Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، یافته‌های تازه‌ترین پژوهش درباره آمار استفاده‌کنندگان از سیگار روز پنجشنبه در نشریه علمی لنست منتشر و آشکار شد ۸۹ درصد سیگاری‌ها به ویژه در نسل جوان پیش از سن ۲۵ سالگی به کشیدن سیگار معتاد می‌شوند و پس از این سن کمتر پیش می‌آید کسی رو به کشیدن سیگار بیاورد. با وجود مرگ هشت میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ به دلیل استفاده از سیگار، آمار جوانان سیگاری در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه گستره سیگار کشیدن در سه دهه گذشته در دنیا کاهش یافته اما آمار مردان سیگاری در ۲۰ کشور و زنان سیگاری در ۱۲ کشور رو به فزونی گذاشته است. حدود ۶۵ درصد سیگاری‌های جهان در ۱۰ کشور چین، هند، اندونزی، آمریکا، روسیه، بنگلادش، ژاپن، ترکیه، ویتنام و فیلیپین زندگی می‌کنند و از هر سه فرد سیگاری در جهان قطعا یک نفر شهروند چین است.

دلیل اصلی هشت میلیون کشته سیگار در سال ۲۰۱۹ از این قرار بوده است: ۱.۷ میلیون مرگ از نارسایی قلبی، ۱.۶ میلیون مرگ از بیماری مزمن انسداد ریه، ۱.۳ میلیون مرگ از سرطان نای و ریه و نایژه و حدود یک میلیون مرگ از حمله قلبی. پژوهش‌های پیشن نشان می‌داد امید به زندگی سیگاری‌ها دست‌کم ۱۰ سال کمتر از غیر سیگاری‌هاست.

این پژوهش در ۲۰۴ کشور انجام شده و نشان داده است نیمی از این کشورها در جلوگیری از اعتیاد گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال به سیگار هیچ پیشرفتی نداشته‌اند. میانگین سنی سیگاری‌ها هم حدود ۱۹ سال است؛ یعنی درست زمانی که استفاده از سیگار قانونی می‌شود. بر این اساس، اگر جوانان پیش از ۲۵ سالگی سمت سیگار نروند، به احتمال زیاد دیگر به سیگار معتاد نمی‌شوند.

افزایش آمار سیگاری‌ها و کشته‌های ناشی از اعتیاد به سیگار در شرایطی به مرز بحران در جهان رسیده که ۱۸۲ کشور در سال ۲۰۰۵ معاهده کنترل استفاده از دخانیات و سیگار را امضا کردند. با این حال، بسیاری از کشورها نتوانستند سیاست‌های متناسب و مناسب را برای کاهش استفاده از سیگار به ویژه بین جوانان اعمال کنند.

کد خبر 603956 برچسب‌ها دخانیات - سیگار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دخانیات سیگار میلیون مرگ سیگاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندوان یکطرفه شد

فرمانده پلیس راه کندوان گفت: به علت حجم‌ سنگین ترافیک خودروها، این محور دقایق پیش از سمت جنوب به شمال یکطرفه شد.

به گزارش مشرق، سرگرد محمد احمدی افزود : این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا شده است.

وی به کابران جاده ای توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی با جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفر خود و خانواده شان رقم بزنند.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون حوادثی مبنی بر وقوع تصادفات و حوادث طبیعی در این محور گزارش نشده است.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • برتری 3-0 بارسلونا مقابل لیورپول با بریس لیونل مسی (لیگ قهرمانان اروپا - 2019/5/1) / فیلم
  • کندوان یکطرفه شد
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم