Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز رسانه‌های ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به افزایش خشونت‌ها در این کشور گفت که اقدامات پاکستان، دلیل جنگ جاری در ولایت‌ها است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دواخان مینه پال» رئیس مرکز رسانه‌های ریاست جمهوری افغانستان اظهارداشت که در هر ولایت این کشور که جنگ جاری است، دلیل آن اقدامات پاکستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که پاکستان توسط جنگجویان، مردم افغانستان را به قتل می‌رساند.

پیش از این نیز «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در دیدار با شماری از بزرگان جنبش تحفظ پشتون و حزب عوامی ملی از خیبرپشتونخوا گفته بود: پاکستان باید این جنگ اعلام نشده را پایان داده و افغانستان آزاد، مستقل و دموکراتیک را بپذیرد.

از سوی دیگر، «امرالله صالح» رئیس جمهور افغانستان نیز با منفی خواندن نقش پاکستان در افغانستان تاکید کرده بود که پاکستان طرف مستقیم در بحران افغانستان است، تعریف نقش آن‌ها در جنگ و صلح باید بخشی از گفتمان باشد.

موافقت پاکستان با استفاده آمریکا از حریم هوایی این کشور برای دسترسی به افغانستانقریشی: نزدیکی آمریکا و پاکستان به صلح در افغانستان و منطقه کمک می‌کندپاکستان: اتهامات بی‌اساس فضای اعتماد بین اسلام‌آباد-کابل را از بین می‌بردافشاگری «رحمت الله نبیل» از نقش انگلیس در معاملات پنهانی افغانستان و پاکستان

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان چندی قبل در واکنش به انتقادهای اخیر مشاور امنیت ملی افغانستان اظهارداشت که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان باید مشخص کند که از پاکستان چه می‌خواهد.

وی گفته بود که از اشرف غنی باید پرسید که چرا دولت افغانستان از یک سو خواستار کمک پاکستان است و از سوی دیگر به این کشور تهمت می‌زند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار افغانستان اخبار پاکستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

مصطفی میرسلیم توئیتی در خصوص سفر رئیس دولت سیزدهم به پاکستان منتشر کرد.

وی در شبکه اجتماعی ایکس با انتقاد از استقبال ناشایست از ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در سفر به پاکستان نوشت: چرا تشریفات ریاست جمهوری در مراعات شأن رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر‌های خارجی دقت لازم را به خرج نمی‌دهد؟ اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه چه افتخاری دارد؟

دیگر خبرها

  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد