Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@11:13:46 GMT

دشمن دنبال مشارکت ضعیف در انتخابات است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۱۱۲۹

دشمن دنبال مشارکت ضعیف در انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا عبدالسلام محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهگلان به موضوع انتخابات و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: انتخابات به عنوان یک اصل مهم و مشارکت مردم در امر حاکمیت و مدیریت و مردم‌سالاری دینی و احترام به رای و انتخاب مردم توسط حاکمیت بسیار تاکید شده است و مردم در تعیین سرنوشت خود دخیل و موظف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امروزه دشمن با تمام توان و بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای به دنبال ایجاد نا امیدی و تخریب نظام اسلامی است و در این راه با کمک تبلیغات وسیع رسانه‌ای و ایجاد پایگاه‌های رسانه‌ای ماموریت ایجاد تشویش، ناامیدی، مشارکت ضعیف در انتخابات را دارد.

وی اضافه کرد: مردم متدین ما با هوشیاری و بیداری و روشنگری بار دیگر نقشه‌های شوم دشمن را خنثی می‌کنند و در راه تقویت نظام و رفع مشکلات موجود با یاری خداوند متعال در صحنه حضور خواهند یافت.

ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه‌ها به موضوع سکوت در برابر فساد و افراد منفعت‌طلب گریزی زد و اظهار کرد: گروهی از امت‌های گذشته مورد لعن انبیای الهی قرار گرفته‌اند که به دلیل عصیان و تجاوز از حق بوده و در قرآن کریم عده‌ای از قوم بنی اسرائیل بواسطه سکوت در برابر ظالم سکوت بخاطر جلب منفعت از ناحیه ظالمان و مفسدان مورد مذمت و لعن قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه کسانی که نسبت به فساد بی‌تفاوت باشند مورد لعن خواهند بود، افزود: نهی از فساد و کارهای زشت در تمام ادیان الهی توصیه شده و به عنوان یک وظیفه و مسولیت عمومی است و ترک آن زمینه‌ساز کفر و اباحه‌گری بوده است.

وی تصریح کرد: دوستی و ولایت‌پذیری از کفار عامل خشم و غضب الهی بوده و خداوند حتی برای اهل کتاب استقلال می‌خواهد و وابستگی و ولایت‌پذیری از مشرکان وکفار را مورد مذمت قرار داده است که نمونه بارز فساد و منکر رابطه ولایی و دوستی با کفار و دشمنان است.

امام جمعه دهگلان خاطرنشان کرد: آنان از اعمال زشتی که انجام می‌دادند دست نمی‌کشیدند و همدیگر را از کارهای زشت نهی نمی‌کردند و پند نمی‌دادند. 

ماموستا محمدی به اهمیت ولایت‌پذیری از حاکمیت اسلامی اشاره کرد و گفت: اطاعت از ولایت امر وحاکم اسلامی وظیفه هر انسان مسلمان است و دین مقدس اسلام همگی ما را به آرامش و حفظ ارزش‌های دینی امر می‌فرماید.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات مشارکت امام جمعه نماز جمعه ماموستا محمدی امام جمعه دهگلان اهمیت انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و آنقدر این جنگ خانمان سوز است که دشمن در تلاش است ذهن و فکر تمامی جوانان ما را از بین ببرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین تاریخی در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران گفت: رسانه‌های دشمن همواره به دنبال ایجاد یاس، ناامیدی و ترس در دل مردم ایران هستند؛ شاید برای برخی از افراد عجیب باشد، اما در حوادث یک ماه اخیر و به دنبال شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، برخی از دانش آموزان اعلام کردند که در مدرسه با فضای ترس مواجه بودیم؛ آن‌ها به شدت ترسیده بودند که نکند اسرائیل حمله کند و جنگ بشود؛ حتی تعدادی از دانش‌آموزان هم به مدرسه نیامده بودند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و آنقدر این جنگ خانمان سوز است که دشمن در تلاش است ذهن و فکر تمامی جوانان ما را از بین ببرد و هر کس که در ایران زندگی می‌کند را مایوس و ناامید کند.

وی با اشاره به حوادث تلخ سال ۱۴۰۱ گفت: کسانی بودند که ناشی از تلاش دشمن در رسانه‌ها، به کف خیابان آمدند و جان خود را از دست دادند. این‌ها نتیجه تلاش‌های دشمن در تشویش و گمراهی اذهان عمومی است. امروز در حالی که همه کشور‌ها از اقتدار ایران می‌گویند و دفاع ایران را مشروع می‌دانند؛ رسانه‌های دشمن کاری کرده بودند که در محیط مدرسه دانش آموزان از پاسخ اسرائیل می‌ترسیدند.

تاریخی با بیان اینکه آینده نوجوانان و جوانان ما به شدت مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفته است؛ گفت: اگر لطف الهی نبود؛ ممکن بود ما هم مورد حمله رسانه‌های دشمن قرار بگیریم؛ فکر ما آشفته شود و یا به خیابان‌ها برویم؛ برای جلوگیری از این حوادث ما نیازمند تبیین اهداف و برنامه برای مردم هستیم؛ تبیین هم نیاز به کمک و روایت کردن دارد.

گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاورد‌هایی رسیدیم

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: ما باید در جایی که امکان رو در رو شدن با دانش‌آموزان را داشته باشیم روایتگری کنیم. جایی که می‌توانیم با او به تبادل نظر و گفتگو بپردازیم؛ حتما این کار را بکنیم و این فرصت را غنیمت بشماریم. شاید نتوانیم در فضای مجازی به خوبی دشمن عمل کنیم، اما مدرسه جایی است که در دست ماست. جایی که می‌توانیم به صورت هنرمندانه با مخاطبان نوجوان خود ارتباط برقرار کنیم. مدرسه یکی از جدی‌ترین فرصت‌های ماست که می‌تواند تعیین کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاورد‌هایی رسیدیم؛ افزود: اسرائیل از ابتدای طوفان الاقصی تاکید می‌کند همه کاره ایران است؛ آمریکا و اروپا دائما بر قدرت ایران تاکید کردند؛ اما باز هم کسانی هستند که قدرت دفاعی و نظامی ایران را دست کم می‌گیرند؛ این ندیدن قدرت داخلی آفتی بوده که صد‌ها سال است در ایران وجود داشته است. دشمن هم بر این نقطه ضعف تمرکز دارد.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خاطر نشان کرد: دشمن دائماً به فکر این است که از تفرقه‌های بین ما استفاده کند؛ و ما باید هشیار باشیم و بهانه‌های واهی برای تفرقه افکنی را به دشمن ندهیم.

دیگر خبرها

  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت