Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:56:14 GMT

لزوم ساخت ۸ هزار واحد مسکن محرومان در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۱۴۷۲

لزوم ساخت ۸ هزار واحد مسکن محرومان در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: استان خراسان رضوی نیاز به ساخت ۸ هزار واحد مسکن محرومین دارد این در حالی است که امروز ۶هزارمین واحد مسکن محرومین به صورت نمادین افتتاح شد.

علیرضا تابش ظهر امروز در آیین افتتاح طرح هادی روستای کتلر در جمع خبرنگاران عنوان کرد: استان خراسان رضوی به ۸ هزار واحد مسکن محرومان نیاز دارد و این واحدی که امروز تحویل دادیم ۶ هزارمین واحد مسکن محرومان بود که به صورت نمادین افتتاح شد و ۲ هزار واحد دیگر هم پیشرفت فیزیکی بالایی دارند که سعی می‌کنیم تا دو ماه آینده به اتمام برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین ۳ هزار واحد مسکونی از سیل سال ۹۸ سهمیه بازسازی داشتند که تقریبا کار بازسازی تمام واحدها تمام شده و یک واحد مسکونی به صورت نمادین در روستای دیزادیز شهرستان قوچان افتتاح شد.

تابش با بیان این نکته که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت عمده یا خانه یا محیط روستا را بازسازی می‌کند، گفت: پس از وقوع سیل مقرر شد اگر در هر روستا تعداد واحدهای مسکونی از حدی بیشتر بوده طرح‌های هادی را هم اجرا می‌کنیم و این طرح هادی که امروز افتتاح شد از همین دسته است.

وی بیان کرد: برای ساخت واحد مسکونی خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا در سطح کشور با کمک بهزیستی و اعتبارات بنیاد مستضعفان امکانات ویژه‌ای تخصیص می‌یابد و حدود ۶۰۰ واحد دو معلولی در استان خراسان رضوی بر همین اساس ساخته می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مورد روند اجرای طرح مسکن ملی اظهار کرد: این طرح به بنیاد مسکن واگذار نشده و با وزارت راه و شهرسازی است و تنها برای شهرهای کوچک کم جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر و بعضی هم زیر ۵۰ هزار نفر به ما واگذار شده است که ساخت حدود ۸۰ هزار واحد با همکاری مسکن و شهرسازی در دستور کار قرار دارد همچنین تاکنون ۵۰ هزار متقاضی واحد مسکونی ودیعه خودشان را پرداخت کردند و کار در جریان است.

وی ادامه داد: وام مسکن روستایی تاکنون ۴۰ میلیون تومان بوده و در کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی مصوب شد تا سقف وام به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و امیدواریم در همین مدتی که از دولت باقی مانده است، ابلاغ شود که اگر این کار انجام شود سقف وام به بیش از ۲ برابر می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها بنیاد مسکن قوچان واحد مسکونی خراسان رضوی بنیاد مسکن واحد مسکن افتتاح شد هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۱۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: احداث سه هزار و ۸۱۱ واحد از پروژه‌های نهضت ملی استان به بنیاد مسکن واگذار شده است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079167 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد