Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلکسیونرهای ایرانی نتوانستند در مناقصه فروش یک دستگاه خودروی پیکان عتیقه برنده شوند .

به گزارش CNA، اخیراً یک دستگاه خودرو پیکان که از سوی شاه ایران به دیکتاتور رومانی در دهه 50 هدیه داده شده بود، به مناقصه گذاشته شد و برخی کلکسیونرهای ایرانی تلاش کردند تا این خودرو را از آن خود کنند.

این خودرو در سال 53 از سوی محمدرضا پهلوی به نیکولای چائوشسکو، دیکتاتور سابق رومانی به عنوان هدیه داده شده بود و اخیراً برای فروش به مناقصه گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند کلکسیونر ایرانی تلاش کردند تا با ارائه پیشنهاد قیمت در این مناقصه این پیکان خاص را از آن خود کنند، اما نهایتاً یک کلکسیونر رومانیایی برنده مناقصه شد.

این خودرو دیروز با قیمت 95 هزار یورو در مناقصه به فروش رسید که 24 برابر قیمت پایه این خودرو بوده است و آلینا پانیکو برنده این مناقصه بود.

قیمت پیشنهادی پانیکو فقط 5 هزار یورو بالاتر از پیشنهاد یک شهروند ایرانی بود.

وی می‌گوید، حدود 100 نفر در این مناقصه حضور داشتند که اکثرشان ایرانی بودند و می‌خواستند این خودرو را که نماد ملی ایران است به کشورشان باز گردانند.

این خودرو پیکان یک لیموزین بود که دارای یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری با قدرت 54 اسب بخار و حداکثر سرعت 145 کیلومتر در ساعت بود.

لازم به ذکر است که نیکولای چائوشسکو به همراه همسرش در سال 1368 و در پی بالا گرفتن اعتراضات گسترده در رومانی با یک هلی‌کوپتر اقدام به فرار کردند اما نهایتاً به دست معترضان افتاده و اعدام شدند.

برنده این مناقصه می‌گوید یک هواپیمای دیگر هم متعلق به نیکولای چائوشسکو با قیمت پایه 25 هزار یورو به مناقصه گذاشته شده اما نتوانسته آنگونه که پیکان نظر کلکسیونرها را جلب کرده بود برای مشتریان جالب باشد./ فارس

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور

«نادعلی» سخنگوی شورای شهر تهران:پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودروهای برقی تأمین کنند و قراردادهای خرید خودروهای برقی شهرداری تهران امید آنها رو ناامید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی شدن ورود تکنولوژی خودروهای برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.

این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

کد خبر 847594 منبع: تسنیم برچسب‌ها خودرو - جهانی خبر مهم خودرو - ایرانی خودرو

دیگر خبرها

  • پاسور ایرانی و پایانی که تلخ‌تر از این نمی‌شد
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • جاساز تریاک در پیکان
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • شرط رم برای خرید سردار آزمون