Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان، شجاع احسانی گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان که همه ساله در آبان انجام می‌شد در ۲ سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ازدحام مرجعه کنندگان در راستای تحقق اهداف تعیین شده زمان اجرای آن به نیمه اردیبهشت تغییر یافت و تا پایان سال ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی در ۹ پایگاه دائمی شهرستان‌ها اجرا می‌شود، افزود: پارسال با شناسایی ۲ هزار و ۲۰۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم، برای مداخلات بعدی به سطوح بالاتر از جمله بینایی سنج و به چشم پزشک ارجاع داده شدند و برای ۲۰۰ نفر نیز عینک تهیه شده است.

سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان تاکید کرد: در صورت نیاز به جراحی چشم برای کودکان بی بضاعت هزینه آن در مراکز دولتی را سازمان بهزیستی تقبل می‌کند.

احسانی تصریح کرد: تمامی کودکان سه تا ۶ سال ضروریست هر سال یک مرتبه به این مراکز مراجعه کنند و در صورتی که در مراجعه اول سلامت چشم آن‌ها تایید شد ضروری است در سال‌های بعد نیز غربالگری بینایی انجام دهند، زیرا چشم کودکان در حال رشد و اختلالات بینایی هم در حال تشدید است.

او افزود: در حالیکه انتظار می‌رفت حدود ۴۶ هزار کودک در طرح غربالگری بینایی مشارکت داشته باشند، اما نگرانی والدین از ابتلای فرزندشان به ویروس کرونا موجب شد پارسال تنها ۲۵ هزار و ۱۴۴ نفر از جامعه هدف مورد غربال بینایی قرار گیرند.

سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان گفت: سه تا ۶ سالگی زمان طلایی غربالگری چشم کودکان محسوب می‌شود و اگر کودکان این دوره طلایی را از دست بدهند، دیگر نمی‌توان از پیشرفت اختلالات بینایی آنان که گاه منجر به کم بینایی و نابینایی می‌شود، جلوگیری کرد.

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کشور غربالگری بینایی تنبلی چشم غربالگری بینایی سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره اقدامات این نهاد برای اصلاح نظام اعتبارسنجی تسهیلات خرد، پیرامون جزئیات آن گفت: در مدل کنونی میزان پوشش و دقت آن به ترتیب ۳۰ و ۶۰ درصد است، اما در مدل جدید میزان پوشش آن ۱۰۰ و مقدار دقت آن هم تقریباً ۸۹ درصد است

گروه بانک و بورس بازاررنیوز- سعید ترکاشوند- «مهران محرمیان» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون توقف روند اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات خرد اظهار کرد: این سیاست متوقف نشده و همین الان هم در حال اجراست، اما مسئله مهمی که پیرامون آن وجود دارد این است که مدل فعلی اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات خرد از کارایی لازمی برخوردار نیست.


معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکید کرد: در مدل کنونی اعتبار سنجی از نظر پوشش فقط ۳۰ درصد مردم امتیاز اعتباری لازم را دارند و از نظر دقت هم اعداد آن ۶۰ درصد است. در مدل جدید اعتبار سنجی تسهیلات خرد، پوشش آن حدود ۱۰۰ درصد بوده و دقت آن هم تقریباً ۸۹ درصد برآورد می‌شود. در حال حاضر مدل جدید اعتبار سنجی تسهیلات قرابت بسیاز زیادی با استاندارد‌های جهانی دارد.


وی تصریح کرد: اکنون فرایند آزمایشی این مدل اعتبارسنجی انجام شده و در حال طی کردن مراحل نهایی خود است. با اتمام مراحل آزمایش آن، به زودی این مدل اعتبارسنجی در نظام بانکی کشور اجرا خواهد شد.


مشروح گفته‌های محرمیان را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: اعتبارسنجی ، بانک مرکزی ، نظام بانکی ، تسهیلات خرد ، مهران محرمیان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9g

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟