمک های دولت در ادوار مختلف اگر اتفاق نیوفتاده باشد، شهرداری توفیقی نیز نداشته است.

 

وی بیان داشت: اما چیزی که توصیف می شود کرد و به دست ما رسید، ناوگانی فرسوده با تعداد اندک بود که مردم را به شدت در وضعیت بدی قرار می داد. علی الخصوص در زمان همه گیری کرونا که ما لازم داشتیم مردم در اتوبوس ها و مترو با فاصله تردد بکنند وجود داشت.

 

نادعلی گفت: به هر حال توصیف شرایط وظیفه ما نیست. مسئولیت ما این است که شرایط را به رسمیت بشناسیم و به دنبال برطرف کرد موانع برویم.

 

وی افزود: در این دوره مدیریت شهری دولت کمک کرد، رئیس جمهور و وزرای صمت پای کار آمدند. با این حال فضای بروکراتیک عظیمی که برای هر اتفاق این چنینی در کشور وجود دارد و شرایط بد خارجی، موجب می شود که هر اتفاقی که بخواهد رقم بخورد، یک همت بالایی به آن معطوف شود و این همت در تمامی قسمت ها وجود داشته است.

 

نادعلی در رابطه با مشکلات پیش رو بیان داشت: باید در نظر داشت که حتی اگر ما تمام کارها را انجام دهیم، بازهم ساخت برعهده ما نیست و ممکن است طرف مقابل بد قولی کند. و یا مثل الان، برخی سعی می ‌کنند چوب لای چرخ کار بگذراند که متاسفانه مردم نتیجه این کار را می‌بینند.

 

وی افزود: برخی هرچه می توانند انجام می دهند که مدیریت شهری این دوره نتواند توفیق پیدا کند؛ تا بتوانند در انتخابات بعدی استفاده‌اش را ببرند. این کارهای سیاسی همواره به کارهای خدماتی در کشور لطمه زده است. هرگاه سیاست زدگی کنار کار فنی و خدماتی می‌آید، مردم لطمه می‌خورند.

 

وی در ادامه گفت: امسال آخرین سال دوره مدیریت شهری ما است، و حتی اگر ما در نتیجه گیری به این دوره از مدیریت شهری نرسیم و نتیجه اتفاقات در دوره‌ی بعد باشد، بازهم کار مهم در دوره ما اتقاق افتاده است.

 

سخنگوی شورای شهر افزود: ما می توانستیم بگوییم که ممکن است این کار سنگ بزرگ زدن باشد و حتی احتمال نشدن آن وجود داشته باشد، پس ورود نمی کنیم. اما افتخار این کار برای هرکسی که می خواهد باشد، مهم این است که مشکلات مردم حل شود و شهروندان یک کلان شهر که تمام نگاه ها روی آن است بتوانند شرایط بهتری را تجربه کنند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی
  • انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان
  • قول باشگاه فولاد ‌خوزستان برای تشکیل تیم قایقرانی
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • دانلود شب های مافیا زودیاک فصل ۲ قسمت ۱۲ دوازدهم (قسمت 12 فصل 2 زودیاک) با حجم نیمه رایگان
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم