Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های  نماز جمعه خلخال به نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و تلاش همگان برای حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات را نخستین وظیفه شرعی و قانونی هر یک از مردم دانست.

وی با دعوت از مردم جهت شرکت گسترده در انتخابات و انتخاب اصلح با الهام‌گیری از هدایت‌های خداوند اظهارکرد: به سخنان کسانی که بلندگوی شیطان بوده و مردم را به رای ندادن در این انتخابات دعوت می‌کنند، نباید اعتماد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه خلخال با گرامیداشت هفتم خردادماه سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی و روز قانون در کشور افزود: در دین اسلام به قانون‌گرایی و قانون‌مداری بسیار تاکید شده و همه افراد جامعه وظیفه دارند قانون را حتی در مواردی که به ضرر آنها تمام شود را نیز قبول کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دخانیات و سیگار را سوغات شوم استکبار برای ملت‌های مختلف جهان از جمله مردم ایران اسلامی دانست و افزود: هدف استکبار جهانی از ترویج فرهنگ استعمال دخانیات در بین ملت‌های جهان رسیدن به اهداف شوم خود با استفاده از این وسیله مرگبار است.

خطیب جمعه خلخال اظهارکرد: سالانه میلیون‌ها نفر در جهان جان خود را به علت استعمال دخانیات بویژه سیگار از دست می‌دهند و این در حالی است که میلیون‌ها انسان نیز به علت مصرف دخانیات دچار بیماری‌های مختلف قلبی و تنفسی شده و زندگی خود را به سختی ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد دخانی در ایران اسلامی سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر اعلام می‌شود، گفت: استعمال دخانیات نه تنها موجب از بین رفتن جان مردم و سرمایه‌های انسانی می‌شود بلکه سالانه بخش مهمی از سرمایه‌های مادی نیز برای تهیه سیگار و مصرف مواد دخانی هزینه شده و دود می‌شود.

او بیان کرد: در حالی که مصرف دخانیات بر اساس فتوای برخی از مراجع تقلید همچون آیت‌الله مکارم شیرازی حرام اعلام شده برخی دیگر از مراجع تقلید نیز به پرهیز از استعمال مواد دخانی تاکید می‌کنند.

حجت‌الاسلام اسدی همچنین گفت: کاهش سن مصرف دخانیات در کشور و ترویج فرهنگ مصرف سیگار در بین قشر نوجوان و جوان جامعه بسیار نگران‌کننده بوده و یکی از راهکارهای کارساز پیشگیری از اشتیاق  نسل جوان به استعمال دخانیات ترویج فرهنگ ورزش در جامعه است.

وی با تبریک و گرامیداشت سالروز ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اظهارکرد: انتظار از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل تامین اعتبار موردنیاز برای اجرای پروژه‌های ورزشی در مناطق روستایی خلخال و توزیع امکانات مساوی ورزشی در شهرستان‌های استان است و از مردم منطقه نیز انتظار می‌رود با اختصاص بخشی از اوقات روزانه به ورزش‌های همگانی فرصت نفوذ فرهنگ استعمال دخانیات به نسل جوان جامعه را از دشمنان ملت بگیرند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ خلخال استان اردبیل ستاد اقامه نماز کشور مشارکت سیاسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ خلخال استان اردبیل انتخابات ۱۴۰۰ خلخال استان اردبیل ستاد اقامه نماز کشور مشارکت سیاسی اخبار کنکور استعمال دخانیات جمعه خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نمازجمعه این هفته تهران، به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش ایسنا، درب‌های دانشگاه تهران از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.
مجموعه های ذیل این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه
• کمیته امداد امام خمینی(ره)
• شهرداری تهران
• فرمانداری تهران
در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع)، کتاب «نامه امام صادق (ع) به شیعیان» معرفی می‌شود.
کتاب «نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان» را محمدباقر انصاری گردآوری و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.
فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران فراهم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • شاهد آرای کیفی‌تر در دور دوم انتخابات خواهیم بود
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند