Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان پیش از ظهر جمعه در حاشیه بازدید از روستای جهانی قاسم آباد رودسر گفت: ثبت جهانی صنعت چادر شب بافی قاسم آباد کمک بسیاری در موضوع صادرات و اشتغال این صنایع دستی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ثبت جهانی یک صنایع دستی به معرفی آن در سطح دنیا کمک می‌کند، افزود: قطعاً این موضوع به فروش این محصول و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر در این منطقه به ویژه برای جوانان نیز تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث فرهنگی در ادامه از راه اندازی نمایشگاه و فروش محصولات چادرشب بافی قاسم آباد استقبال و اضافه کرد: تلاش می‌کنیم بازارچه محصولات صنایع دستی در این منطقه راه اندازی شود اما تحقق این امر مستلزم تمهیدات و مقدمات لازم است.

مونسان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در سراسر کشور در زمینه صنایع دستی، ادامه داد: حرکت خوبی در راستای صادرات محصولات صنایع دستی در سطح کشور شاهد هستیم و قطعاً مردم قاسم آباد نیز در این زمینه سهم بسزایی دارند.

وی با تأکید بر اینکه ثبت جهانی چادر شب بافی قطعاً به رونق اقتصادی، اشتغالزایی و معیشت مردم منطقه قاسم آباد و همچنین شهرستان رودسر کمک می‌کند، افزود: باید اهتمام ویژه ای در این زمینه در میان همه مسئولان استان برای بهره برداری از ظرفیت‌های این صنعت وجود داشته باشد.

کد خبر 5222275

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اصغر مونسان چادر شب بافی رودسر میراث فرهنگی انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر آمار کرونا گرگان واکسن کرونا جنبش ازما اردبیل آزادسازی خرمشهر چالش شفافیت انتخابات شورای شهر و روستا صنایع دستی ثبت جهانی قاسم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان، رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی، باید موانع و مشکلات را رفع و به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بست.

رضازاده گفت: در شان نظام اسلامی نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شان و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی، باید تسهیل‌گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر کمک کنیم.

کد خبر 6088840

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید