Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی النجباء، آیت‌الله حائری، از مراجع دینی عراق، در بیانیه‌ای حمایت از نیرو‌های الحشد الشعبی و مقابله با طرف‌هایی را خواستار شد که می‌خواهند به این نیرو‌ها متعرض شوند.

او  تاکید کرد همواره از الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت حمایت می‌کند چرا که این‌ها در برابر کسانی که می‌خواهند به امنیت کشور و منافع آن ضربه بزنند‏، قدرتمندانه می‌ایستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید افزود مقاومت خود را برای کشور و دفاع از مقدسات آن فدا می‌کند. این نیروی مخلص که در قلب‌های مردم قداست دارد‏، تضمینی برای امنیت و وحدت کشور به شمار می‌رود. به همین سبب دشمنان همواره علیه آن دسیسه چینی می‌کنند تا به آن خدشه وارد کنند. تصمیم‌گیرندگان و مردان دولتی این دسیسه‌ها را می‌بینند، اما کاری انجام نمی‌دهند.

آیت‌الله حائری در ادامه اضافه کرد: اینجا از همه می‌خواهیم‏ از این وجود مبارک حمایت و پشتیبانی کنند و دست کسانی را که قطع کنند که می‌خواهند به الحشد الشعبی متعرض شوند یا این که آن را به حاشیه بکشانند و شبه‌نظامیان خارج از قانون را تحمیل کنند.

پیش از این هم هادی عامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق، گفت: هر تلاشی در جهت تضعیف اعتبار و اقتدار سازمان الحشدالشعبی به منزله تضعیف اقتدار کشور عراق خواهد بود.

او روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان الحشد الشعبی با خون پاک خود اقتدار و اعتبار کشور را ساخت و هر کسی به هر بهانه‌ای به دنبال شکستن اعتبار الحشد باشد در واقع می‌خواهد اعتبار و اقتدار کشور را تضعیف کند.

پنجم خرداد نیرو‌های ویژه بغداد با یک حکم حکومتی «قاسم مصلح»، فرمانده الحشد الشعبی، را بازداشت کردند. منابع مطلع عراقی گفته‌اند مصلح به منطقه «الدوره» بغداد منتقل شده است و عملیات بازداشت نیز به دستور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور بوده است. 

مصلح از اولین فرماندهان الحشد الشعبی است که برای مبارزه با داعش اقدام کرد و دشمن درجه یک داعش در الانبار حساب می‌شود، چندین بار نیز نظامیان آمریکایی از دولت عراق خواسته بودند فرماندهی مصلح را از مرز عراق با سوریه به مکانی دیگر منتقل کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات عراق الحشد الشعبی هادی عامری الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز

 به تازگی و به دنبال پیگیری‌های وزارت کشور و مصوبه شورای سیاستگذاری و هماهنگی مهاجرین، طرح انسداد مرز‌های شرقی افغانستان از خراسان رضوی آغاز شده است.

این طرح شامل اجرای دیوار بتونی ۴ متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

در این ارتباط نگاهی به جداول بودجه ۱۴۰۳ کل کشور نشان می‌دهد که دولت امسال ردیف بودجه مشخصی را ذیل اعتبارات وزارت کشور با موضوع «تقویت، کنترل و انسداد مرز‌های کشور با اولویت شرق» در نظر گرفته و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده است. این رقم معادل ۱۷.۳ درصد از کل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای وزارت کشور در سال جاری است.

باید این نکته را یادآور شد که طرح انسداد مرز‌ها از سال ۱۳۷۹ با هدف تأمین امنیت مرز‌ها و نواحی شرقی کشور شروع شده است و این طرح در بخش‌هایی از نقاط مرزی ایران با افغانستان در محدوده استان سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.

البته در قانون بودجه ۱۳۹۵ کل کشور قرار بود طرح انسداد مرز‌ها در سال ۱۳۹۹ به پایان برسد، اما قانون بودجه این سال، زمان اجرای آن تمدید و به سال ۱۴۰۵ موکول شد. دلیل اصلی تعویق در اجرای آن، تامین نشدن اعتبارات لازم برای اجرای دیوارکشی بتنی بوده است.

در رویکرد انسداد مرز، رویکرد امنیتی و سیاسی غالب است و هدف این است که با انجام اقدام‌های مختلفی از جمله ایجاد موانع فیزیکی، تأسیس مراکز نظامی و انتظامی مرز را هرچه بیشتر به صورت یک مانع غیرقابل نفوذ درآورد تا امنیت مرزی محقق شود.

بر این اساس و با توجه به تحرکات و اقدامات جریان‌ها و گروهک‌های معاند در ورود غیرقانونی به کشور با هدف لطمه زدن به امنیت ملی که نمونه‌هایی از آن را در دو حادثه شاهچراغ، حادثه تروریستی کرمان و نیز اقدامات تروریستی علیه حافظان مرز در استان سیستان و بلوچستان بویژه در یک سال گذشته شاهد بودیم، دستگاه‌های ذی ربط را بر آن داشته است که با اهتمام بیشتری طرح انسداد مرزی را اجرایی کنند.

آنطور که احمد وحیدی وزیر کشور به خبرنگاران گفته است، انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

با این رویکرد به نظر می‌رسد که امسال منابع اعتباری مناسبی برای اجرای این طرح در اختیار وزارت کشور و دستگاه‌های مرتبط با امور مرزی قرار گیرد تا انسداد مرز‌ها طبق برنامه زمان بندی به پیش برود.

ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • عزت و اقتدار یک کشور در گرو هدایت صحیح نوجوانان وجوانان است
  • وضعیت میدان در جنگ شناختی را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند
  • علم و دانش‌پایه و اساس سعادت و اقتدار یک کشور است
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • توصیه مهم یک مرجع تقلید به مسئولان؛ به نام دین حرفی نزنید!
  • امنیت و اقتدار کشور مرهون خون پاک شهدا است
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است