Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس گفت: باتوجه به فضای چانه زنی در مجلس باید بگویم، زنان قدرت لابی گری و چانه زنی کمتری دارند و به دلیل پرهیز از حضور در فضاهای چانه زنی شاهد حواشی کمتری در بین نمایندگان خانم هستیم و می توان گفت به مراتب سالمتر و منظم تر به ایفای نقش نمایندگی می پردازند.

«سمیه محمودی»، نماینده مردم دهاقان و شهرضا در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با عدم تمایل مجلس یازدهم به حضور یک زن در ترکیب هیات رییسه گفت: در جلسه ای که فراکسیون نیروهای انقلاب روز قبل از انتخابات هیئت رییسه برگزار کرد، توجهی به لزوم بهره مندی از توانمندی و حضور خانم ها در جایگاه هیئت رییسه مشاهده نشد، سه نفر از همکاران خانم ما کاندیدا هیئت رییسه بودند اما همانند ادوار به حضور بانوان واکنش مثبتی مشاهده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: در ادوار مختلف مجلس تمایلی برای حضور زنان در ترکیب هیئت رییسه وجود نداشته، که باید بر اساس هویت و جایگاه زنان در اسلام و انقلاب اسلامی به زنان به ویژه در جایگاه های مدیریتی کلان بیش از پیش توجه کرد. نکته قابل ملاحظه نحوه حضور و سختی های پیش روی یک کاندیدا زن است که با یک کاندیدا آقا خیلی متفاوت و به مراتب سخت تر است، آقایان فکر نکنند خانم‌ها ضعیف هستند این ذهنیت را باید از خود دور کنند. خانمها نقش تاثیرگذاری در تصمیم گیریها دارند و بسیار می توانند موثر باشند زیرا بعضاً نگاه ویژه تری به مسایل دارند. به دلایل متفاوت و اثبات شده قطعا زنان می توانند نقش مفیدی را در تصمیم گیریها و جایگاه کشور ایفا کنند اما متاسفانه آنطور که باید در واقع به جایگاه زنان توجه نمیشود. 

نماینده مردم شهرضا و دهاقان گفت: باتوجه به فضای چانه زنی در مجلس باید بگویم، زنان قدرت لابی گری و چانه زنی کمتری دارند و به دلیل پرهیز از حضور در فضاهای چانه زنی شاهد حواشی کمتری در بین نمایندگان خانم هستیم و می توان گفت به مراتب سالم تر و منظم تر به ایفای نقش نمایندگی می پردازند.

محمودی بیان‌ کرد: ما زنان امیدوار هستیم که بتوانیم با رفتار وعملکرد خودمان این را به اثبات برسانیم که خانمها می توانند نقش بسزایی در مسایل مهم سیاسی کشور داشته باشند. ما زنان مجلس یازدهم وظیفه خطیری داریم زیرا به نمایندگی از نیمی از مردم ایران در پارلمان حضور داریم. 

او گفت: مردم خوب استان اصفهان به نسبت سایر استان ها اعتماد بیشتری به زنان دارند زیرا ۴ نماینده زن در مجلس دارند. از مردم استان اصفهان تشکر می کنم که این نگاه را به زنان دارند. در مجلس کدام نماینده مرد طرحی برای مشکلات و مسایل و دغدغه جامعه زنان مطرح کرده است؟ حضور یک زن در جایگاه هیات رییسه بسیاری از مطالبات زنان را پاسخگو است.

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا گلایه خود را به رییس مجلس گفته اید، بیان کرد: حضور یک زن در ترکیب هیئت رییسه مجلس وجهه بین المللی کشور را ارتقا می‌دهد. گلایه و نکات خود را در جلسه فراکسیون زنان با آقای قالیباف مطرح کرده ایم و می‌گویند حمایت می کنند ولی عملی نمیشود. در پایان باید ذکر کنم حضور زنان در همه عرصه ها به ویژه انتخابات بسیار پر رنگ است بنابراین باید به نیمی از جامعه احترام گذاشت، چه در مجلس و چه در دولت.۷

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا مجلس انقلاب انتخابات زنان اسلام و انقلاب مردم ایران اصفهان استان اصفهان مشکلات جامعه آیین نامه داخلی مجلس رییس مجلس مجلس یازدهم هیئت رییسه چانه زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرمانی از شرکت بیش از ۳۳ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم البرزی در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی خبر داد و گفت: ۱۶ هزار دانش آموز پسر در سطح استان در میادین تیر شرکت می‌کنند و موضوعاتی مثل صف جمع، آمادگی جسمانی، امداد و نجات و مهارت‌های تیراندازی را آموزش می‌بینند.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار دانش آموز دختر نیز در مراکز آموزشی و کلاس‌های درس، با مباحث آمادگی دفاعی و موضوعات مهم این درس آشنا می‌شوند. این برنامه در سطح شهرستان‌های استان البرز به همت نواحی، بسیجیان و مربیان آموزش نظامی و آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی، در حال برگزاری است.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز هدف از برگزاری این اردو را افزایش مهارت‌های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیر نظامی، استفاده صحیح از ابزارهای دفاعی هنگام بکارگیری و انسجام بخشی به بخش عملی درس آمادگی دفاعی برشمرد و بیان کرد: اردوی آمادگی دفاعی موجب می‌شود دانش آموزان به هویت دانش آموزی خود برسند.

کد خبر 6088315

دیگر خبرها

  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • اوضاع بی‌بی حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است