Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@23:30:28 GMT

در کاوش معدن از رتبه ۷ دنیا به ۲۰ رسیدیم

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۱۲۱۵

در کاوش معدن از رتبه ۷ دنیا به ۲۰ رسیدیم

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زاکانی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: معادن در دنیا بالای ۷۰۰ متر کاوش می‌شوند، اما کاوش تمامی معادن ما زیر ۷۰۰ متر است.

وی ادامه داد: میانگین کاوشی که ما در سطح کشور انجام می‌دهیم هفت متر است در صورتی که در سطح دنیا بالای ۷۹ متر است و این‌ها اصلاً قابل مقایسه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاکانی گفت: در سال ۹۸، هزار کیلومتر کاوش معدن داشتیم، اما در کشور چین در سال ۲۰۱۷، ۵ میلیون و کانادا ۳ میلیون کیلومتر کاوش داشته است، ما کجاییم و آن‌ها کجا هستند. برای همین است که ما از رتبه ۷ دنیا به رتبه بیستم رسیده‌ایم.

وی افزود: ۲۵ سال است که در حوزه کاوش معدن کار بزرگ انجام نداده‌ایم. معدن و فعالیت در آن می‌تواند پیشران باشد. نباید این معادن را مفت بدهیم تا عده‌ای ببرند. باید حق مردم را داد. کشوری که هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز آبی در خلیج فارس دارد و با جزایر ۱۸۰۰ کیلومتر می‌شود آیا باید در فقر زندگی کند؟ بهترین جای کشور‌ها نزدیک ساحل آنهاست. شما به چابهار بروید و ببینید مردم چگونه زندگی می‌کنند، این خجالت ندارد؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 علیرضا زاکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستایی جوزستان به معدن

روح الله غلامی در نخستین سفر استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ به بخش ناغان، اظهارداشت: در سال گذشته حدود ۶۰ کیلومتر از سه راهی جوزستان تا روستای معدن آسفالت شد و تنها هفت کیلومتر از این محور باقی‌مانده که در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نقطه پر حادثه تنگه بخش ناغان، افزود: برای رفع نقطه حادثه خیز این تنکه پنج میلیارد تومان برآورد شد که امسال با رقم قابل مشاهده‌ای حل و رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید

احداث و روکش آسفالت ۲۳۸ کیلومتر راه روستایی

غلامی در خصوص پل روستای کُل کُله قرارداد مشاوره برای احداث پل جدید بسته شده است.

وی با اشاره به جاده خاکی روستای ده‌کهنه، ادامه داد: امسال برای این محور اعتبارات لازم پیش بینی شده است و به زودی کار بهسازی انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستایی جوزستان به معدن
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟