Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:47:31 GMT

محور سخنان ائمه جمعه مهریز، ابرکوه

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۱۵۸۵

محور سخنان ائمه جمعه مهریز، ابرکوه

 امام جمعه مهریز گفت: مردم با بصیرت و ولایتمدار فارغ از نگاه جناحی به نامزدهای اصلح رای دهند تا نسبت به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی در کنار امور فرهنگی وظایف خود را با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی انجام دهند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه های مجازی نمازجمعه این هفته به اهمیت انتخابات و نقش تعیین کننده مردم در گزینش فرد اصلح اشاره کرد و افزود: فردی باید در صدر قوه مجریه قرار گیرد که با تکیه به ظرفیت‌ های کشور، در کنار رسیدگی به امور اقتصادی با همکاری دیگران نسبت به ایجاد اشتغال مولد و مفید برای جوانان اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای مردم مومن و فداکاری که در ۴۲ سال گذشته همواره و همیشه در کنار نظام، انقلاب‌اسلامی، مسوولان صادق و دلسوز و همراه و پشتیبان ولایت فقیه و رهبری نظام الهی بودند به هیچ وجه این جناج و آن جناح فرقی ندارد و مهم نیست و به دنبال فردی هستند که همه هم و غم خود را صادقانه و عالمانه صرف کار و حل و فصل امور کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز با اشاره به اینکه حضور گسترده و آگاهانه اقشار مختلف مردم در انتخابات ماه‌جاری یک رسالت دینی، ملی و انقلابی و پشتوانه نظام و موجب همبستگی و تقویت نظام است، یادآور شد: شرکت حماسی در این میدان مهم اجتماعی و سیاسی تاثیرگذار، موجب اقتدار نظام و شکست توطئه دشمنان قسم خورده ایران مقتدر اسلامی است .

محی‌الدینی بیان کرد: همانطوریکه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بیان کردند این انتخابات و برگزاری باشکوه آن با همراهی و مشارکت بالای مردم با وجود تمامی توطئه‌ها و رواج شایعه و ایجاد شبهه موجب آبرو و عزت کشور است و نقش اساسی در موفقیت نظام در برنامه‌های مختلف و خدمت به مردم و برون‌رفت از مشکلات دارد.

امام‌جمعه مهریز تصریح کرد:  دشمنان از مدت‌ها قبل از تمامی اهرم‌ها و برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای خود برای تضعیف انتخابات و جلوگیری از حضور پرشور مردم و جوانان در این عرصه استفاده کردند ولی به حول و قوه الهی ملت قهرمان، گوش به فرمان مقام معظم رهبری بار دیگر بلوغ سیاسی خود را به منصه بروز و ظهور می‌رسانند .

محی‌الدینی همچنین به اهمیت و نقش برگزاری باشکوه، سالم و قانونمند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همراه با انتخابات ریاست‌جمهوری در اواخر ماه‌جاری( ۲۸ خرداد)  اشاره کرد و گفت: این انتخابات نقش اصلی در مدیریت شهری دارد و باید مردم افراد متعهد، متخصص ، دلسوز، مجرب و توانمند را در انجام درست وظایف انتخاب کنند.

وی یادآور شد: اگر در انتخابات شوراها شهر و روستاها، مردم با درایت و بررسی کامل،  افراد صالح، مومن، برنامه‌محور همراه با روحیه انقلابی و جهادی را اتتخاب کنند بسیاری از مشکلاتی که بعضا در شهرها و روستاها وجود دارد رفع و شاهد شکوفایی و آبادانی مناطق خواهیم بود.

امام‌جمعه مهریز در ادامه به دیدار اخیر تصویری نمایندگان محلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری از طریق فضای مجازی اشاره کرد و گفت: باید نمایندگان برای تحقق اهداف و انجام بهتر وظایف بر اساس نقشه‌راه معظم‌له و توصیه‌های مقام معظم رهبری بیش از گذشته برای حل مشکلات و خدمت به مردم بکوشند.

محی‌الدینی گفت: داشتن روحیه انقلابی، مدیریت جهادی، توجه به ظرفیت‌های داخلی، تلاش برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی، افزایش تولید و اشتغال و بالا بردن سطح کیفی قوانین و انجام همه امور بر اساس طرح و برنامه و کار علمی جزو اهم توصیه‌های مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان است امیدواریم در این خصوص اقدام کنند.

وی  به کارکرد و نقش مهم شورای نگهبان در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: این شورا نبض نظام اسلامی برای حفظ اسلامیت و جمهوریت و دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی بر اساس قانون اساسی است که تضعیف آن از هیچ فردی و گروهی پذیرفته نیست و همه باید در چارچوب مقررات وظایف شرعی و قانونی خود را انجام دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز در ادامه به هفته ترویج ورزش پهلوانی و باستانی اشاره کرد و با قدردانی از فعالان این رشته مهم ورزشی که ملی است و با آموزه‌های دینی عجین و مروج ارزش‌های اسلامی و روحیه جوانمردی در جامعه و بین جوانان و ورزشکاران است پرداخت و گفت: توجه به ورزش با رعایت موازین قانونی و شرعی و پیوست فرهنگی ضروری است .

محی‌الدینی به توطئه‌های دشمنان در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، روانی و تبلبغاتی اشاره کرد و از مردم و جوانان خواست همچنان با درایت و بصیرت و هوشیاری و دشمن‌شناسی تحت زعامت مقام معظم رهبری برای شکست استکبارجهانی که چشم دیدن اقتدار، عظمت و سربلندی این مردم و کشور را ندارند در صحنه‌های مهم حضوری جدی داشته باشند.

  همچنین مسوول رسانه و اطلاع‌رسانی دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد دیروز ( پنجشنبه ) به ایرنا گفته بود: با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا، برای پیشگیری از ابتلای افراد به کووید ۱۹ برای حفظ سلامت همگانی مردم، نمازجمعه فردا ( هفتم خردادماه جاری ) در شهرستان‌های مهریز و خاتم لغو شد.

حجت‌الاسلام عباس حمیدی‌فر افزود: این آیین عبادی سیاسی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ۲۶ محل دیگر در شهرستان‌های یزد، بافق، اشکذر، ابرکو، تفت، بهاباد، اردکان و میبد اقامه می‌شود.

قبل از شیوع کرونا در اسفند ماه سال ۹۸ نمازجمعه در ۲۱ شهر و هفت روستای پرجمعیت استان یزد اقامه می‌شد و با شیوع این ویروس برای مدتی وقفه‌ای برای اقامه نمازجمعه در برخی شهرها و روستاها پیش آمد در مناطقی که نمازجمعه اقامه نمی شود، ائمه جمعه از طریق فضای مجازی به ایراد خطبه می پردازند.

در شبانه‌روز گذشته از ۴۴۰ نمونه گرفته شده از افراد مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی استان یزد بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شدند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

ابرکوه

امام جمعه ابرکوه گفت: مردم باید بدانند به فرموده مقام معظم رهبری، شرکت در انتخابات تنها به معنی حفظ حق شخصی نیست بلکه حمایت از حقوق جامعه و عموم مردم و حفظ اقتدار ایران اسلامی است .

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه امروز شهر ابرکوه افزود: با شرکت در انتخابات باید سعی شود هر خانه ، هر محله ، هر مسجد ، هر بازار ،  هر جوان و هر ایرانی و هر صنف ، ستاد انتخابات برای نامزد اصلحی باشد که نسخه علاج مشکلات اقتصادی کشور را در دست داشته باشد.

وی با اشاره به اعلام شورای نگهبان در معرفی نامزدهای ریاست جمهوری اظهارکرد: آنها با رعایت اخلاق اسلامی از سوی خود و ستادهای تبلیغاتشان توصیه های دیروز مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهند.

حسینی ادامه داد : نامزدها کارآمدی خود را در ارایه برنامه هایشان برای رفع بیکاری ، مشکلات اقتصادی با خدمت بی منّت به مردم نشان دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اظهارکرد: به هواداران نامزدها توصیه مهم رهبری را یادآور می شوم که رعایت تقوای سیاسی داشته باشند و علیه دیگر نامزدها تخریب و نفرت پراکنی و اتّهام زنی و حرکت های مشمئز کننده انجام ندهند.

امام جمعه ابرکوه ادامه داد:  گزینه نامزد اصلح این اثر را دارد که انتخابات یک روز است امّا پس از آن سرنوشت کشور به مدت چهار سال به دست کسی که لایق و کارآمد با مدیریّت جهادی و انقلابی و شجاع و مؤمن باشد ، بیفتد .

وی خاطرنشان کرد: به نیروهای انقلابی و بسیجی و دغدغه داران نظام و همه مردم توصیه می کنم ، تنور انتخابات را داغ کنند تا دیگر بدخواهان و نااهلان و نامحرمان فرصت جولان در کشور امام زمان (عج) را نیابند .

حسینی همچنین تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه چهارشنبه این هفته با شرکت گسترده مردم جنگ زده و رنج کشیده این کشور از دسیسه های غربی ، عربی و عبری برگزار شد .

وی یاد آورشد : به لطف خدا خروجی این انتخابات باز هم شکست جبهه صهیونیستی و پیروزی جبهه مقاومت شد و بشار اسد که محبوبیت تام مردمی دارد با بیش از ۹۵ درصد آرا به ریاست جمهوری انتخاب شد.

وی افزود: سوریه برای ایران موقعیّت برجسته و سوق الجیشی دارد و عمق راهبردی ایران محسوب می شود و لذا همواره مورد توجّه و حمایت ایران انقلابی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تاکید کرد: این پیروزی که متعاقب پیروزی جنگ  ۱۲ روزه غزه و مردم فلسطین و نیروهای حزب الله و مقاومت است ، دشمن آمریکایی و اسراییلی را سرشکسته کرد.

وی اضافه کرد:  به لطف خدا می‌رود تا با ارشاد مقام معظم رهبری ستاره بخت سیاه بدبختان اسراییلی به زودی افول کند .

حسینی همچنین تاکید کرد:  وزیر خارجه آمریکا ( بلینکن ) به منطقه سفر کرد و برای حفظ عوامل خودشان وعده کمک های مالی داد، اما خودشان هم می‌دانند این حرکت ها مثل گذشته بی سرانجام است .

وی اظهارکرد:  اشتباه محاسباتی اسراییل در طرح یهودی کردن محله الشیخ جراح هم تیری بود که کمانه کرد و به خودشان برگشت به هر حال جا دارد پیروزی جبهه مقاومت در سوریه که محور منطقه است به جهان اسلام تبریک گفته شود .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

بهاباد

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه حضور مردم در پای صندوق‌های رای، شوکت و قدرت نظام را در دنیا به نمایش می گذارد، گفت: امروز دوست و دشمن چشم به ایران دوخته اند که در این میدان چه اتفاقی می‌افتد.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود: با توجه به زمان برگزاری انتخابات، دشمن تلاش دارد که حضور مردم در صحنه انتخابات به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: در این شرایط مسوولان وظیفه سنگینی به عهده دارند و مقابله با تحقق این هدف شوم دشمن هوشیاری مردم و مسوولان را می‌طلبد.

امام جمعه بهاباد تأکید کرد: انتخابات یک وظیفه است و نباید جناح‌ها و رنگ‌ها در این عرصه مدنظر باشد و اگر می‌بینیم که فردی اصلح است باید به او رأی دهیم و به فکر جواب روز قیامت باشیم نه به فکر جناح و جریان خاصی.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد ضمن حمایت قاطع از شورای نگهبان و با بیان اینکه این نهاد به مثابه بنیان مرصوص و چشم بینای نظام است و میراث شهید آیت الله شیخ فضل‌الله نوری و با تدبیر حکیمانه حضرت امام هم ایجاد شد، افزود : شورای نگهبان در طول عمر با برکت خود سد محکمی در برابر انحراف‌ها و نفوذی ها بود.

ابراهیمی بشکانی با تاکید براینکه شورای نگهبان با حراست و حفاظت از نظام و قوانین اسلامی، در خدمت ملت ایران است و با وجود فقها و حقوقدانان عادل، متخصص و کارشناس در مسیر مردم‌ سالاری و قانون مداری حرکت می‌کند، گفت: شورای نگهبان چون خاری در چشم دشمنان اسلام است .

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه امروز دشمنان هجمه‌های وسیعی را به شورای نگهبان آغاز کرده اند، خاطرنشان کرد : دشمنان هرگز موفق به این امر نمی شود چرا که شورای نگهبان در قلب مردم جای دارد.

ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه شورای نگهبان نهادی قانونی و نگهبان قانون اساسی است، مصلحت نیست و باید از قانون اساسی دفاع کند، اظهار کرد : این شورا پشتیبان واقعی مردم و نظام است.

امام جمعه بهاباد در ادامه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در باره مجلس و شورای نگهبان و انتخابات ریاست جمهوری که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، اشاره کرد و افزود : توصیه رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس، «اهتمام جدی به کار کارشناسی در بررسی طرح ها و لوایح و بالا بردن سطح کیفی قوانین» بود.که حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند، بالا بودن سطح کیفی قوانین به قوت و عملی بودن، صریح و روشن و بدون ابهام بودن، و تأویل ناپذیر بودن قوانین است و نمایندگان باید در مورد طرح‌ها و لوایح با صاحب‌ نظران مشورت کنند تا سطح کارشناسی ارتقا یابد.

ابراهیمی بشکانی ادامه داد: نکته دیگری که معظم له در خصوص لوایح مجلس فرمودند این بود که در مسایل  حساس و مهم، ترجیح این است که در مجلس به جای طرح، لایحه ارایه شود زیرا موافقت دولت به عنوان مجری را به همراه دارد و همچنین از پشتوانه کار کارشناسی بدنه دولت نیز برخوردار است.

وی با بیان اینکه دشمنان از همه امکانات خود استفاده می کنند تا انتخابات مایه سرشکستگی ملت شود و برخی هم در داخل دانسته یا ندانسته حرف های  بدخواهان را ادامه می دهند افزود : من بسیار امیدوارم که به لطف خداوند و با همت ملت، این انتخابات مایه آبرو و عزت کشور شود.

امام جمعه بهاباد درخصوص رد  صلاحیت عده ای از داوطلبان بیان کرد : نبود احراز صلاحیت برخی افراد به معنی بی‌صلاحیتی آنان نیست بلکه به این معناست که شورای نگهبان با توجه به گزارش ها، امکانات و آشنایی‌های خود نتوانست صلاحیت آن فرد را تشخیص دهد، اگرچه ممکن است آن فرد صلاحیت بالایی هم داشته باشد.

وی از آحاد مردم ولایت مدار بهاباد دعوت کرد تا همچون انتخابات گذشته با حضوری پرشور در پای صندوق های رای حاضر شوند و توطئه های دشمنان نظام را خنثی کنند زیرا هربرگ رای تیری است بر قلب دشمنان و بد خواهان نظام اسلامی .

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا ۲۸ خردادماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان یزد نیز برگزار می شود.

مرکز شهرستان ۲۰ هزارنفری بهاباد در فاصله ۲۰۰کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز ویروس کرونا یزد ستاد اقامه نماز کشور ابرکوه خطبه ها بهاباد بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز ویروس کرونا یزد مهریز ویروس کرونا یزد ستاد اقامه نماز کشور ابرکوه خطبه ها بهاباد بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر