Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین  افتتاح اولین باغ فرهنگ کشور که به همت کمیسیون ملی یونسکو در ایران و با همکاری شهرداری کرج و با حضور حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سرور بختی، رئیس موسسه فرهنگی اکو، ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، سفرای تاجیکستان و افغانستان، شهردار کرج و جمعی از مسئولان محلی در پارک ایران کوچک کرج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم با بیان اینکه کشورعزیزمان گسترده و محل حضور فرهنگ و دانش عمیق و ریشه‌دار است و یکایک مردم ما گنجینه دانش و فرهنگ هستند که در جغرافیای گسترده زینت‌بخش این سرزمین می‌باشند، اظهار کرد: تنوع اقوام و فرهنگ‌ها نعمتی خدادادی است وانسان با این سرمایه‌ها زندگی و رشد می‌کند و به بالندگی می‌رسد.

او افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید ارزش شما به نیکویی و تقوای شماست لذا هیچ قومی و هیچ نسلی و جمعیتی به دیگری ارجحیت ندارد مگر در اخلاق و فرهنگ و دوستی و مهرورزی و نیکویی و همه مردم ایران می‌دانند که تنها محبت، تقوا، سلامت نفس و ارزش‌های والای انسانی است که فرد یا گروهی را از دیگران برتر می‌کند.

وزیر علوم با اشاره به افتتاح باغ فرهنگ در پارک ایران کوچک کرج گفت: شهر کرج به واسطه ویژگی قومیتی و فرهنگی متنوعی که دارد بهترین گزینه برای ایجاد نخستین باغ فرهنگ ایرانی در کشور بود.

غلامی با بیان اینکه مسئولان تلاش دارند تا ظرفیت‌های فرهنگی استان‌های مختلف را که در حقیقت خمیرمایه شادکامی و زیست مردم است، شناسایی و به فعلیت برسانند، افزود: وجود اقوام و گویش‌های مختلف ثروتی است که بایدوجود این ثروت را به فرزندانمان گوشزد کنیم، زیرا نمی‌توان از جایی آن‌را به‌دست آورد. وزیر علوم با بیان اینکه امیدوارم همه ما این پیش‌گامی را در فراهم کردن خوبی‌ها به مدد فرهنگ داشته باشیم، اظهار داشت: شهر کرج یک باغ الوان از قومیت‌های ایران اسلامی است. به شهردار کرج تبریک می‌گویم. همچنین همکاران ما در کمیسیون ملی یونسکو تلاش کردند ظرفیت‌های فرهنگی شهر‌های مختلف را به‌روز برسانند. خمیرمایه زیست و زندگی و شادکامی و آینده و امید در توجه به ریشه‌هاست که بالندگی‌ها را تقویت می‌کند.

غلامی در پایان سخنان خود گفت: اگر می‌خواهیم کشوری استوار و نمونه در جوامع فرهنگی داشته باشیم باید فرزندان مان را با این فرهنگ آشنا کنیم. اگر فرزندان ما ریشه محکم فرهنگی خود را به خوبی بشناسند، بی‌تردید پاسداران خوبی برای فرهنگ خواهند بودو ایران اسلامی در میان سایر جوامع فرهنگی استوار و پابرجا خواهد ماند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در صورتی که مقصود مرتفع شدن مشکلات شهر و مناطق باشد، نیازمند وحدت و اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی و خدماتی هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست صمیمانه فرماندار با شهرداران منطقه هفت، ۱۰ و ۱۴، ضمن تبریک روز کارگر و بزرگداشت معلم اظهار کرد: قدردان حضور تمام شهروندان از مناطق هفت، ۱۰ و ۱۴ در این جلسه هستیم و در صورتی که شهروندان و معتمدان در این جلسه حضور نداشته باشند، به این جلسه قوام و زیبایی داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فرماندار اصفهان نماینده دولت در اصفهان است، افزود: معتمدان و افراد حاضر در این جلسه نیز نمایندگان دیگر شهروندان هستند تا مشکلات را به مسئولان منتقل کنند و این موضوع، توفیقی برای آنها است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در صورتی که مقصود مرتفع شدن مشکلات شهر و مناطق باشد، نیازمند وحدت و اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی و خدماتی هستیم، شهرداران تلاش می‌کنند خدمتی به مردم ارائه کنند و در صورتی که همراهی از سمت یک دستگاه صورت نگیرد، نه تنها خدمتی به مردم ارائه نمی‌شود، بلکه ایجاد بی‌انگیزگی می‌کند.

فلاح با تاکید بر لزوم همراهی و وحدت میان دستگاه‌های مختلف ادامه داد: به عنوان مثال هنگامی که یک کوچه و معبر آسفالت می‌شود، دستگاه‌های دیگر قصد انجام اقدامی ندارند، اما پس از اجرای آسفالت، نامه‌ای مبنی بر حفاری ارسال می‌شود و این موضوع با توجه به بیت‌المال، ایجاد بدبینی و ناراحتی نسبت به مسئولان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مسئولان دستگاه‌های مختلف با جلساتی با یکدیگر برگزار کنند و در این جلسات مشکلات مطرح و رفع شود، بسیاری از دغدغه‌ها مرتفع خواهد شد.

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه امید است با توفیق خداوند خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم، اظهار کرد: با توجه به بازدیدهایی که استانداری و فرمانداری از مناطق مختلف استان انجام می‌دهند، امروز در این جلسه حاضر هستیم و فرماندار و معاونان ایشان پذیرای صحبت‌های معتمدان محلات هستند.

وی افزود: امید است مطرح کردن مشکلات و دغدغه‌ها، با یاری خداوند و هم افزایی دستگاه‌های مختلف اجرایی در کنار مدیریت شهری و با هماهنگی شهرداری‌ها و فرمانداری منجر به حاصل شدن نتایج مثبتی شود.

به گزارش ایمنا، در این جلسه برخی معتمدان مناطق ۷، ۱۰و۱۴ شهرداری اصفهان به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

کد خبر 749826

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم