Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: ۹۰ درصد از مجموع اعتبارات تخصیص یافته به نهاد دهیاری‌ها از زمان تشکیل تاکنون، در دولت یازدهم و دوازدهم تخصیص یافته است.

علی قربانی افزود: از زمان تاسیس دهیاری ها (۱۳۸۲) تا پایان سال ۱۳۹۹ در مجموع ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به نهاد دهیاری ها پرداخت شده است که ۹۰ درصد این اعتبارات معادل بیش از  ۲۸ هزار میلیارد تومان در طول دولت تدبیر و امید بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از آغاز تاسیس نهاد دهیاری ها تا پایان سال ۱۳۹۹، اعتبار تخصیص یافته به این نهاد ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون بودجه عمومی کشور و ماده ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به صورت استانی و ملی در وجه دهیاری‌های کشور واریز شده است.

وی تصریح کرد: همچنین سهم سرانه روستاییان نیز از اعتبارات واریز شده به دهیاری ها در بازه زمانی ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ افزایش یافته بطوری که این سرانه در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۹ به ترتیب از ۶۹ هزار تومان به ۳۱۸ هزار تومان افزایش یافته که رشد ۴۸۰برابری داشت.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: اقدامات معاونت دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها طی دولت یازدهم و دوازدهم در چهار محور عملکرد وظیفه ای - ستادی، عملکرد حمایتی، نظارتی و توسعه ای ارایه شده است که این اقدامات در راستای وظایف دهیاری ها بوده که درجهت تقویت جایگاه نهاد دهیاری، بهبود وضعیت مدیریت روستایی و تحقق توسعه پایدار در روستاها انجام شده است.

به گزارش ایرنا در حال حاضر ۳۷ هزار و ۱۱۹ روستا در کشور تحت پوشش خدمات دهیاری ها هستند و در صورتی که روستایی واجد شرایط جمعیتی برای تاسیس مجوز دهیاری باشد، شورای اسلامی روستا باید به نمایندگی از اهالی روستا برای این امر اعلام آمادگی کند و دهیارها هم از سوی شوراهای اسلامی روستا انتخاب می شوند و همچنین دهیاری‌ها نقش موثری در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری امور آنها و تسهیل فرآیند انجام امور در سطح محلی دارند و دهیاری‌ها درباره توانمندسازی جامعه محلی از طریق برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های شغلی و مهارتی برای توسعه اشتغال در روستا و تشویق اهالی به راه‌اندازی صندوق‌های اعتباری خرد روستایی می‌توانند ایفای نقش کنند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان شهرداری ها و دهیاری ها نهاد دهیاری تخصیص یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک

محمدحسن اسدی در کوهپیمایی خانواده بزرگ شهرداری شیراز در بوستان کوهستانی دراک که با همت اداره رفاه کارکنان شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه روز ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را برای این کوهپیمایی بزرگ به فال نیک می‌گیریم، از حضور در اجتماع خانواده شهرداری شیراز ابراز خرسندی کرد.

اوافزود: امروز را روزی برای ورزش خانوادگی و سلامت جسم قرار دادیم تا ورزش و نشاط اجتماعی را در خانواده بزرگ شهرداری شیراز ترویج دهیم.

شهردار شیراز از تلاش دست‌اندرکاران برای ثبت روزی خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی و تقدیر کرد.

اسدی گریزی نیز به تاریخچه ایجاد فضای تفریحی و امن بوستان کوهستانی دراک زد و یاد و نام همه کسانی که در ۱۲ سال گذشته در بهبود فضای این بوستان نقش داشتند، گرامی داشت.

او همچنین به تدبیر مدیریت شهری برای تحول این نقطه از کلان‌شهر درراستای تقویت زیرساخت‌های گردشگری اشاره و عنوان کرد: پروژه پارک آبی به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است و عملیات اجرایی پروژه آکواریوم نیز درحال انجام است.

شهردار شیراز خبر احداث تله کابین را نیز به خانواده بزرگ شهرداری این کلان‌شهر داد.

این مقام ارشد مدیریت شهری به اقدامات شهرداری شیراز به‌ویژه نوروز با توجه به حجم بالای گردشپذیری این کلان‌شهر و برنامه‌های پیش‌رو از همراهی خانواده بزرگ شهرداری با مدیریت شهری و رقم خوردن اتفاقات خوب تقدیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود